יו"ר מועצת יש"ע פנה ליועמ"ש: מצה את הדין עם האנרכיסט יונתן פולק

יו"ר מועצת יש"ע פנה ליועמ"ש: מצה את הדין עם האנרכיסט יונתן פולק

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני פנה במכתב דחוף ליועמ"ש שיטפל בדחיפות בתלונה כנגד יונתן פולק: "מאמרו זו קריאה לפעולה. הסתה זו אינה תיאורטית, 'ארץ' ופולק תזמנו את פרסומו לזמן מעצרו"

author-image
אלחייני ליועמ"ש: מצה את הדין עם האנרכיסט פולק
  יונתן פולק מובא למעצר (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני שלח מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולמשנה לפרקליט המדינה נורית ליטמן, בו הוא מבקש מהם לטפל באופן דחוף בתלונה שהוגשה על ידי "עד כאן" נגד פעיל השמאל יונתן פולק. במכתבו, כותב אלחייני כי "פולק הוא דמות מוכרת במחוזות השמאל הקיצוני ושותף בארגון הפגנות אלימות בימי שישי בכפרים פלסטיניים, בהם נפצעו עד כה עשרות חיילי צה"ל ומתיישבים".

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני (צילום: פני אלימלך)

התלונה הוגשה בעקבות מאמר אשר כתב פולק באתר האינטרנט של העיתון בתאריך 6.1.20, תחת הכותרת "שוב אני הולך לכלא", בו קורא פולק "להצטרף באמת למאבק למיטוט האפרטהייד הישראלי". כדי לעשות זאת, לפי מאמרו, "עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק; למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם".

עוד באותו נושא

האנרכיסט יונתן פולק נעצר, המאמר ב"הארץ" שונה


4

"הסתה זו אינה תיאורטית", כותב אלחייני, "שכן "הארץ" ופולק תזמנו את פרסום המאמר לזמן מעצרו, וזו קריאה לפעולה לעמיתיו ותומכיו, שאכן מגיעים מידי יום שישי להשתתף בהתפרעויות האלימות".

פולק הסית לאלימות והופך לסמל לפעילי שמאל קיצוניים אשר באים להפגנות ופוגעים בחיילים, ועל כן כותב אלחייני כי הוא דורש מהיועמ"ש והמשנה לפרקליט המדינה "לעשות ככל שלאל ידכם כדי למצות את הדין עם האדם הזה, אשר מסית לאלימות ופוגע בחיילי צה"ל. בתלונה הזאת יש לטפל במלוא החומרה, תוך כדי שימוש בכל הכלים העומדים לרשותכם".

ביום שלישי האחרון המשטרה החליטה להרחיק את יונתן פולק משטחי יהודה ושומרון למשך 15 יום. להרחקה המיידית ישנו תוקף רק במידה ופולק ישוחרר ממעצרו.

פולק שעצור בחשד שתקף חיילים בהפגנות מחאה אנרכיסטיות שהשתתף בהן ביהודה שומרון, נחקר על מעורבותו לכאורה בהפרות סדר, שבהן יודו אבנים לעבר כוחות צה"ל. הוא העובר לשם כך ממעצרו באבו כביר לחקירה במשטרת אריאל. הוא הובא לדיון לאחר שיצא נגדו צו מעצר כללי, כשלא הופיע לדיוני בית המשפט שדנו בעניינו.

אך לאחרונה הנחה שר הביטחון נפתלי בנט את פיקוד המרכז בצה"ל, בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, להוציא צו הרחקה כנגד פעילי שמאל אנריכסטים מאזור יהודה ושומרון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
" מצא את הדין".הוא איבד אותו? ." מצה"!
יגאל | 23-01-2020 12:45
.
2
מצה את הדין
מצה | 23-01-2020 12:56
מצה
3
ישר כוח נפתלי בנט!!!
איתן | 23-01-2020 13:51
למצות את הדין עם בוגדי עם ישראל ולהרחיקם מבונתינו ובננינו - חיילי צהל !