צפו: נשיא גרמניה מברך "שהחיינו" בעברית ביד ושם - סרוגים

צפו: נשיא גרמניה מברך "שהחיינו" בעברית ביד ושם

נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר הפתיע את משתתפי פורום השואה הבינלאומי כשפתח את נאומו בעברית ובירך: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה". צפו ברגע המרגש

author-image
צפו: נשיא גרמניה מברך "שהחיינו" בעברית ביד ושם
  נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר (צילום: לע"ם)

נשיא גרמניה פראנק וולטר שטיינמאייר אמר מוקדם יותר היום (חמישי) כי ידבר באנגלית ולא בגרמנית מתוך ההתחשבות בניצולי השואה – אך הפתיע את הנוכחים בפורום השואה הבינלאומי כשהתחיל את נאומו בעברית בברכה: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. זו מתנה ומעשה של חסד לשאת בפניכם דברים כאן ביד ושם ביום זה. כבוד הנשיא ריבלין, משה קאנטרו הנכבד – רוב תודות על הזמנתכם".

צפו ברגע המרגש:

"כאן ביד ושם בוערת אש התמיד לזכרון קרבנות השואה. מקום זה מזכיר לנו את הסבל שלהם ואת חייהם של מיליונים. אנחנו מעניקים להם, כפי שכתוב בספר ישעיהו – יד ושם. גם אני ניצב בפני זה כיד וכאדם, וכגרמני. אני קורא את שמם, שומע את סיפוריהם, ומרכין את ראשי בצער עמוק ביותר".

עוד באותו נושא

שידור חי: מנהיגי העולם בפורום השואה הבינלאומי


5

"הרצח ההמוני של 6 מיליון יהודים הוא הפשע הנורא ביותר בהיסטוריה, והוא בוצע על ידי בני עמי" הודה. "המלחמה הקשה בעולם יצאה גם כן מארצי. 75 שנה אחרי שחרור אושוויץ, אני ניצב כאן כנשיא גרמניה ומחזיק את משא האשמה הכבד – אך יחד עם זאת ליבי מלא בהכרת תודה על ידיהם של השורדים המושטים כלפינו, ועל האמון שהעם בישראל נתן בפנינו. אני מכיר תודה שמיליוני יהודים חיים בישראל ובגרמניה, ומתרגש מנתיב הפיוס שפתח נתיב חדש של שלום".

"הלוואי שיכולתי לומר שלמדנו לקח אחת ולתמיד, אבל אני לא יכול לומר זאת כשרוחות השנאה מנשבות כל העת" סיכם. "לא יכול להיות סוף לזיכרון. השנאה אותה שנאה, והרוע אותו רוע. עלינו לזכור: לעולם לא עוד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
צביעות,הוא לא רצוי כאן ולא יהיה פיוס לעולם עם
שין ברג | 24-01-2020 8:06
ימח שמם מה פתאום שנתפייס איתם על חשבון אחינו הנרצחים? או תמורת בצע כסף זה יישאר לחובתם עד כניסתם לגיהנום.
2
כמה ישראלים יודעים את הברכה
חביב | 24-01-2020 10:04
צריך לבוא גרמני שיאמר לכם ברוך השם אלוקינו מלך העולם הרי בארץ הקודש הדתה אסורה בבתי הספר הילדים לא יודעים כלום מיהדות חוץ מלדבר עיברית ולקלל בעיברית בפרשת השבוע אנו לומדים מה זה להיות 210 שנים במחנות עבודה ופה מדובר בהכי הרבה 4 שנים