חדשות

צבע אדום בעוטף עזה | צה"ל: "פיצוץ פנימי, לא ירי"

אזעקת צבע אדום שנשמעה הערב במספר יישובים בעוטף עזה התרחשה על פי ההערכות הראשוניות כתגובה על פירסום תכנית המאה, אך בצה"ל מבהירים: "מדובר בפיצוץ פנימי בשטח הרצועה"

יירוט כיפת ברזל, ארכיון
יירוט כיפת ברזל, ארכיון | צילום: (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (חמישי) במספר יישובים בעוטף עזה, זאת כאשר מספר מנהיגים וראשי מדינות מהעולם עדיין נמצאים בארץ.

על פי הערכות הראשוניות עלה כי הירי שבוצע מעזה לעבר ערי ישראל התרחש בתגובה לדיווחים כי בשבוע הבא ארה"ב תפרסם את עיקרי תכנית המאה, במסגרתה יוצב לרשות הפלסטינית תנאי הכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי בתמורה להקמת מדינה פלסטינית מפורזת.

עם זאת בצה"ל דיווחו בהמשך כי מתחקור ההתרעה עולה כי "מדובר בפיצוץ פנימי בשטח הרצועה אשר גרם להפעלת ההתרעה, ולא בירי רקטי".

בצה"ל מאשרים ואומרים כי "הופעלה התרעה בקיבוץ ניר עם. הפרטים בבדיקה". לאחר בירור התגלה כי רקטה אחת נפל בשטח פתוח סמוך לגבול הרצועה בשטח ישראל.

צפו: כיפת ברזל ופטריוט בתרגול יירוטים משותף

ההגנה האווירית
ההגנה האווירית| צילום: (צילום: דובר צה"ל)

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

3
3
אילן
23.01.20

עמית מה אתה מתייחס לפישר יאיר