צה"ל פורס תשתית לזיהוי מנהרות בגבול לבנון - סרוגים

צה"ל פורס תשתית לזיהוי מנהרות בגבול לבנון

שנה לאחר שהרסו את מנהרות חיזבאללה במבצע "מגן צפוני", צה"ל החל בפריסת תשתית טכנולוגית לגילוי וזיהוי אתרי חפירה בתווך התת-קרקעי בגבול לבנון. בהודעה הזהירו כי כל חפירה שתתגלה "תסוכל כפי שנעשה עד כה"

author-image
צה"ל פורס תשתית לזיהוי מנהרות בגבול לבנון
  כוחות צה"ל בגבול לבנון. אילוסטרציה (צילום: באסל עווידאת\פלאש 90)

נערכים בגבול הצפון: שנה לאחר שהרסו את מנהרות חיזבאללה במבצע "מגן צפוני", צה"ל החל הבוקר (ראשון) בפריסת תשתית טכנולוגית לגילוי וזיהוי אתרי חפירה בתווך התת-קרקעי בגבול לבנון.

התשתית מבוססת על טכנולוגיה ייחודית מסוגה, אשר הותאמה למאפייני הקרקע בגבול הצפון ועתידה לעקוב אחר הנעשה בתווך התת-קרקעי כצעד מניעתי. דובר צה"ל הזהיר כי במידה ותמצא פעילות תת-קרקעית נוספת – "היא תסוכל כפי שנעשה עד כה".

כאמור, לפני כשנה חשף והשמיד צה"ל את שש המנהרות ההתקפיות חוצות הגדר שחפר ארגון הטרור חיזבאללה במסגרת מבצע "מגן צפוני". המבצע שלל מחיזבאללה יכולת ייחודית אותה בנה במשך שנים והשקיע בה מאמצים רבים. הנחת היסוד בצה"ל היא כי כיום אין מנהרות חוצות משטח לבנון לשטח ישראל.

"פריסת התשתית הינה מרכיב נוסף במאמץ ההגנה הנרחב שמתקיים באופן שוטף בעוצבת 'הגליל'" נמסר מדובר צה"ל. "כוחות צה"ל ימשיכו לממש את משימתם בהגנה ולפעול מסביב לשעון על-מנת לשמר את הריבונות של מדינת ישראל ולהגן על תושביה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מכבי צהוב
איתי וייס | 19-01-2020 13:53
מאד רוצה צהל מגבה סתם תגובה רוצה שצהל יצליח במעשין שהבורא איתם ילכו כרגע עם כל הגינטאים אחרים אולי יצליחו בגדול עד כלותם והצרות שהם עושים נגדנו