שר הכלכלה חתם על הקמת אזור תעשיה חדש - סרוגים

שר הכלכלה חתם על הקמת אזור תעשיה חדש

שר הכלכלה והתעשיה חתם הבוקר על הקמת הסכם שיתוף פעולה להקמת אזור תעשיה חדש בצמוד למעבר תרקומיא שיהיה משותף למועצות הר חברון, מטה יהודה ולכיש, וישתרע על פני כ-2,000 דונמים

שר הכלכלה חתם על הקמת אזור תעשיה חדש
  קרדיט: דוברות הר חברון

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן חתם הבוקר (רביעי) על הסכם שיתוף פעולה להקמת אזור תעשייה חדש משותף בסמוך למעבר תרקומיא יחד עם ראשי הרשויות יוחאי דמרי ראש מועצה אזורית הר חברון, ניב ויזל, ראש מועצה אזורית מטה יהודה ודני מורביה, ראש מועצה אזורית לכיש.

אזור התעשיה יהיה משותף למועצות הר חברון, מטה יהודה ולכיש, ישתרע על פני כ-2,000 דונם ויוקם בסמוך לכביש 35 בצמוד למעבר תרקומיא, מעבר המהווה נמל יבשתי לאלפי משאיות סחורה הנכנסות ויוצאות מדי שבוע מחברון והסביבה לנמל אשדוד ורחבי המדינה. ניהול השטח והכנסותיו של אזור התעשיה יחולקו בין שלושת הרשויות.

עוד באותו נושא

פיגועי דריסה בחברון ובבקעה; המחבלים נוטרלו

על פי תכנית מתאר ארצית עתידה להגיע מסילת רכבת מתחנת קרית גת עד למעבר תרקומיא שתקל על מעבר הסחורות. מועצה אזורית הר חברון מחזיקה בשטח מונציפלי מעבר למעבר תרקומיא בסמוך למשולש גבולות מוניציפלי של הרשויות לכיש, מטה יהודה והר חברון. הכוונה לתת כל אחד את חלקו ולייצר שטח גדול לאזור תעשיה ומחסנים לוגיסטים במקום. הקמת אזור התעשיה בתרקומיא נמצא בשלבים ראשונים לאחר בדיקת היתכנות לפני הרשאה לתכנון ולפני פרוגרמה שאיתה ניתן יהיה להכין תב"ע.

ראשי הרשויות והשר כהן (קרדיט: דוברות הר חברון)

שר הכלכלה והתעשייה, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אלי כהן מסר כי: "אזור התעשייה המשותף לשלוש המועצות יהווה כלי לפיתוח האזור והינו בשורה חשובה לתושבי יהודה ושומרון והמועצות לכיש ומטה יהודה. אזור התעשייה החדש ייתן מענה למקומות תעסוקה נוספים עבור תושבי האזור, יקל על העומס בנמלי הים ויחזק את היציבות הביטחונית ביו"ש על רקע מיקומו בתפר שבין אוכלוסייה יהודית ופלסטינית. משרד הכלכלה רואה חשיבות רבה בקידום התעשייה והתעסוקה בישראל, בכל מקום בארץ. אנו פועלים ליצירת תעסוקה איכותית ולהעלאת הפריון בייצור משרות באיכות גבוהה, וקידום התעשייה והכלכלה"

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון אמר: "מרגש לקחת היום חלק באירוע מכונן שתוצאותיו ישפיעו באופן דרמטי על הצמיחה והשגשוג של האזור בכלל ושל תושבי הר חברון בפרט. ההליכה המשותפת היא נדירה במחוזותינו ואני מברך את חבריי, ראשי המועצות על היוזמה והשותפות למען התושבים. הפוטנציאל האזורי גבוה מאוד. כבר היום התעשייה המקומית בתנופה וזה רק ילך ויגבר. שיתוף הפעולה יתן מענה כמובן לאוכלוסייה היהודית אך תביא גם ברכה לאוכלוסייה הערבית. תודתי והערכתי הרבה לשר אלי כהן שבתמיכתו אנו מקדמים שני אזורי תעשייה ופרויקטים נוספים המהווים מנופי צמיחה כלכליים ונותנים תקווה לעתיד המועצה".

דני מורביה, ראש מועצת לכיש הוסיף: "אנו מכירים בחשיבות העבודה המשותפת שמובילה להצלחות, ומודים לשר אלי כהן שהוא שותף אמיתי. החיבור בין הרשויות מחויב המציאות וצריך לחבר גם את האוכלוסייה הערבית וזה הכרח כדי לתת להם רווחה ולחבר אותם מהפן החברתי. האתגר גדול וביחד נעשה ונצליח".

ניב ויזל, ראש מועצת מטה יהודה אמר גם כן: "אנחנו גאים לחתום על הסכם שותפות והתנעה של אזור התעשייה תרקומיא יחד עם מועצות לכיש והר חברון. האזור עתיד לשמש בתור השער המזרחי להעברת סחורות לרשות הפלסטינאית. אזור תעשייה זה עונה על צורך לאומי ואין ספק שבכוחו של הסכם השותפות להביא לאזור תעשייה משגשג למרחב כולו. אנו שמחים ששר הכלכלה היה שותף במעמד החתימה על ההסכם המכובד והביע את תמיכתו בפרויקט. היכולת להגיע למעמד זה ולקידום הפרויקט היא אך ורק בזכות שיתוף פעולה טוב בין שלושת ראשי הרשויות וצוותיהם. אנו מקווים שהפרויקט יעבור משלב החתימה לתכנון וביצוע במהירות האפשרית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
המטרה
גלגל | 22-01-2020 13:10
לתת תעסוקה לערבים שיעבדו שם.