יריב לוין תוקף: "הגיע רגע ההכרעה בציונות הדתית" - סרוגים

יריב לוין תוקף: "הגיע רגע ההכרעה בציונות הדתית"

במהלך הגשת הרשימה של הליכוד, השר יריב לוין תקף את מפלגות הימין וקרא להם להגיע לאיחוד: "מה עוד צריך לקרות כדי שאנשים יתעשתו? הגיע רגע ההכרעה - האם מה שחשוב זה האגו, תמונה בסלון או ארץ ישראל"

יריב לוין תוקף: "הגיע רגע ההכרעה בציונות הדתית"
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במאמצים להביא לאיחוד במפלגות שמימין לליכוד, נציגי המפלגה הגיעו הערב (רביעי) להגיש את רשימת הליכוד לכנסת ה-23. לוועדת הבחירות המרכזית. במעמד הגשת הרשימה השר יריב לוין התייחס למתיחות בין מפלגות הציונות הדתית, וקרא לאיחוד מלא של כל המפלגות- כולל עוצמה יהודית.

"מה עוד צריך לקרות כדי שאנשים יתעשתו?" שאל קודם התפצלו ו-4 מנדטים הלכו לים. אחר כך השאירו את עוצמה יהודית בחוץ, ושוב הלכו מעל 80 אלף קולות. האם יכול להיות שבפעם השלישית נפסיד מאות אלפי קולות? הגיע רגע ההכרעה – האם מה שחשוב זה האגו, תמונה בסלון או ארץ ישראל".

עוד אמר כי "בבחירות הקודמות שריינו מועמד של הבית היהודי, צירפנו אלינו את כולנו, עשינו את זה גם הפעם ובנוסף צירפנו את גדי יברקן. הגיע הזמן שסוף סוך גם מנהיגי הציונות הדתית יגלו אחריות וירוצו יחד. כל הזמן הם מדברים על כך שהם מימין לליכוד – הגיע הזמן שגם יעשו ולא רק ידברו".

בתשובה לשאלת סרוגים על כמה מנדטים הליכוד תקבל, לוין אמר כי "אני לא מתעסק בהימורים, ולא מציע לאף אחד להתעסק בהימורים".

רשימת הליכוד לכנסת: בלי כחלון, ועם יברקן

הרשימה נותרה ברובה זהה לזו מהכנסת ה-22, אך עברה שני שינויים משמעותיים בימים האחרונים. שר האוצר משה כחלון, שחזר לליכוד לפני הבחירות לכנסת ה-22 הוצב כמספר 5 ברשימה, נותר מחוץ לרשימה המעודכת של הליכוד לאחר שהחליט על פרישה מהחיים הפוליטיים.  במקומו נכנס ח"כ גדי יברקן לשריון במקום ה-20, לאחר שערק משורותיה של כחול לבן היום והודיע על חזרה לליכוד.

עוד באותו נושא

גדי יברקן ישוריין במקום ה-20: "שמח לחזור הביתה"

מוקדם יותר הערב ראש הממשלה נתניהו התייחס לחזרתו של יברקן לליכוד ואמר: "גדי, אני שמח לראות אותך כאן. יש לנו כל-כך הרבה מה לעשות ומה לתקן – במאבק באלימות, בגזענות, למען השיוויון, למען העלאת שארית אחינו ואחיותנו כאן בארץ. אני שמח לראות אותך. ברוך שובך הביתה לליכוד".

יברקן אמר בתגובה: "אדוני ראש הממשלה, אני שמח לחזור הביתה. בין היתר אני חוזר בזכות הלחץ שהפעילה עליי הקהילה ימים ולילות בתקופה האחרונה. אני עשרים שנה בפעילות חברתית למען הדברים הללו. אין גאה ממני בקהילה בית ישראל שהפכה לכוח אלקטורלי משפיע בפעם הראשונה מזה עשרות שנים ואני חייב להם חוב מוסרי. אני מקווה ומאמין שנשפר את מצבה של הקהילה ושל החברה בישראל למען אחדות עם ישראל ולמען ארץ ישראל. נעשה ונצליח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו