המרוויחים והמפסידים בציונות הדתית | סיכום פוליטי - סרוגים

המרוויחים והמפסידים בציונות הדתית | סיכום פוליטי

זה היה שבוע עמוס לציונות הדתית, על פלגיה, רצפיה, בית מדרשיה ומנהיגיה שהגיע לשיא בליל הסכינים ביום רביעי, בו 5 מראשי הציונות הדתית יצאו מרוויחים ומפסידים. סיכום פוליטי

המרוויחים והמפסידים בציונות הדתית | סיכום פוליטי
  (צילום: תומר ניוברג, הדס פרוש, אבשלום שוני/ פלאש 90)

זה היה שבוע עמוס לציונות הדתית, על פלגיה, רצפיה, בית מדרשיה ומנהיגיה. שנה אחרי פירוק הבית היהודי, הפוליטיקאים לא הצליחו להגיע לנוסחה שתייצב את המערכת, בה היה המגזר הסרוג חודשים ארוכים בעיצומה של טלטלה. החודשים הארוכים התנקזו לימים בודדים, בהם לא היה עתיד הציונות הדתית נמצא על המאזניים, אלא עתיד ישראל כולה.

נאלמתי דום מול הפרשן החרדי

ביום שלישי למחרת הבלאגן בבית היהודי התארחתי בערוץ כנסת, בתכנית פרלמנט צהריים פירשן מולי קולגה בכיר בעיתונות החרדית שתקף את הציונות הדתית: "אני רואה את הציונות הדתית המפלגתית כמו ספינה טובעת", הוא ירד על המגזר ממנו באתי. הפרשן ציטט את מאמר חז"ל בו נאמר "אל תהי צדיק הרבה", זהו לדבריו תמונת המצב שמשקפת את הצדקנות של הפוליטיקאים שמתיימרים להוביל את המגזר הדתי לאומי. והיטיב להסביר: "יש אגף שאומר 'לי לא מתאים לשבת עם בנט הוא ליברלי מדי עבורי', יש אגף שאומר 'בן גביר קיצוני מדי עבורי' ואגף אחר אומר 'סמוטריץ' לא מתאים לי כי זווית הכיפה שלו היא כזו או אחרת'", ואני? נאלמתי דום,  לא הצלחתי להוציא מילת מחאה מהפה. הביאו אותי לשבת בפנאל לעימות מסויים, אני זו שאמורה להשיב מלחמה והוא הרי יורד על האנשים הקרובים אלי, על הבית שממנו הגעתי, אבל לא הצלחתי באותו בוקר למצוא מילה אחת לרפואה כדי להגן על מובילי המחנה לו הצבעתי כל השנים.

הפרשן החרדי ערך השוואה בין שני המגזרים, בעוד במגזר החרדי יש הרבה מאבקים בין חסידים וליטאים ותתי הקבוצות שמפורדות ומפוצלות עם הבדלים ברורים -הן יודעות בזמנים גורליים להתאחד, מה שהיה לנו קשה לראות בציונות הדתית. בנזיפה שהסכמתי עם כל מילה שלה הוא טען כי "מי שנהגו אתמול בחוסר אחריות הם היום מאשימים את האחרים, תוך כדי הפעלת מנגנון ההשמדה העצמי של מפלגות הימין. אלו ימים לא יפים", הוא סיכם ולי נותר רק להסכים.

יכול להיות שסמוטריץ' ביצע תרגיל וסוג של נקמה ברב רפי פרץ על ההסכם שסגר עם עוצמה יהודית לפניו וכך מנע את הדחתו, אבל גם אם זו נקמה והמהלך המתבקש, יש פה מגזר שלם, ציונות דתית אחת גדולה ומפוצלת והשבוע כמעט חשבתי שהיא נקברה, עד שבא הרב עילאי עופרן והעמיד את הדברים על דיוקם: "לא עתיד הציונות הדתית נמצא על המאזניים. מקסימום עתיד הפוליטיקאים שלה", כך גם במפלגות החרדיות.

בנקודת הקצה רשימת ימינה היא המפלגה האולטימטיבית של הציונות הדתית, עם ייצוג לחרד"לים, לייטיים וחילוניים עם 50% נשים ורוב מזרחי, מי שלא היה חלק מהמעקב מהסכסוכים בחודשים החודשים, רואה בסוף רשימה שהוא יכול למצוא בה עצמו. אחרי המחלוקות והפירודים על ימינה להציג רשימה מאוחדת, לשים את המשקעים הרבים בצד ולשמור אחד על השני לטובת המחנה.

נפתלי בנט

כתבתי פה לפני שבועיים שבנט מעוניין לנצל את וואקום המנדטים שנוצר בהיעדר מפלגות כולנו, ישראל ביתנו וזהות. במחי יד הוא פספס את ההזדמנות ואיבד את תדמית הליברל שהציב לעצמו במטרה להרוויח את הקולות הימניים החילונים כאשר בחר לכרות הסכם עם האיחוד הלאומי בראשות סמוטריץ'. הוא וויתר על המטרה הגדולה תמורת הנוחות על קמפיין בטוח בבייס הדתי, מי שחשב להציע אלטרנטיבה למצביעי ליברמן היה צריך לקנות אותו דרך עוד דמויות חילוניות ולא באמצעות שותף ממפלגה דתית, מתנחל מקדומים שמסרב להפעיל תחבורה ציבורית בשבת ומעודד עליה להר הבית.

אם בפועל לא יצליח לעבור את אחוז החסימה או שהימין לא יצליח להביא 61 מנדטים בנט עלול לאבד את תיק הביטחון שכל כך רצה בו, נהנה ממנו וממש בו את החלומות למדיניות ימנית.

בנט הרוויח ביושר את עמדת המנהיגות בפלג הימני של הימין. לאחר שכמעט נמחק מהמפה הפוליטית הצבע חזר לו לפנים ובנט שוב מספר 1, בנוסף למעמדו הרם כסוס מוביל של הציונות הדתית הוא נהנה היום מחוסר המחוייבות למוסדות ולרבנים. אחרי שנה ארוכה בנט הצליח לממש את החלום להקים את הבית היהודי כמו שהוא היה רוצה לראות אותו.

מפלגת הימין החדש- האיחוד הלאומי היא היחידה שיכולה לנפנף בקמפיין הקרוב לא רק בסיסמאות זולות, אלא להציג קבלות מעשיות, מאישור תכניות בנייה ביו"ש, דאגה לשטח c מאמצי התחבורה של סמוטריץ' וזיכרונות התיישבותיים ומשפטיים מימיה של שקד במשרד המשפטים. בנט יהנה ממפלגה ימנית לא מתנצלת והיחידה על המפה הפוליטית עם קבלות.

רפי פרץ

במפלגה דמוקרטית המנהיג חייב את הכוח של מרכז המפלגה, המושכות בידיו של פרץ אבל הסוסים ברחו בעקבות שרשרת אירועים: החתימה וההפרה עם עוצמה יהודית, הצנחה של שיריונים לצמרת הרשימה, והסתכסכות פוליטית עם צמרת הציונות הדתית כולל סמוטריץ', שקד, סילמן, יוגב. פרץ צריך לנסות לאחד מחדש את השורות אם הוא רוצה לצלוח את האתגרים הבאים. גם אם הוא יצליח להכניס את המפלגה לכנסת הבאה הוא יתקשה לקבל את אמון הפעילים ואנשי מרכז המפלגה בפריימריז הבאים.

רפי פרץ הגיע לפני כשנה לבית היהודי עם הדר ממלכתי של רב צבאי, טייס וראש מכינה מוערכת. מדמות ממלכתית ומאירה הוא הצליח בשורת מעשים וראיונות לבנות לו תדמית של אדם עם דעות קיצוניות בתחום הדתי, מאדם שהיה מקובל גם על זרמים יותר מתונים ולייטים הפך למוקצה בשורות אלו. הטעויות התקשורתיות עלו לו באהדת הציבור.

על אף הניסיונות להדיח אותו מראשות המפלגה בדרכים כאלו ואחרות פרץ הצליח לחלץ את עצמו מסיטואציה פוליטית כמעט בלתי אפשרית והוכיח לכל המלעיגים שהוא פוליטיקאי מתוחכם וסביר להניח שידע לנצל את התושייה הפוליטית לטובת מצביעיו בעתיד הקרוב. על אף כל הביקורת וניסיונות הפוטץ' הפוליטי מבית ומחוץ פרץ מגיע לסבב ג' כשהוא המנהיג של מפלגת הבית היהודי ועל פיו ישק דבר. פרץ החליט לוותר על האגו, לדעת שהוא הולך להיות ברווז במטווח יורים של מובילי דעה בציונות הדתית ובחר להוריד את הראש לטובת מפלגה אחת שתצלח בקלות את אחוז החסימה.

איילת שקד

בסבב הקודם ראינו לראשונה אישה חילונית מובילה את הציונות הדתית, הפעם שקד מאבדת את הבכורה ומפנה את מושב הנהג לטובת בנט. בתוך הימין החדש יש לה הסכם על חלוקת התפקידים אולם כניסתו של סמוטריץ' לתמונה מזיזה אותה עוד צעד אחד אחורה והחלום לחזור למשרד המשפטים הולך ומתרחק.

על אף המהמורות והדרך שעברה בשנה האחרונה שקד לא מאבדת את אהדת הציבור ובאופן יחסי לשאר השחקנים לא התלכלכה בבוץ הפוליטי, פנים ימני. מלבד זאת בסבב הזה נהנית שקד ממקום בטוח ברשימה, עשייה לצד שותפים טבעיים ופנייה חוזרת לקהל הבטוח בביס הדתי. למרות ששקד נושאת את הדגל החילוני היא משמרת קשרים חמים עם אנשי מרכז הבית היהודי שם היא מתקבלת תמיד באהבה, וכדבריה "הציונות הדתית היא בסיס הכוח הפוליטי והנפשי שלי" (מאי 2019).

בצלאל סמוטריץ'

בסיום סבב ב' של בחירות 2019 בצלאל סמוטריץ' החל לבנות מהלך בטוח לכיבוש הנהגת הציונות הדתית, בעזרת גורמים חיצוניים הוא תכנן פוטש' פוליטי להדחת השר פרץ דרך פיירמריז פתוחים במטרה לעקוף את מתפקדי הבית היהודי ומוסדות המפלגה. חלומות לחוד ומציאות לחוד, פרץ עשה לו מט מפואר וחלום ההנהגה של סמוטריץ' נגדע. כך הוא נאלץ לברוח מהבית היציב של המפלגות הוותיקות לזרועות מפלגה עליה טינף בלי סוף בשנה האחרונה "עשו סיבוב נבזי שוב ושוב כדי לפגוע בנו" (מרץ 2019). סמוטריץ' נהנה ממצב הביניים, חזר למצבו הסטטי כשבנט ואיילת בראש

לא שהוא היה צריך את זה, אבל מהחיבוק החם שזכה מחבריו בימין החדש, סמוטריץ קיבל חותמת סופית שהוא כבר לא הנער הקיצוני ממצעד הבהמות אלה ח"כ ושר מהוגן מן השורה. בעזרת העבודה במשרד התחבורה ועזיבת בן גביר, סמוטריץ' מקווה להשאיר מאחור את טיקט הפנאט התורן, לפחות עד פליטת הפה הבאה.

איתמר בן גביר

המרוויח הגדול של הסכסוכים הפנימיים עשוי להיות איתמר בן גביר, אף אחד לא יוכל עוד להאשים אותו בבזבוז קולות של הימין אלא אם יחליט לפרוש מהמירוץ לאחר התרגיל שערכו לו. מהלך שככל שיתקרב ה- 2.3 הוא יגביר תאוצה, אבל מתקשה לראות את בן גביר נותן ליריביו את התענוג לראות במפלתו.

מצד שני, בניצול מירבי של הסיטואציה הסבוכה יכול להיות שהוא סוף סוף מצא את דרכו למשכן הכנסת. לבן גביר חסרים 60 אלף קולות, אבל המשימה לתת ייצוג דמוקרטי לדעותיו שלו ושל עשרות אלפי בוחריו נראית רחוקה מתמיד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
42 תגובות - 30 דיונים מיין לפי
1
לבן גביר יש סיכוי עקב המכה שקיבל
ענת | 17-01-2020 11:57
השיטה הישראלית עולה יותר מדי כסף בצרפת בוחרים ראש ממשלה בבחירות רגילות ושבוע מאוחר יותר בוחרים בין שני המנצחים קרב חרבות ראש בראש כך שאין סיכוי לבזבוז בלי סוף כספים כסף לא בא בקלות הנכון שיש הפרש לטובת הימין ב10 מנדטים אם לא סופרים קולות הערבים ואם העם בוחר גנץ שיאכל אותה
מכבי צהוב
איתי וייס | 19-01-2020 21:59
טוב כחול לבן אם יתעשתו ויגידו כמובן אם יפסידו עוד לא ניצחנו חייביים רוב ביבי או השני אחדות ללא שונאים
2
אני לא מבין מי חסר הערך ההזוי שמצביע לימינה
יוסף | 17-01-2020 12:03
אני באמת לא מבין מי האדם ההזוי חסר הערך חסר הכבוד שמצביע לימינה. רק עוצמה יהודית!!!
כנראה שרק אתה
רמי | 20-01-2020 6:30
עוצמה יהודית עם 84 אלף בוחריה תכתיר את גנץ כראש ממשלה
מכבי תצהוב
איתי וייס | 19-01-2020 22:15
רגע חברים בן גביר לא מתמודד בכלל נותן הקולות למ ה שמחליט
3
אוי לנו אם ימינה היא הפלגה האולמטיבית
דוד | 17-01-2020 12:17
זאת מפלגה שקמה על בסיס שנאה ותחמונים. היא לא המפלגה שלי. יש הרבה אנשים אחרים שיודעים לעשות עבודה לא פחות טובה מבנט או שקד. פרץ לא צריך להוכיח את עצמו יודעים שבכל מה שהוא יגע הוא יהרוס. למפלגת בגירושים והפחדנים אני לא מצביע. חרדים משתינים עלינו בקשת. נשאר רק עוצמה יהודית
מכבי צהוב
איתי 7וייס | 19-01-2020 22:06
טוב בן גביר לך עם החרדים ללא פחד שים דיל כנס אתה דתי ציוני קבל תפקיד בסדר מה רע הם יש 10 מנדתים שס כמוהם
טעותכם גדולה
777 | 17-01-2020 12:45
הציונות הדתית בקריסה ולא המפלגה את התוצאות נראה בעוד מספר שנים כשכמעט אף נער ונערה שהשתוממו מהשחיתות וחוסר המנהיגות של מנהיגיו ורבניו יפנה לכיוונים שונים
4
כתב חרדי
אלמונית | 17-01-2020 12:31
מענין הכתב החרדי פיספס החליק לו המידע במגזר החרדי. להזכירו שונאים, מחבלים, זריקת לבן על רבנים מכות עד אישפוז. יתכן שאצלנו יש קצת כאוס.. עדין לא מבזים רבנים...
למגיב 4 זה השוליים של הציבור החרדי
צ.ל. | 17-01-2020 15:45
בציבור החרדי יש קבוצות ותתי קבוצות שזה ספרדים ליטאים שיש בהם מיעוט המשתייך לפלג הירושלמי וחסידים שמחולקים לחסידויות, ויש מבינהם שוליים שמתנהגים באלימות, אבל ברגע האמת לא ראינו מ1992 מפלגה חרדית של המיינסטרים שרצה ללא כל סיכוי לעבור את אחוז החסימה אלא תמיד ידעו להתפשר ברגע האחרון על אף שהיה חלוקה לא הוגנת [עע דגל התורה ואגודת ישראל שהחלוקה הייתה שישים ארבעם לטובת אגודה על אף שדגל התורה שווה כמו אגודה אם לא יותר עד שבבחירות באפריל הגיעו לחלוקה של חמישים חמישים] ואף פעם לא פסלו אישיים ספציפיים מלרוץ ברשימה ועל כך מגיע כל הכבוד לציבור החרדי נ.ב. בציבור החרדי זה ככה כי מי שמנהל את המפלגות זה הרבנים והם המילה האחרומנה לעומת הדתל ששם זה מתנהל שלא עפ הרבנים עע בנט שעזב רק בשביל שיוכל לעשות מה שבא לו ואעפכ חזר להנהיג את הציונות הדתית רק בלי לספור את הרבנים.
