סיון רהב מאיר: לציונות הדתית מגיע הרבה יותר - סרוגים

סיון רהב מאיר: לציונות הדתית מגיע הרבה יותר

אשת התקשורת סיון רהב מאיר מתייחס לסערה שהתחוללה אמש בימין ואומרת כי לציונות הדתית מגיע הרבה יותר מאשר מופע האימים שהתחולל אתמול. ויש לה עוד 4 הערות חשובות

סיון רהב מאיר: לציונות הדתית מגיע הרבה יותר
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

1. לציונות הדתית מגיע הרבה יותר. זה מגזר מפואר, שכמו כולם לא חף מבעיות, אבל בוודאי שהקרקס המביך הזה לא מייצג אותו. מאות אלפי אזרחים ישראלים טובים קמים הבוקר עם טעם מר בפה, ויודעים היטב שזה היה צריך להיראות אחרת.

2. פוליטיקה היא מקצוע. זו מיומנות. היא שילוב של כריזמה וחזון, עם הבנה פוליטית ותקשורתית, יחד עם יכולת לקדם מהלכים בחקיקה, מתוך משא ומתן ופשרות והסכמים. די לתמימות. אי אפשר סתם להצניח לעולם הזה רב ממכינה או עיתונאי, רק כי הם מצליחים בתחום אחר. אם הולכים רק על חביבות ופופולריות במגזר, אז בואו נציב את ישי ריבו במקום הראשון.

3. רוב הציונות הדתית ממש לא מזדהה עם איתמר בן גביר, אבל גם ממש לא מזדהה עם תרבות של הפרת הסכמים חתומים. מי שחיפש אחדות במגזר יכול למצוא אותה כעת סוף סוף, בזעם המשותף על יו"ר הבית היהודי, בגלל ההתנהלות כולה. אחרי האיחוד של הרגע האחרון אמש, דווקא פרישה מהירה של הרב רפי פרץ לביתו תביא כנראה ליותר מצביעים.

4. נתניהו תמיד משדר רעב, אבל הימין שבע. מאוד. הרבה שנים בשלטון, במנגנון, כחלק מהרוב. הביטוי השחוק "ירי בנגמ"ש" מעיד על כך שכל האנרגיה העצומה מכוונת כבר המון זמן בעיקר כלפי פנים. קבוצת אנשים נאבקת בתוכה איך לחלק את השלטון, אבל שוכחת שהיא צריכה בכלל להיאבק עליו.

5. הכי חשוב: רק הרשימות לכנסת נחתמו ביום רביעי בלילה, לא כל גורלה של הציונות הדתית. פוליטיקה היא רק זירה אחת, חשובה אבל מוגבלת. כל כך הרבה קורה מחוץ לכנסת. כל כך הרבה צריך לקרות מחוץ לכנסת. איך תיראה חזרתו של העם היהודי לארצו? מה היעד, מה השליחות, מה יצית ברק בעיניים?

דווקא בעוד הציבור כולו, בכל המגזרים, צמא למסורת עצמה – מהפלייליסט בגלגל"צ ועד לשיעורי תורה – הציונות הדתית משתבללת לוויכוחים פנימיים בלתי נגמרים. דווקא בתקופה שבה רוב עצום מאחינו ואחיותינו בתפוצות מתבולל ונעלם, הציונות הדתית מדברת על ריבונות ועל אקטיביזם שיפוטי (בפעם האחרונה שבה בדקתי, לא זה מה שקיבלנו בהר סיני).

ואם לחזור לישי ריבו – הרי שבלי לקבל שום שיריון, הוא משפיע ומחנך ומאיר יותר מכל הצעת חוק. זירות שלמות של תרבות ורוח ותורה ותוכן מחכות לבשורה. אלפיים שנה חיכינו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
כתבתי כבר שהתיקון של הרב פרץ הוא שיפרוש!!
אוחנה | 16-01-2020 10:50
אבל נראה לי שזה לא צריך לבוא ממך, שהרב ילך לביתו. ואם כבר אמרת את זה.....היית צריכה לפנות לרב דרוקמן שיתכבד ויקח איתו את ביבי, בנט, סמוטריץ ושקד ויחזרו לבתיהם ואולי יסלח להם.
2
הצלחת לבור את המוץ מן הבר, כל הכבוד. המהות היא המסורת
רועי | 16-01-2020 10:53
3
הפתעת המאה- הרב רפי פרץ מס' 2? למה??
מיכל | 16-01-2020 11:03
לא נראה לי שיש מישהו שמסכים עם זה היום... בטח לא אחרי אתמול בלילה...
4
דתיים הם שקרנים ואני יודע את זה בגלל שאני דתי
יוסי | 16-01-2020 11:10
.
נתפסת על שקר
אברהם צוקרמן | 16-01-2020 20:19
שקרן. אתה לא דתי.
5
פרץ תתפטר!!!
חי | 16-01-2020 11:15
מסכים עם סיוון פרץ צריך להתפטר וכמה שיותר מוקדם יותר טוב.
יתפטר
שמעון | 16-01-2020 11:30
עוד לפני הבחירות יתפטר נילחץ עליו נפגין .ניצעק .שלטים .הוא נבעלה .הרס ממש בושה ככנופיה התנהג .
6
נכון
שמעון | 16-01-2020 11:29
גברת יקרה. יש בציונות הדתית אמת כוחות ואנשים טובים .תקיעת הסכין למוטי יוגב רק מוכיחה בנוסף לשאר מי הוא רפי ומי מנכלו .לאחר הבחירות ותבוסת הימין החדש ישן עקום .יבנה משהוא חדש אמיתי והגון .ואת תעזרי
7
נוגעת בפצעים
שלמה | 16-01-2020 12:07
לכבוד סיון רהב מאיר הנכבדה את נוגעת בפצעים שלנו אבל אין לך דרכים לריפוי.אז עכשיו גרמת לנו עוד יותר להרגיש את הכאבים.את אשת תקשורת שמתנסחת יפה אבל אין שום מסר מאחורי הדברים שלך.שיהיה לך טוב שם בארה"ב
8
תצטרפי לפוליטיקה, תשני את המצב!!
שמוחלי | 16-01-2020 12:22
אל תשארי מנגד בכזה משבר. אל תתני מוסר. היי חלק מהשינוי שמגיע לנו
9
צודקת בעניין שימין שבע
יוסי | 16-01-2020 12:34
אני לא מבין כולם הישתגעו . המהלך היה הכי נכון לעשות חבל שבצורה כזו אבל זה מהלך נכון9..הימין היום בשילטון ומרשה לעצמו.להיתנהג ככה לפסול את ואת זה אם היו באופוזיציה היו מיתאחדים גם עם הערבים העיקר לחזור מספיק להיתיפיף
10
ישי ריבו הוא חרדי.
גיל | 16-01-2020 12:41
וודאי שהוא מקדש שם שמיים וודאי שהציונות הדתית אוהבת אותו ובצדק. אבל בעיניי הבעיה של הפוליטיקה הציונית דתית וכן של כל הציבור הזה היא עמוקה יותר. והכל מתחיל בתפיסת העולם. הכל מתחיל בתורה. התורה של הציונות הדתית היא עמוקה וקשה. בתור חוזר בתשובה שבחר בדרך הזו,בתחילת הלימוד בכתבי הרב היה לי קשה להבין שהאנשים עם הכיפות הם ההמשך שלו. הרב מדבר על דבקות בה' וגדלות בתורה,אחדות הקודש והחול, היחס לחילונים שלא הולכים בדרך הזו, ועד דברים עמוקים בסתרי תורה שכל אלה הם גילויים שלהם. יש פה סוגיות כבדות משקל שדורשות לימוד ועיון רב תיקון המידות ועוד כדי לקלוע אל השערה. כל עוד לא עמלים על התורה הזו- התורה הגואלת שהיא בסופו של דבר אלטרנטיבה לתרבות השלטת. נכנעים לתרבות הזו. במקום ללמוד ולהבין שסולם הערכים שלנו שונה משלהם שהמטרה שלנו היא להוביל את התחיה הלאומית ולא להיות נגררים אחריה. לקרב את ישראל כולו אל סולם הערכים שלנו. לא שלנו כמגזר ציוני דתי. שלנו כמייצגי כלל ישראל לדורותיו. שחלמו ובכו וצמו וציפו למדינה יהודית עצמאית. עצמאית