טראמפ: "על איראן לעצור את קמפיין הטרור והרצח" - סרוגים

טראמפ: "על איראן לעצור את קמפיין הטרור והרצח"

יום לאחר המתקפה האיראנית בעיראק, הנשיא טראמפ אישר כי לא היו נפגעים אמריקניים בתקיפה. עוד קרא לגבש הסכם חדש: "איראן יכולה להיות מדינה גדולה, אך כל עוד קמפיין הטרור והרצח נמשך- היא לא תתקבל על ידי שאר העולם"

author-image
טראמפ: "על איראן לעצור את קמפיין הטרור והרצח"
  (צילום: שאטרסטוק)

על רקע המתיחות מול איראן, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת, במסגרתה הגיב לראשונה למתקפת הטילים האיראנית שנרשמה לפנות בוקר כנגד יעדים אמריקניים בעיראק. בדבריו אישר כי לא היו נפגעים אמריקניים בתקיפה, וכן קרא למנהיגי העולם לפעול להסכם חדש עם איראן שימנע ממנה להשיג נשק גרעיני.

"כל עוד אני נשיא ארה"ב, איראן לעולם לא תורשה לקבל נשק גרעיני" אמר טראמפ בפתח דבריו. "אזרחי ארה"ב צריכים לשמוח על כך שלא נרשמו קרבנות בתקיפה האיראנית, ורק נזק מועט נרשם בבסיסי הצבא האמריקניים בעיראק. נראה שאיראן מוותרת, וזה דבר טוב לעולם".

"העולם סבל מספיק זמן את התנהגותה ההרסנית של איראן במזרח התיכון, אך הימים הללו נגמרו" הבהיר טראמפ. "איראן היא התומכת המובילה בטרור, ומסעה אחרי נשק גרעיני מאיים על כל העולם. לעולם לא ניתן לזה לקרות".

עוד באותו נושא

מתקפת טילים איראנית על בסיס ארה"ב בעירק

"ידיו של סולימאני היו מגועלות בדם איראני ואמריקני"

"בשבוע שעבר נקטנו צעד משמעותי כדי לעצור מחבל קיצוני וחסר רחמים ולוודא שלא יאיים עוד על חייהם של אזרחים אמריקניים. כראש כוח קודס, סולימאני היה אחראי לחלק מהאסונות האיומים ביותר בשנים האחרונות. הוא אימן מחבלים בארגוני טרור, כולל חיזבאללה, מימן מלחמות מדממות בכל רחבי העולם, והרג חיילים ואזרחים אמריקניים באכזריות. הוא גם עמד מאחורי התקיפה על בסיסי הצבא בעיראק שהרגה חייל ופצעה 4 נוספים, וגם מאחורי התקיפה כנגד שגרירות ארה"ב בבגדד. גם בימיו האחרונים הוא תכנן פיגועי טרור נוספים – אבל אנחנו עצרנו אותו".

"ידיו של סולימאני היו מגועלות בדם איראני ואמריקני. בחיסולו שלחנו מסר חשוב לכל המחבלים בעולם – אם חייכם חשובים לכם, אל תתקפו את בני עמנו" הבהיר טראמפ. עוד הדגיש כי "הסנקציות על איראן יישארו עד שהיא תשנה את דרכי התנהגותה. במקום להודות לארה"ב על הסכם הגרעין, הם צעקו 'מוות לאמריקה' ביום שההסכם נחתם".

"עלינו להגיע לעסקה שתעצור את החימוש הגרעיני"

עם זאת, טראמפ עדיין קרא לגבש עסקה חדשה עם איראן: "ההסכם הפגום שנחתם מסתיים בקרוב מאד בכל מקרה, וזה ייתן לאיראן דרך בטוחה לנשק גרעיני. על איראן לזנוח את מדיניות הטרור שלה ואת שאיפותיה הגרעיניות, והגיע הזמן שגם מעצמות העולם: בריטניה, צרפת, גרמניה, סין ורוסיה, יכירו בכך ויבטלו את ההסכם. על כולנו לפעול לגבש הסכם עם איראן שתעצור את החימוש הגרעיני של איראן – דבר שיהפוך את העולם למקום בטוח יותר. עלינו גם לפעול לאפשר לאיראן לשגשג ולממש את הפוטנציאל שלה".

"איראן יכולה להיות מדינה גדולה, אך כל עוד קמפיין הטרור והרצח נמשך – הוא לא יתקבל על ידי שאר העולם, ולא יביא שלום למזרח התיכון" טען טראמפ. "אנחנו עכשיו יצואנית הנפט מספר אחד בעולם, אנחנו לא צריכים את הנפט של המזרח התיכון. הצבא החזק שלנו והעצמאות האנרגטית שלנו – זו התשובה לטרור".

כזכור, באיראן טענו כי "עשרות" חיילים אמריקניים נהרגו במתקפה האמריקנית – ללא שום ביסוס עובדתי לכך. נשיא איראן חסן רוחאני הבהיר כי "לא נירתע מול אמריקה, היא צריה לדעת שאם היא מבצעת פשע – היא תקבל תגובה מוחצת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו