הותר לפרסום: זהו הרב החשוד בניהול כת בירושלים - סרוגים

הותר לפרסום: זהו הרב החשוד בניהול כת בירושלים

הותר לפרסום כי הרב אהרן רמתי, מנהל סמינר "באר מרים", הוא הבכיר שנעצר אמש בחשד להחזקת כת של עשרות נשים וילדים בתנאי עבדות. לצידו נעצרו 8 נשים החשודות בפעולה יחד איתו

הותר לפרסום: זהו הרב החשוד בניהול כת בירושלים
  הרב אהרן רמתי במעצרו אמש (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

הותר לפרסום כי הרב שנעצר אמש בחשד בניהול כת הוא הרב אהרן רמתי, מנהל סמינר "באר מרים" בשכונת הבוכרים בירושלים.  על פי החשד, עשרות נשים וילדים הוחזקו בכת בתנאי עבדות, ואף הותקפו על ידי הרב.

רמתי כבר נעצר בעבר בחשד לאיומים, כליאת שווא וקבלת דבר במרמה, אך בפעמים הקודמות הבנות התייצבו לצדו וטענו כי החשדות נגדו אינם נכונים. לבסוף הוא הואשם לפני כחודש בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בטענה לקבלת תמיכות ממשרד החינוך שלא כדין. אתמול הוארך מעצרו עד ליום ראשון.

כזכור, ראשיתה של הפרשה הייתה בדיווחים שהגיעו לידי יחידת ההונאה ופשיעה כלכלית של מחוז ירושלים, מהם עלה חשד לקיומה של קהילה הפועלת במעטה של סמינר נשים שחיות יחד עם ילדיהם בדוחק וצפיפות במתחמי המגורים, כשבראש הסמינר עומד הרב שעפ"י החשד מבצע עבירות שונות כלפיהן וכלפי ילדיהן, וזאת במשך שנים ארוכות.

עם התקדמות החקירה שלוותה על ידי הפרקליטות, אספו חוקרי המשטרה לאורך החודשיים האחרונים עדויות וראיות שהצביעו על כך שהרב רמתי עומד בראשה של הקהילה, ועפ"י החשד שולט באופן אבסולוטי בחייהן של כ – 50 הנשים, המתגוררות במתחם ונתונות למרותו עד לכדי בידודן מהחברה ומבני משפחותיהן, ובנוסף עלה כי הילדים עד גיל 5, מוחזקים מדי יום במתחם בבידוד מוחלט. עוד עלה כי הרב נקט בדרכי ענישה שונות כנגד הנשים, וכי הן עובדות במקצועות שונים שאושרו על ידו – כשחלק משכרן מועבר ישירות לידיו, אותו משלשל לכיסו הפרטי.

אמש, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו כוחות המשטרה על המתחם בשכונת הבוכרים, ועצרו את הרב לצד 8 נשים נוספות שעפ"י החשד פעלו יחד עמו. כלל החשודים שנעצרו, הובאו לחקירה בחשד לעבירות עושק והחזקה בתנאי עבדות, שבסיומה יובאו מי מהם בפני בית משפט השלום לדיון בעניינם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
סרוגים אם ציטטתם את הפרקליטות
שוש | 14-01-2020 16:08
ראוי שתאמרו מה אומר עורך דינו .משפט זה לא טענות הפרקליטות .צריך להיות תהליך מי אמר שטענותם נכונות
2
בן גביר עכשיו יצטרך לייצג אותו כמו בעבר
אפי | 14-01-2020 20:20
ואולי העיתוי לא מקרי
3
כולנו חייבים לרחם על הרב הצדיק שזכאי לגמרי
כולנו חייבים לרחם | 22-01-2020 22:18
כולנו חייבים לרחם על הרב הצדיק שזכאי לגמרי. כָּל הַמְרַחֵם עַל הַבְּרִיּוֹת מְרַחֲמִין עָלָיו מהשמים. כִּי כְּשֶׁאָדָם צָרִיך לְרַחֲמִים, הַשֵּׁם יִתְבָּרַך שׁוֹלֵחַ לוֹ רַחֲמָנוּת שֶׁהוּא יְרַחֵם עַל אַחֵר, וְעַל יְדֵי זֶה מְרַחֲמִין עָלָיו, כמו שאמרו רבותינו זל (שַׁבָּת קנא:): 'כָּל הַמְרַחֵם עַל הַבְּרִיּוֹת מְרַחֲמִין עָלָיו', וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב (דְּבָרִים יג): 'וְנָתַן לְך רַחֲמִים וְרִחֲמֶיך'... וְכֵיוָן שֶׁיִּהְיֶה לְך רַחֲמִים בְּוַדַּאי יְרַחֲמוּ עָלֶיך מִן הַשָּׁמַיִם ~ אם נרחם על האחרים, כפי שהאלוקים מרחם עלינו – העולם היה הופך לגן עדן. ~ רחמים אמיתיים הינם - לדעת שעשית הכול למען הזולת. ~ אם תרחם על השני ותבין את מצוקתו – גם עליך ירחמו בשמים ויפתחו עבורך את שערי הרחמים. ~ הרחמנות היא תכונה שבלעדיה העולם היה הופך לתוהו ובוהו. ~ עם קצת רחמים והרבה הבנה, יש לנו יכולת להשפיע בצורה משמעותית על העולם שסביבנו. ~ העיקר כשאת/ה מתפלל 'אבא תרחם עלי' – האם אתה גם מרחם על אחרים?
4
מזמן נמאס מהשקרים של המרכז הישראלי לכתות
מזמן נמאס מהשקרים | 26-01-2020 17:03
מזמן נמאס מהשקרים של המרכז הישראלי לכתות מכפישים את השם של כל מקום . לא מאמינים להם כלום. ועכשיו ידוע תדע: *** שכעת כל הרבנים; וכל המנהיגים; וכל הגדולים; ~ בעם ישראל, מיעצים לכולם ללכת למדרשה זו, כי היא כמאט המדרשה היחידה הפועלת בדעת תורה - ובהסכמת כל גדולי ישראל!!!!!!!! למה כת? בכלל לא כת! הרב החשוב הוא נפש נקי וצדיק! תפסיקו לזעזע עם שקרים. הרב הצדיק רמתי מוסר נפשו לבנות במצוקה שאין להם מקום מגורים. לא מנצל אף אחד, הן כולם מעל גיל 18 שזכותן לעשות כרצונם הטוב. הן כולם מעל גיל 18 שזכותן לעשות כרצונם הטוב.
5
ליהודיה היקרה! דיי לא נמאס לך לשקר? דיי דיי ד
ליהודיה היקרה! דיי | 04-02-2020 23:25
ליהודיה היקרה! דיי לא נמאס לך לשקר? דיי דיי דיי דיי דיי דיי דיי!!! כל גדולי הדור תומכים בו!!! כולם עמו, אני מאמינה שגם הרב עובדיה יוסף לפני שנפטר תמך בו. אל תדאגי שום דבר שם לא בחינם! לכל דבר יש מחיר. הרב הזה עמל ויגע בתורה והגיע למעלה למעלה מחביריו... מדרשה לבנות אמיתית היא לא רק לזמן מוגבל זה לכל החיים להשפיע ולעזור לבנות היקרות. תתעוררי ותחזרי בתשובה לפני שיהיה מאוחר מידי, ותפסיקי להשמיץ איש צדיק וגדול בישראל לפני שהשם ינקום בך חזק!!!!!! תגני על עצמך לפני הכל!! השם יודע שאת מפיצה דברי מוציא שם רע על אחד מגדולי הדור. ובקרוב מי יודע איך ינקום בך השם, תתעוררי לפני שהעונש יגיע ישר אליך מהשמים.