לא רק בשלטונה אלא עצמאית ברוחה. בזהותה. בכל הדורות הייתה סוג של חירות ליהודים בהנהגת קהילותיהם והם לא נכנעו תחת הגויים שסביבם חיו. זו השאיפה של התנועה הציונית דתית. ממלכת כוהנים וגוי קדוש. הישן יתחדש והחדש יתקדש. בונים בחול ואז מקדשים. מטרות רוחניות ומוסריות. השפע הגשמי וההצלחה הכלכלית הם דברים מבורכים ומעידים על גדולתו של עם ישראל. על הרחבת הכלים שהגיע לנו והיא עדות לגדולת הנשמה? אבל איפה הנשמה? ברגע שהבשורה הגדולה של כל הראשים וההוגים של הציונות הדתית:הרב שמואל מוהליבר הרב קאלישר רב אלקלעי והרב ריינס שהקים את המזרחי בעקבות רעיונותיהם וכן הרב מימון גם כמנהיג פוליטי. ואחר כך רב קוק הרב צבי יהודה הרב הנזיר ועוד תלמידים ורבנים גאונים וקדושים שיצאו מהישיבות של הציונות הדתית-מסתכמת בדבריהם של מתן כהנא שיש לנו מפלגה ליברלית שתדאג לכלכלה חופשית(לא עדכנו אותו שוויתרו על הרעיון של האיחוד עם זהות) והמפלגה מצהירה שיש בה את הכמות הגבוהה ביותר של נשים בעשירייה הראשונה(לא שיש לי בעיה עם נשים בפוליטיקה אבל זה הדגל?! שיא הכניעה-הם מלמדים אותנו מה מוסרי ומה נכון ואחר כך אנחנו מתיישרים. חבל שלא הצליחו לשריין להטב...)ושיש לנו כיפת שמיים ומאחדים את תל אביב ואת קדומים(אולי רק בעלה של איילת שקד יצביע לרשימה שלהם מתל אביב וגם זה בספק). והם חולמים שזה מה שימשוך מצביעים. ואתם יודעים למה זה לא ימשוך מצביעים? כי זה שקר. הציבור מריח שקרים. אל תמרח אותי ותאמר לי שאלה הערכים שאתה מקדם. אני אקשה עליך ואשאל אותך את כל השאלות הקשות ואוציא אותך חשוך. מי שרוצה קידום נשים(כאידיאל מיוחד) יצביע שמאל שעושים את זה ומדברים על זה הרבה יותר טוב, מי שרוצה כלכלה חופשית יצביע ליכוד. מי שרוצה מדינה יהודית אמור להצביע לציונות הדתית. אין לזה ביקוש? תעמול ללמוד עוד תורה להקים עוד ישיבות מתוך הבנה שזו הדרך של עם ישראל לדורותיו וזה מה שיהיה גם במהרה בימינו. ומתוך האמירות המסורסות של המפלגה המאוחדת אתה מבין שמה שהכי חסר בכל הציבור הזה זה תורה. תורה שתבהיר לנו מי אנחנו ומה אנחנו רוצים לקדם. תורה שלמה. שכוללת הלכה ואגדה, פרט וכלל, קודש וחול. עד אז אין ספק שאין יותר טעם במפלגה מגזרית. הליכוד עושים את זה טוב יותר מצליחים יותר, מחברים פירפריה למרכז מדיניות ימנית בכלכלה ובביטחון. כל מה שיש לנו ואין להם זה תורה. בעזרת השם מתוך המשבר והריסוק הזה יצמח משהו טוב יותר. אורות מאופל אמר ויהי....
11
המגיבים השונים
התמים | 16-01-2020 12:50
שוב מתייחסים לאיש זה או אחר, מוטי יוגב או הרב פרץ, סמוטריץ או בן גביר. לא מתייחסים למהות : הציונות הדתית צריכה לשמש מגדלור של מוסר, צדק, אהבת העם. כל זה לא מתקשר עם גיבוי לאיש מושחת כמו נתניהו. עם התעלמות ממה שקורה בבתי החולים, עם התעלמות מנכים וקשישים, עם הפניית תקציבים להתנחלויות על חשבון צרכים בוערים. העלאת הערך של שלימות הארץ למדרגת ערך עליון השכיחה את כל הערכים האחרים, ובשמו של ערך זה מכשירים כל שרץ. יש צורך בחשיבה מחדש על מידרג ערכי הציונות הדתית.
12
של נעליך
Leeor | 16-01-2020 13:24
אינך חלק מאיתנו ולכן אין ל י רצון לשמוע את דברי ההתיפיפות שלך
האמת כואבת זה לא רב שאכן כן נעץ סכין גגב!
מלי | 16-01-2020 13:54
האמת כואבת ..אז אתה של נעליך
13
לא ציונות דתית
שורום זורום | 16-01-2020 23:35
היא התכוונה ש ללא ציונות הדתית מגיע יותר