פוטין ופנס נחתו בנתב"ג: "תמיד נעמוד לצדכם" - סרוגים

פוטין ופנס נחתו בנתב"ג: "תמיד נעמוד לצדכם"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וסגן נשיא ארה"ב מייק פנס נחתו בנמל התעופה בן גוריון, שם התקבלו על ידי שר החוץ ישראל כ"ץ. במהלך היום ישתתפו בפורום השואה ויפגשו עם רה"מ נתניהו

author-image
פוטין ופנס נחתו בנתב"ג: "תמיד נעמוד לצדכם"
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

לאחר שאירועי פורום השואה העולמי החלו אמש, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וסגן נשיא ארה"ב מייק פנס נחתו הבוקר (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון. את פניהם קיבל שר החוץ ישראל כ"ץ ושגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן.

מייק פנס נחת בישראל בסמוך לשעה 8:45 כשהוא מלווה ברעייתו קארן – זאת לאחר שיועץ הבית הלבן ג'ארד קושנר ושליח ארה"ב למזרח התיכון אבי ברקוביץ' נאלצו לבטל את הגעתם בעקבות מזג האוויר שעיכב את טיסתם. לאחר נחיתתו השר כ"ץ הודה לפנס על הגעתו וביקש להעביר מסר לנשיא טראמפ – כשפנס אמר לו בתגובה: "תמיד נעמוד לצידכם".

רכבי הנשיאים בנתב"ג (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

מספר דקות לאחר מכן, פמלייתו של הנשיא פוטין נחתה בנתב"ג בשני מטוסים, שכללו יותר מ-200 איש. "אני שמח לברך אותך בהגיעך למדינת ישראל לאירוע שמסמל יותר מכל את הקשר המיוחד בין שתי המדינות ושני העמים שלנו" אמר כ"ץ לפוטין. "בישראל מוקירים את גבורת העם הרוסי במלחמה ואת חלקי המכריע של הצבא האדום בתבוסת גרמניה הנאצית ושחרור מחנות המוות, בהם- אשוויץ".

לקראת הגעתם של המנהיגים, כביש 1 נחסם לתנועה ממחלף שפירים לירושלים על מנת לשמש את פמליותיהם של הנשיא הרוסי וסגן הנשיא האמריקני. הכביש ייפתח בהדרגה עם התקדמות השיירה, עד להגעתם לירושלים בסמוך לשעה 10:00.

לפני הטקס המרכזי ביד ושם, שיחל שעה 13:30, פוטין ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא ראובן ריבלין וכן ישתתף בטקס לחנוכת אנדרטה לזכר הרוגי לנינגרד. לאחר הטקס פנס יבקר בכותל המערבי בשעה 17:15, ובשעה 19:00 ייפגש עם נתניהו ועם שגריר ארה"ב בישראל דייויד פרידמן בשגרירות ארה"ב בירושלים.

עיקר תשומת הלב תופנה לפגישה של פוטין עם יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר הכלואה במוסקבה, שם הנשיא הרוסי צפוי לעדכון אותה על המגעים להענקת חנינה. אמש דווח כי בישראל גיבשו חבילת מחוות מדיניות משמעותיות לרוסיה בהחזקות שטחים שיינתנו לרוסים והקלה בכניסה לישראל כתמורה לשחרורה של הצעירה הישראלית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו