בעקבות השיטפון: משרד התיירות יעביר פיצוי לנהריה - סרוגים

בעקבות השיטפון: משרד התיירות יעביר פיצוי לנהריה

משרד התיירות הודיע על הקצאת 6 מיליון שקלים לתיקון תשתיות התיירות הציבוריות שנפגעו כתוצאה מההצפות בנהריה. השר יריב לוין: "חייבים להירתם ולתקן את הנזק שנוצר"

בעקבות השיטפון: משרד התיירות יעביר פיצוי לנהריה
  (צילום: מאיר ועקנין\פלאש 90)

משרד התיירות הודיע היום (ראשון) כי יעביר 6 מיליון ש"ח לתיקון תשתיות התיירות הציבוריות שנפגעו כתוצאה מההצפות בנהריה שנרשמו בשבוע שעבר. מדובר בחלק מתכנית השיקום הממשלתית, שעומדת על היקף של 30 מיליון שקלים.

עוד באותו נושא

נזקי מזג האוויר: אדם חולץ מהצפה; כבישים נחסמו

"במסגרת סיור שערכו גורמים מקצועיים בנהריה עולה, כי האזורים שנפגעו בצורה החמורה ביותר בהצפות הינם טיילת קו החוף וקניון ארנה, בתוכו פועל מלון" אמר שר התיירות יריב לוין. "מדובר בנזק לריצוף, עמודי תאורה, תשתית ביוב וניקוז באופן שאינו מאפשר הליכה לאורך הטיילת".

בהתאם להחלטת ממשלה שעברה היום, משרד התיירות יעביר 3 מיליון ש"ח בכל אחת מהשנים 2020-2021, לפרויקטים של פיתוח תשתיות תיירות ציבוריות שנפגעו לאורך רצועת החוף. "נהריה היא מוקד משיכה למבקרים רבים, חייבים להירתם ולתקן את הנזק שנוצר" הבהיר לוין. "תושבי נהריה לא יופקרו לפגעי מזג האוויר. נדאג שהאופי התיירותי של העיר נהריה, ואזורי הביקור שניזוקו בהצפות, ישופצו".

כאמור, בשבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מ״מ מנכ״ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ להכין תוכנית ממשלתית לשיקום נזקי השיטפונות בנהריה. התוכנית, שגובשה יחד עם שר הפנים, שר התיירות, שרת השיכון והבינוי, שר האנרגיה, השר להגנת הסביבה ושר האוצר, כוללת תקציבים עבור שיקום מיידי של העיר, מימון פעולות תכופות, פינוי מפגעים ושדרוג תשתיות ציבוריות שנפגעו בשיטפונות.

ההחלטה שאושרה כוללת תקציבים יעודיים שיועברו לעיריית נהריה לצורך סיוע במימון הוצאות החירום אליהן נדרשה בהתמודדות עם השיטפונות ובשיקום מיידי של האזורים שנפגעו. בנוסף, הממשלה תפעל לשיפוץ, שיפור ושדרוג התשתיות ופיתוח הרחובות שנפגעו בעקבות הסערה, וכן לשיקום תשתיות התיירות הציבוריות שנפגעו לאורך רצועת החוף ובסמיכות לבתי מלון בעיר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו