16 חודשי מאסר לנהג משאית שהרג אישה וילדה - סרוגים

16 חודשי מאסר לנהג משאית שהרג אישה וילדה

נהג משאית התרשל בקשירת מטען שנפל לכביש, הרג אישה וילדה ופצע שתי נשים ותינוק. היום בית המשפט קבע כי ישלם פיצוי של 20 שלך שקלים לכל אחת מהמשפחות וכי יכנס למאסר של 16 חודשים בפועל

16 חודשי מאסר לנהג משאית שהרג אישה וילדה
  זירת התאונה. קרדיט: דוברות המשטרה

בית המשפט לתעבורה מחוז מרכז גזר היום (ראשון) במסגרת הסדר טיעון 16 חודשי מאסר לנהג משאית שגרם למותן של אישה וילדה, ופצע שתי נשים נוספות ותינוק.

ביולי 2016 נסע הנהג ליד היישוב חשמונאים והדחפור שהסיע התנתק מהכבלים ומחץ למוות אישה (65) וילדה (5) תוך שפצע שתי נשים נוספות ותינות. היום הנהג הודה בגרימת מוות ברשלנות, בית המשפט פסק כי יפצה את המשפחות ושלח אותו לכלא למאסר בפועל.

עוד באותו נושא

תאונת האוטובוס הקטלנית: הנהג שוחרר למעצר בית

השופט כתב: "כפי העולה מעובדות כתב האישום, ניתן היה למנוע תאונה קטלנית זו וניתן היה לעשות כן בכל שלב. הנאשם קשר את המקדח באופן רשלני ורשלנותו זו זועקת לשמים. הציפיה מנהג סביר לקשור את המטען בצורה ראויה ובטוחה. אין זה סביר, לקשור מטען (כל מטען), בצדו האחד בלבד, קל וחומר במטען כה כבד ומשמעותי. לא זו אף זו, במהלך הנסיעה לא נתן הנאשם דעתו למטען. לו היה הנאשם נותן דעתו למטען, היה שם ליבו לתזוזת המקדח על גבי המשאית. למעשה, בשלב זה, המטען זז ממרכז הרכב הנגרר לצד ימין ולפיכך נהג הנאשם והוביל "פצצה מתקתקת". גם בשלב זה ניתן היה למנוע את התאונה."

הפרקליטות ציינה כי מעשי הנהג היוו "רשלנות מתמשכת", וכי הפצועים וההרוגות לא היו אשמים במקרה כלל. בנוסף, נטען כי "מדובר בתאונה מזעזעת, במהלכה נפגעו אנשים רבים, לרבות ילדה בת 5 6אשר נמחצה למוות לעיני אמה. מתסקיר שירות המבחן אף עולה, כי הנאשם אינו לוקח אחריות על 7התרחשות התאונה, ולפיכך קיים סיכון להישנות עבירות נוספות".

השופט קבע כי הנהג ישלח ל-16 חודשי מאסר בפועל ו-10 חודשי מאסר על תנאי. עוד קבע כי הנהג ישלם לכל אחת ממשפחות ההרוגות 20 אלף שקלים כפיצוי ובנוסף, ישלם קנס של 5,000 שקלים ורשיונו לרכב משא יפסל לצמיתות.

השופט ציין כי משפחתה של אחת ההרוגות התנגדה להסדר הטיעון. "אין בסכומים שנפסקו כדי להקל ואף לו במעט על סבלן של המשפחות ועל כאבן", הדגיש. עוד הורה השופט על פסילה לצמיתות מנהיגה ברכב משא, "נוכח חומרת המעשים ורמת הרשלנות הגבוהה". רישיונו ליתר סוגי הרכב נפסל למשך 12 שנים.

"מדובר בנאשם נורמטיבי, נשוי ואב ל- 4", הדגיש. "התחשבתי בנסיבות חייו המתוארות בתסקיר שירות המבחן, ממנו עולה כי קיימות נסיבות קשות במשפחתו של הנאשם נוכח אירוע התאונה. לקחתי בחשבון כי הנאשם הודה, נטל אחריות וחסך זמן שיפוטי. אם כי מסתבר שאינו מפנים את חומרת מעשיו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו