"האקולוגיה מכתיבה את ארץ ישראל מהירדן עד הים" - סרוגים

"האקולוגיה מכתיבה את ארץ ישראל מהירדן עד הים"

אלוף במיל' גרשון הכהן הסביר היום בתוכניתו של אראל סג"ל מדוע מדינת ישראל חייבת להתקיים מהירדן ועד הים בהיבט האקולוגי: "לא במקרה הערבים נתנו ליהודים את אזור הביצות, והיהודים התיישבו על מישור החוף"

"האקולוגיה מכתיבה את ארץ ישראל מהירדן עד הים"
  מההצפות בנהריה - צילום דרור וולורד

במהלך ראיון שהתקיים היום (רביעי) בתוכניתו של אראל סג"ל בתחנת הרדיו 103FM, הסביר האלוף במיל', גרשון הכהן שעובד במכון המחקר מרכז בגין-סאדאת מדוע יש שטפונות כה קשים והתייחס לגבולות ישראל מהצד האקולוגי שבדבר.

עוד באותו נושא

"ראיתי את היד שלו וידעתי שאיבדתי את הבן שלי"


10

הכהן הסביר את הבעיה: "אנחנו מתעלמים מהגאוגרפיה של ארץ ישראל. לא במקרה הערבים נתנו ליהודים את אזור הביצות, והיהודים התיישבו על מישור החוף. זו התעלמות מוחלטת מהתנאים הגאוגרפים, כך שבכל מצב של שיטפון מחזירים אותנו לגשמים ולביצות".


התוכנית המלאה מתוך תוכנית הרדיו של אראל סג"ל ב-103FM

לגבי הצפות הנחלים אמר: "היישובים שבמדרגה מעל רצועת החוף נבנו על מרחבים שהיו סופגים את המים למי תהום, מה שמעצים את כניסת המים דרך מערכת ניקוז מאורגנת אל נחל איילון ואפיקי הירקון. זה כמו להכניס נחל לקשית. הנחלים לא אמורים לקלוט כמות כזו של מים מטבעם. הולנד בשנות החמישים סבלה משיטפונות ובנתה מרחבי השהייה גדולים למים תוך עקירת בתים וישובים. הכל כדי שיהיה ניתן לשלוט בהצפות".

עוד הציע פתרון אפשרי: "יהודה ושומרון הם חור שחור. ברגע שאתה לא מתייחס בשום תכנית בתכנון הבסיסי לעובדה שהביוב של שכם מגיע לנחל אלכסנדר וההצפות באות אל הירקון, יש בעיה… אני טוען שאת הפוטנציאל של ישראל צריך לנתח כיחידה אקולוגית אחת".

עוד אמר: "את ההתיישבות הגדולה שלנו צריך לבנות על ציר אלון ומישור אדומים כשמים ילכו מזרחה לים המלח ולירדן. הייתי בדיון עם האיחוד האירופי, שם אמרתי להם שמדינת ישראל לא יכולה להתקיים בגבולות 67 מההיבט האקולוגי. האקולוגיה מכתיבה באופן קריטי את תכנון ארץ ישראל, מהירדן ועד הים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו