ברגע האחרון: נשיא ליטא ביטל את הגעתו לישראל - סרוגים

ברגע האחרון: נשיא ליטא ביטל את הגעתו לישראל

נשיא ליטא גיטנאס נאסודה, שהיה אמור להשתתף בפורום השואה הבינלאומי ביום חמישי, ביטל ברגע האחרון את הגעתו לישראל - ככל הנראה בגלל שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ינאם בטקס. יו"ר הפרלמנט הליטאי עדיין יגיע

ברגע האחרון: נשיא ליטא ביטל את הגעתו לישראל
  נשיא ליטא גיטנאס נאוסדה (צילום: קארוליס קאבולליס\שאטרסטוק)

בזמן שעשרות ממנהיגי העולם עושים את דרכם לישראל לקראת פורום השואה הבינלאומי שייערך ביום חמישי הקרוב ביד ושם, נשיא ליטא גיטנאס נאוסדה הודיע היום (שלישי) על ביטול הגעתו לישראל והשתתפותו בטקס לציון 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ. למרות הביטול ברגע האחרון, יו"ר הפרלמנט הליטאי ויקטוראס פרנקייטיס עדיין יגיע לישראל וייצג את המדינה באירוע.

על פי ההערכות, ההחלטה נובעת מכך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יהיה בין הנואמים בטקס. מאז שליטא נכבשה על ידי הסובייטים במסגרת הסכם ריבנטרופ מולוטוב, היחסים בין ליטא ורוסיה נוטים להיות מתוחים, וכיום הממשלה הליטאית נוטה להתנגד למדיניות הרוסית.

עוד באותו נושא

נשיא פולין תוקף את שר החוץ ישראל כ"ץ


6

ביטלו של נאוסדה מצטרף להחלטה של נשיא פולין אנדז'יי דודה, שהחליט להחרים את הטקס על רקע האשמותיו של נשיא רוסיה – שאמר כי פולין שיתפה פעולה עם הנאצים."צר לי לומר זאת, אבל פוטין מפיץ שקרים" אמר אתמול הנשיא הפולני. "הוא עושה את זה במטרה להסיר מרוסיה של סטלין את האחריות על הפתיחה במלחמה במשותף עם גרמניה הנאצית. אני מניח שהוא מתבייש בזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רוצחים
שמעון | 21-01-2020 17:01
בליטא לטביה רצחו את היהודים עוד לפני שהגרמנים הנאצים הגיעו.
2
ליטאים אנטישמיים
את המתיחות תשאירו | 22-01-2020 17:18
להזדמנות אחרת