יו"ר ועדת הבחירות דחה את העתירה נגד שריון גדי יברקן - סרוגים

יו"ר ועדת הבחירות דחה את העתירה נגד שריון גדי יברקן

יו"ר ועדת הבחירות השופט ניל הנדל דחה את העתירה לפסול את מועמדותו של חה"כ גדי יברקן ברשימת הליכוד לאחר הדחתו מרשימת כחול לבן: "הגיש מכתב התפטרות באופן מיידי בטרם הוגשה רשימת הליכוד"

author-image
יו"ר ועדת הבחירות דחה את העתירה נגד שריון גדי יברקן

יו"ר ועדת הבחירות דחה את העתירה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר לוועדת הבחירות המרכזית נגד חה"כ גדי יברקן שהודח מהליכוד ושורין במפלגת הליכוד. והסביר כי "הוא הגיש מכתב התפטרות באופן מיידי, ואף בטרם הוגשה רשימת הליכוד, ולא פעל בכנסת בשום צורה המנוגעת לעמדות סיעתו הקודמת".

בן מאיר דרש כי הרישום של חה"כ גדי יברקן כמועמד מטעם רשימת המועמדים של הליכוד הוא "בטל ומבוטל", ועל ועדת הבחירות לקבוע כי הרישום של חה"כ גדי יברקן כמועמד ברשימת הליכוד הוא פסול ומנוגד להוראות כל החיקוקים, ועקב כך למחוק אותו מרשימת המועמדים של הליכוד".

עוד באותו נושא

גדעון סער חזה: "אתה תראה גדי יברקן יחזור לליכוד". צפו

אך הנדל דחה כאמור את העתירה. בהחלטתו כותב השופט  כי יברקן התפטר קודם להגשת הרשימה. לשם חידוד העניין הוא מוסיף כי "עמדת המבקש בנסיבות המקרה הקונקרטי, שבו ההתפטרות קדמה להגשת רשימת הליכוד, אף אינה תואמת את תכלית ההסדר הקבוע בחוק היסוד. לפיה, "לצמצם את האפשרות שחבר כנסת שנבחר במסגרת רשימת מועמדים מסוימת יפרוש מסיעתו יחד עם המנדט שנתן ציבור הבוחרים לרשימה ממנה פרש, ויפעל בכנסת באופן המנוגד למצעה ולעמדותיה של הסיעה, תוך סיכול רצון הבוחר…"

הוא הסביר "את מובנו של הביטוי 'בסמוך לאחר הפרישה' יש לפרש לאור תכלית זו גם בנסיבות ענייננו, המשיב אינו פועל בכנסת באופן המנוגד למצעה של סיעת כחול לבן. הוא הגיש מכתב התפטרות באופן מיידי, ואף בטרם הוגשה רשימת הליכוד, ולא פעל בכנסת בשום צורה המנוגעת לעמדות סיעתו הקודמת. אף לכך משקל לטובת המשיב", דברי הנדל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
למה לא פוסלים את ליברמן על גזענות?
ר. | 19-01-2020 17:54
אמר למירי רגב שהיא לא בן אדם. אז מה, גזענות כלפי ערבים אסור וגזענות כלפי יהודים מותר? האם רק אפליה והתבטאויות מכוערות כלפי יהודים נחשבות לגיטימיות במדינת היהודים? האם המדינה היחידה בעולם הנאור שיש בה גזענות נגד יהודים היא מדינת היהודים כביכול?
2
בוגד
אבי | 19-01-2020 23:02
כמו כול הימין