5
פריימריז זה לא פוטש
נחמה | 17-01-2020 12:39
הבעיה עם הרב פרץ (העיקרית)זה שהוא עקף את הדמוקרטיה. הרי מוטי יוגב יצא ראשון בפריימריז, ולכן הוא היה צריך לשתף אותו ואת סמוטריץ, שגם אותו הוא סידר, כדי שיגיעו להסכם המקובל עליהם בעניין בן גביר. או שלא יגיעו. לא ייתכן לשים פס על בחירת הבוחרים במוטי יוגב במקום הראשון. על כך הוא איננו ראוי יותר . הוא אדם עם זכויות ועל כך שיקבל שכר מבוראו , לא שייך לבלתי ייאמן שעשה במפלגה רק בגלל שחשש לאבד את כסאו.
מכבי צהוב
איתי וייס | 19-01-2020 22:18
טוב בית יהודי כולל הרב פרץ בחוץ לא מבין מי מצביע ככה ציונות חילונית טוב סליחה שיצליחו
6
הבית היהודי האותנטי לא נמצא בימינה
משה | 17-01-2020 12:47
פרץ הוצנח, סילמן הוצנח, בק הוצנחה. היא לא המפלגה שלי
7
הציונות הדתית
יחיאל | 17-01-2020 12:52
בה' בושה איך הם מתנהגים מהם היתי מצפה ליתר אהבה בינהם זאת ציונות דתית? בטוח שלא אצביע להם
מילותיו של ''התמים'' הסתה לרצח
דברי 'התמים' הסתה | 18-01-2020 20:19
''יש הורג בלשונו ויש רוצח בכתיבתו. התמים סיגל לעצמו שפה של הקיצונים השמאלנים מלא ארס ורשע. למה לא להשתמש בשפה רפה? שר''י
ירידת ערכה וקרנה של הציונות הדתית
התמים | 17-01-2020 14:29
החלה עם זניחת כל הערכים והצבת ערך שלימות הארץ כערך עליון. עשרת הדיברות נעלמו. מצוות ואיסורי התורה נעלמו. מבצעים כל עבירה ועוולה שכביכול יקדמו את השליטה בארץ . תומכים באיש מושחת כנתניהו, נואף ומקבל שוחד - כי, כביכול, הוא ישמור על ארץ ישראל השלימה. שוכחים שהשמאל לא פינה יישוב אחד - כל הפינויים נעשו על ידי אנשי ימין. כך או כך, תמיכה באיש מושחת שמפורר את ריקמת החיים בארץ למען אינטרס פרטי - מעידה על פשיטת רגל מוסרית . באין יתרון מוסרי - מאבדת הציונות הדתית את כוחה ומעמדה.
8
דיווח ישיר ממטה ימינה קומבינה
יואב קרקובסקי | 17-01-2020 13:02
גורמים בימינה מבינים שרפי מבריח להם את כל המצביעים. על רפי מופעלים לחצים אדירים לפרוש מהרשימה. הוא מסרב לזוז בטענה שהתחייבו לו להיות שר חינוך ועוד כמה פינוקים ומילה חייבת להיות מילה.
9
פעם ראשונה הולך עם עוצמה!!!
יהודי | 17-01-2020 13:03
ולא מעניין אותי אחוז החסימה. את הניצחון של כל הנוכלים:בנט, סמוטריץ, בנט, שקד,כהנא,סילמן...,הייתי מכנה ניצחון פירוס. הם חושבים שדרך ריסוק ערכי המוסר הבסיסים, הם יצליחו לקבל לעצמם מנדטים. הם חושבים שציבור הדתי שבוי שלהם ועובד אצלם. אנחנו ביום הבוחר, לכם שאנחנו הפסקנו להיות עבדים שלכם. התנהגתם כמו בהמות, לא נצביע לכם! נצביע עוצמה.
למגיב יהודי : אם ערכים חשובים לך
התמים | 17-01-2020 14:11
איך תתמוך בנתניהו שהודה בפומבי בכך שבגד באשתו ונאף עם אשת איש ? שמשקר על ימין ועל שמאל ללא הפוגה ? ששלושה כתבי אישום בגין שוחד ומירמה תלויים כנגדו ? זו דמותו של מנהיג המדינה ?
10
כולם מרוויחים, תענוג גדול.
שאול | 17-01-2020 13:09
אין ספק שמצבנו מעולם לא היה כל כך טוב. הצלחנו להראות לכולם מה אנחנו שווים (רמז. שום דבר בפיתה).
11
מי שמצביע לימינה הוא אדם חסר ערכים ושקרן!
יוסף | 17-01-2020 13:30
אני בוחר רק בעוצמה יהודית ואם היא פורשת אז אני נשאר בבית. רק עוצמה יהודית!!!
12
פריימריז זה פוטש??
דוד | 17-01-2020 13:33
מוטי יוגב אמר שהוא רוצה פריימריז. היחיד שלא רצה זה הרב פרץ. כי הוא לא פופולרי נו אז זה נקרא פוטש?? זה נקרא דמוקרטיה!
13
לא מבין מה הקטע של 'סרוגים' נגד סמוטריץ'?
דוד | 17-01-2020 13:34
קנאה חסרת בסיס.
זה לא סרוגים.. מהקשור פה לפחות הם אובייקטיבים
שיר חדש בלב | 18-01-2020 23:39
בסד התגובות זה מאנשים שקוראים את הכתבה... לא כתוב נגדו כלום. כתוב את האמת. אתם מעריצים אותוצעל החפריות הפילפול שלו והביצועים שלו. כל הזמן אני שומעת הוא פרלמנטר מצוין וכו... אבל ההתנהגות שלו מתלהמת ןרק יורד על ביבי ונכנס בו. ראבאק שמענו אותו מספיק... אני שמה או עוצמה או מחל. אין סיכוי שלחבורת יהירים שדיברו עם הנגל והאוזר מכחול לבן שיחברו להם אצביע. בהצלחה לביבי לעוצמה ולחרדים בלבד. צאחלת כישלון לימינה. בושה של אנשים
14
כולם הפסידו אולי רק בן גביר ירוויח
אהרון | 17-01-2020 16:08
עצוב שאלו מנהגי הציונות הדתית
15
הדבר הכי חשוב שימינה לא תיכנס
אבי | 18-01-2020 12:41
ופרץ ילך כבר לרופא השניים כבר
16
עם כל הכאב שבדבר
אין סיכוי לבן גביר | 18-01-2020 18:38
מאיפה הוא יביא עוד 60
17
ימינה לא מפלגה דתית לאומית
תיקון לחיי"ם | 18-01-2020 18:54
ימינה לא מפלגה דתית לאומית מצביעים ליכוד(מצביע טב ותיק )
18
יש טעות בכתבה
אליהו | 19-01-2020 6:53
סמוטריץ אמר לא פעם שהוא מתנגד לעליה להר הבית בגלל שזה נגד מוסד הרבנות,אז בבקשה לתקן!!
מכבי צהוב
איתי וייס | 19-01-2020 22:26
טוב הפכנו לפושטקים כאילו שקד בנט ילכו לשמאל מה פתאום בגוש למה לא ילכו לשמאל ערבים מה פתאום אפילו ליברמן אולי חבל מכות כאילו חילונים שטויות גם אני מתנגד להר הבית אסור מסכים
19
איתמר בן בביר הראוי מכולם ובעזרת השם עוד יפתי
רננה | 19-01-2020 10:25
יפתיע בגדול. חבל שפרופסור אריה אלדד לא מתמודד גם. הצביעו לאיתמר גביר...פטריוט אמיתי ונעזור לו להצליח בגדול...
20
חוסר הבנה פוליטי +סלידה אישית של גב' גרמן
ידידיה | 19-01-2020 14:42
כל הניתוח של העיתונאית המכובדת לוקה באי הבנה פוליטית והתנגדות רגשית לבצלאל סמוטריץ'! עצם הביטוי פוטש לרב רפי פרץ עי פריימיריז פתוחים מדגים במדוייק את שני הפרמטרים של הכתבה: 1. סלידה מסמוטריץ. 2. אי הבנה של משבר הציונות הדתית לאומית. התרגיל שעשו בן-גביר והרב פרץ לסמוטריץ' היה התאבדות עצמית כמעט מובטחת. הטענה של סמוטריץ' כי הדרך היחידה לנסות לבנות מפלגה דתית לאומית מחדש, וייצר אמון מחודש בין שליחיה לציבור הרב-גוני של הכיפות הסרוגות, הוא פריימיריז פתוחים! המרוויחים הגדולים של מהלך כזה יכלו להיות סמוטריץ' ובן גביר עצמו! הרב רפי פרץ קרוב לוודאי היה מודח, מפני שאין לו קבלות לפי שעה על יכולת פוליטית ו/או מעשית בתחום הכנסת. כרבצר הוא גם לא היה מציאה גדולה ביחס לנעליים הגדולות שהשאיר אחריו הרב רונצקי זצל. סמוטריץ ואורית סטרוק הם אחד מהכישרונות הפוליטיים והמדינתיים הגבוהים ביותר שהצליח המחנה הדתי לאומי ציוני להעמיד למעט בנט! הרב רפי פרץ רק דחה במעט את הקריאה אליו לעזוב את מנהיגות המפדל זל בתרגיל קצר הראות שעשה לסמוטריץ. לבן גביר יש פוטנציאל גדול מאד להתברג בחבורה המובילה של ימינה/מפדל המתחדשת, אם ימחל על כבודו, יודיע על פרישתו מהמירוץ לכנסת ה-22 וידחוף מבחוץ את סמוטריץ' לקיים את קריאתו לפריימריז פתוחים במחנה הדתי לאומי. לרוץ לבד, ולבנות על השלמת החסר למעבר % החסימה על קולות מחאה צודקים ככל שיהיו מהמחנה השסוע הזה, יהיה הימור גדול מדי לעד במצב הקיים בפוליטיקה שמאל/ימין שנראית עם הופעת כחול/לבן-בני גנץ וגבי אשכנזי ושות. עתידו של בן-גביר מובטח כמנהיג אם לא יעשה טעויות אקוטיות כפי שעשה הרב פרץ.
21
אני חשבתי שיש עוד קצת מוסר ודרך ארץ בימינה אב
דני | 19-01-2020 15:27
אבל התבדתי ממש ולכן אני עם כל משפחתי וכל מכריי פה אחד החלטנו לבחור בן גביר
22
סרוגים נא לפרסם את התגובה שלי בבקשה
דני | 19-01-2020 15:42
נא תפרסמו את התגובה שלי
23
דווקא בן גביר
דווקא בן גביר | 19-01-2020 17:37
דווקא בן גביר
24
בנט ממשיך לחלק מיליוני דולארים והחיילים בשבי
צדק | 19-01-2020 21:36
משלוח מאות משאיות אוכל וציוד לחמאס חאן אל אחמר -וההבטחות של בנט חשמל מים ומקבלים רקטות ובלונים ואיפה : מילה זאת מילה 40 שנות ימין ומעלה אדומים ממתינה דיבורים כמו חול ואין מה לאכול בנט כמה שנים אתה צריך לקיים הבטחה אחת !!!
25
מכבי צהוב
איתי וייס | 19-01-2020 21:57
טוב המלל בסדר אבל כל מה שקרה הציונות דתית הלכה לקצונות של הדת חרדלים מצאה דת אחרת חילונית ואמרה אין מצע כל מה שאמרו נכון הלכה מחוזות אחרים בית יהודי בחוץ מפריע למה נתפלג בן גביר בחוץ אפשר לישאר בגוש ולאכל את כל העוגה לא נלך לשמאל אנו לא ליברמן וגם ליברמן לא שמאל וחבל לדבר ב2 קולות בסדר נלך לחרדים לא בעיה גושים
26
מכבי צהוב
איתי וייס | 19-01-2020 22:03
רגע לא מבין הימין חדש רוצה לעשות ספין די עם בעיות אתם באמת מתככמנים אותנו ללכת על חילונים באמת קשה לבחור
27
מכבי צהוב
איתי וייס | 19-01-2020 22:13
טוב לא נשמע משקד משהוא רע אבל כל הבעיה שרוצים לזרוק הבית יהוד י בגלל לא יודע חילונים לא יצביעו לדעתי אמרו לא יודע
28
בן גביר אדם טוב אבל לא טיפש
ניסן | 20-01-2020 10:15
זה לא ביזבוז קולות אלא מפגן כח למען מטרה מסוימת הערבים תומכי טרוריסתים הם ראוים לשבת בכנסת לשבת עם ראשי מפלגות שלא יעיזו לדבר עם אדם שארץ ישראל חשובה לו שעם ישראל חשובה לו אל תתן לאף אחד לבלבל אותך
29
את כל אלו הייתי זורק לכלא
מוטי | 24-01-2020 14:55
שירקבו בכלא במקום להרוס את המדינה. רק ליברמן יציל אותנו מגועל כזה.
30
הלוואי
אס | 30-01-2020 0:49
הלוואי יהיה למישהו מהם שכל...לאחד את השורות ושלא נגמור כמו בפעם האחרונה ח'ו הלוואי