גלעד ארדן עצר את מינוי המפכ״ל ונציב השב״ס - סרוגים

גלעד ארדן עצר את מינוי המפכ״ל ונציב השב״ס

השר לביטחון הפנים החליט כי עקב הערמת קשיים משפטיים וסירוב ועדת גולדברג לבדוק מספר מועמדים, יש להקפיא את הליך מינוי המפכ״ל ונציב שב״ס ולהמשיך בו לאחר הבחירות

גלעד ארדן עצר את מינוי המפכ״ל ונציב השב״ס
  (צילום: פלאש 90)

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן בחן לאחרונה את האפשרות לקדם מינויי קבע לתפקיד המפכ"ל ונציב בתי הסוהר וקיים פגישות מקצועיות עם המועמדים לשני התפקידים. עם זאת, בשבועות האחרונים נוצרה אי ודאות משפטית באשר ליכולת לקדם ולהשלים את אישור המינויים בממשלה לפני יום הבחירות, וההוא החליט לעצור זאת.

ארדן שוחח עם מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, ועם מ"מ נציב בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין, ועדכן אותם בהחלטתו. השר הבהיר כי בהתאם לחוק, נתונות לממלאי המקום הסמכויות הנדרשות והגיבוי להמשיך ולבצע כל תיקון וכל שינוי נדרש במשטרה ובשב"ס כולל ביצוע סבבי מינויים פנימיים.

עוד באותו נושא

ארדן לבית המשפט: אשר בדיקת מועמדים למפכ"ל

ישנים כמה סיבות להקפאה. לטענתו, ועדת גולדברג סירבה לבדוק מספר מועמדים במקביל, מה שהיה מאפשר להבטיח את הצלחת ההליך. הוועדה החליטה לבדוק מועמד אחד לכל תפקיד, החלטה אשר גורמת לחוסר ודאות כיוון שרף "טוהר המידות" של הוועדה אינו מוגדר ואין לו קריטריונים. יש לציין, שבעבר בדקה ועדת המינויים לבקשת שר הביטחון/האוצר מספר מועמדים לאותו תפקיד במקביל, אולם הוועדה בהרכבה הנוכחי סירבה ובכך פגעה בהליך המינוי וביכולת להשלימו בוודאות.

בנוסף, היועץ המשפטי לממשלה ציין בחוות דעתו לגבי חלק מהמועמדים שהוגשו לבחינתו, שיש להביא את המידע על אירועים בעברם בפני ועדת גולדברג כדי שהיא תשקול אותו במסגרת החלטתה. למעשה, גם עמדת היועץ, שאין מניעה להביא מועמד לבדיקת ועדת גולדברג, עדיין מותירה ספק רב בקשר לאישורו בוועדה, ואם יוגש רק מועמד אחד והוא לא יאושר או הליך אישורו יתארך, המינוי יתעכב עד ליום הבחירות לפחות.

בתוך כך מספר עתירות לבג"צ צפויות להיות מוגשות כנגד הליך המינוי בשל היותו בתקופת בחירות, דבר שיאריך משמעותית את ההליך ואף עלול לגרום להקפאתו ככל שהמינוי קרוב יותר לבחירות. כאשר כבר בשלב זה נשלחו לוועדת גולדברג התנגדויות מטעם קצינים לשעבר במשטרה. עקב מדיניות הוועדה, לאפשר למתנגדים מהציבור להופיע בפניה גם אם מדובר בטענות שנבדקו בעבר, ברור שההליך יארך פרק זמן, שיגרור את הליכי המינוי עד סמוך ליום הבחירות ואולי אף לאחריו.

על בסיס כל האמור לעיל החליט כאמור השר לביטחון הפנים שהמשך הליך המינוי כעת, עלול להיתקל בקשיים משפטיים ואחרים שיגרמו לנזק ולחוסר ודאות לארגונים, ולפיכך יש להמשיך את הליך המינוי לאחר הבחירות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
סוף סוף הרים השר ארדן את ראשו
חזקי מזרחי-מוזס | 12-01-2020 18:24
הייתי צריך להעיף את כל הניצבים הנוכלים. ולהביא מפכ''ל מהחוץ. המשטרה רקובה. חבל שאין ניצבים אשכנזים
2
איזה אימפוטנט הארדן הזה
בצלאל | 15-01-2020 23:47
והסרוגים הטיפשים ממשיכים להצביע לליכוד האנמי