היועמ"ש מסרב להתערב בהקמת ועדת הכנסת - סרוגים

היועמ"ש מסרב להתערב בהקמת ועדת הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה מתחמק מלהביע את דעתו לגבי העתירה שהגיש הליכוד לבג"צ כנגד מעורבותו של יועמ"ש הכנסת בכל הקשור להקמת ועדת הכנסת שתדון בתיקי נתניהו: "העותרים לא ביקשו כל סעד המופנה כלפי היועמ"ש"

author-image
היועמ"ש מסרב להתערב בהקמת ועדת הכנסת
  צילום: חיים גולדברג/ סרוגים

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש היום (רביעי) תגובה מקדמית לבג"צ שהגישו ח"כ מיקי זהר ותנועת הליכוד כנגד מעורבותו של יועמ"ש הכנסת, אייל ינון בכל הקשור להקמת ועדת הכנסת שתעסוק בחסינותו של ראש הממשלה.

בתגובה המקדמית, מדגיש היועמ"ש כי מהעולה מבקשת צו הביניים של הליכוד למניעת פרסום חוות דעתו של ינון אשר מוענה לבית המשפט ניתן ללמוד כי העתירה מעיקרה לא כוונה אליו כלל: "מהאמור לעיל עולה כי העותרים לא ביקשו כל סעד המופנה כלפי היועמ"ש. בהתאם לכך, גם פניותיהם המקדימות של העותרים לא מוענו ליועמ"ש".

עוד באותו נושא

בג"צ דחה את בקשת הליכוד לצו ביניים


5

מנדלבליט מסרב להתערב בחוות דעתו של ינון לגבי כינוס הוועדה: "בשים לב לכך, היועץ המשפטי לממשלה, אשר העתירה אינה מכוונת כלפיו כאמור, איו מוצא להוסיף בעניין, ובפרט ובשים לב לכך שמדובר בסוגיה המצויה בלב שיקול הדעת של יועמ"ש הכנסת ונוגעת לתחומי הליבה של הכנסת".

היועמ"ש הבהיר מהו בדיוק תפקידה של בת זוגו של אייל ינון, עו"ד עמית מררי: "במסגרת תפקידה עומדת עו"ד מררי בראש המחלקה למשפט פלילי ביעוץ וחקיקה ונושאת באחריות לטיפול במכלול הנושאים המשפטיים הקורים לתחום המשפט הפלילי, הן בהקשרי ייעוץ משפטי לרשויות הממשלה והן בהקשרי חקיקה".

לגבי מעורבותה בתיקי נתניהו כתב היועמ"ש: "עו"ד מררי השתתפה בישיבות שהתקיימו בראשות היועץ המשפטי לממשלה כבר בשלבב החקירות עצמן, ומאוחר יותר גם בדיונים על שקילת הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע, בישיבות השימוע עצמן, ובדיונים שהתקיימו לאחר השימוע בהם התקבלה ההחלטה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה".

מנדלבליט מדגיש כי: "ההחלטה על הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה ועל תוכנו של כתב האישום התקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה עצמו לאחר ששקל את העמדות השונות שהובאו בפניו מצד משתתפי הישיבות".

את התגובה בחר היועמ"ש לחתום עם הבהרה: "למען הסר ספק, עו"ד מררי אינה עוסקת בכל עניין הקשור לבקשת החסינות של ראש הממשלה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
וואו הם יודעים שלא הכל שפיט
התרגשתי | 15-01-2020 17:48
ושיש דברים שהם לא צריכים להתערב. רק חבל שזה קורה רק לצד מסוים
2
ניגוד עניינים פלילי של אייל ינון ועמית מררי
שח-מט | 15-01-2020 18:10
בתחילת 2018 העניק מיקי זוהר 7 מליון ₪ ליועמש הכנסת אייל ינון ולבת זוגו עמית מררי. זוהר העביר חוק אישי מיוחד בכנסת לצורך כך. בדיוק באותה תקופה הקים מנדלבליט צוות סודי בפרקליטות בראשות בת הזוג עמית מררי כדי לסתור את המלצות המשטרה והצוות המלווה של רחל בן ארי להעמיד את נתניהו לדין באשמת שוחד בשלושת התיקים. הענקת המענק לבן זוגה של עמית מררי יצר לכאורה ניגוד עניינים ותרם להפחתת סעיפי האישום בשניים משלטשת התיקים. סעיפי השוחד הוחלפו בהפרת אמונים.