בכירים בארה"ב: המטוס האוקראיני הופל ע"י טיל נ"ט - סרוגים

בכירים בארה"ב: המטוס האוקראיני הופל ע"י טיל נ"ט

גורמי מודיעין בארה"ב העריכו כי המטוס האוקראיני שהתרסק אמש בטהרן נפגע מטיל נ"ט איראני, שככל הנראה נורה בטעות בעקבות זיהוי שגוי של מערך ההגנה האווירית. אמש הוערך כי כשל במנוע הוביל להתרסקות

בכירים בארה"ב: המטוס האוקראיני הופל ע"י טיל נ"ט
  המטוס האוקראיני שהתרסק אמש (צילום: מתוך טוויטר)

גורמים אמריקניים בכירים מסוכנויות המודיעין והפנטגון אמרו כי המטוס האוקראיני שהתרסק אתמול ליד טהרן נפגע מטיל נ"ט איראני, אשר ככל הנראה נורה בטעות – כך דווח הערב (חמישי) בעיתון "ניוזוויק".

על פי הדיווח, המטוס המריא מנמל התעופה בטהרן זמן קצר לאחר שאיראן שיגרה רקטות לעבר שגרירות ארה"ב בעיראק. גורמי המודיעין טענו כי הטיל שפגע במטוס היה מתוצרת רוסית מסוג טור-M1, אשר נועד לשמש כחלק ממערך ההגנה האווירית של איראן. ככל הנראה, המערך הופעל זמן קצר לפני התקיפה האיראנית, וזיהה בטעות את המטוס שהמריא כאיום אווירי – מה שהוביל לירי של הטיל לעברו. בפיקוד הצבא האמריקני סירבו להגיב לדיווח.

עוד באותו נושא

איראן לא תעביר את שרידי המטוס האוקראיני שהתרסק

כזכור, כל 180 הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו בהתרסקות המטוס, שהיה בדרכו מטהרן לקייב. ההערכה הראשונית הייתה שהמטוס התרסק בגלל סיבות טכניות, כשרבים טענו כי כשל במנוע היה הגורם העיקרי לתקלה. שעות אחדות אחרי ההתרסקות אף פורסם ברשת סרטון שבו נראה לכאורה המטוס בוער לפני ההתרסקות.

עם זאת, באיראן סירבה להעביר את שתי הקופסאות השחורות של המטוס האוקראיני שהתרסק לידי חברת "בואינג", שביקשה לקבל את השרידים מזירת ההתרסקות – אך נענתה בסירוב, בטענה ש"לא נמסור את הקופסאות השחורות, כי אחרת נביא אותם לא רק ליצרנית המטוס – אלא גם לאמריקנים". הדבר העלה חשד שהמטוס הופל בכוונה על ידי האיראנים כחלק ממתקפת הנקמה לחיסולו של קאסם סולימאני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו