בריטניה: נער תכנן להצית בתי כנסת - ונידון למאסר - סרוגים

בריטניה: נער תכנן להצית בתי כנסת – ונידון למאסר

בית המשפט במנצ'סטר גזר עונש מאסר של 6 שנים ו-8 חודשים על נער בן 17 שתכנן פיגועי טרור על רקע אנטישמי, בהם רצה להצית בתי כנסת. בחקירתו הנער הואשם בפעילות ניאו נאצית, והודה כי העריץ את היטלר

בריטניה: נער תכנן להצית בתי כנסת - ונידון למאסר
  בית המדרש "מחזיקי הדת" במנצ'סטר, שהיה אחד מהיעדים לתקיפת הנער שהורשע (צילום: דייויד כהן\שאטרסטוק)

המאבק באנטישמיות בבריטניה נמשך: נער בן 17 מהעיר מנצ'סטר, שהורשע בתכנון פיגועי טרור על רקע אנטישמי, נידון היום (שלישי) לעונש מאסר בפועל של 6 שנים ו-8 חודשים, וכן 5 שנות מאסר נוספות על תנאי. בגזר הדין נטען כי הנער החזיק בעמדות קיצוניות וניאו-נאציות, ואף הודה בחקירתו כי העריץ את אדולף היטלר.

הנער, ששמו נאסר לפרסום עקב היותו קטין, נעצר במרץ האחרון לאחר שכוחות משטרה פשטו על ביתו ומצאו מחברות וניירות שבהן הוא כתב על תכנית שבה יצית בתי כנסת במטרה לפגוע ביהודים. בקבצים שנמצאו במחשבו הנער אסף מידע על כלי נשק שונים ודרכים להצתת המבנים, ואף קרא ספרים שנכתבו על ידי פעילי ימין קיצוני והכילו לטענת המשטרה תכנים אנטישמיים.

עוד באותו נושא

אנטישמיות בבריטניה: רב הותקף באלימות בלונדון

בחקירתו הנער אמר כי הוא רצה להוציא לפועל פיגועי טרור נוספים כנגד יעדים שונים ברחבי בריטניה, ביניהם בתי ספר יהודים, מסעדות וסניפי דואר בערים שבהם יש קהילה יהודית גדולה. עוד טען כי הוא הושפע מאירוע הירי שהתרחש בקולומביין שבארה"ב בשנת 1999, במסגרתו 2 בני נוער בגילו ירו למוות ב-13 תלמידים בבית הספר שבו למדו.

עורך דינו של הנער טען כי הוא סבל מאוטיזם ולא התכוון להוציא לפועל את תכניותיו כשלדבריו הנער "התחזה לפעיל ימין קיצוני כדי לזעזע ולעורר הלם בקרב הסובבים אותו". למרות טענות ההגנה, השופט דייויד סטוקדייל קבע בפסק הדין כי הנער היה "מונע משנאה ליהודים, שחורים, חברי קהילת הלהט"ב ונכים. רבים טענו כי האידאולוגיה שלו היא מזעזעת וראויה לעורר בקרבו חרטה, וגילו הצעיר הוא הפרט המטריד ביותר בסוגיה. אחרי שנדחה על ידי הסביבה הקרובה אליו, הוא פנה לפורומים של ניאו נאצים ברשת וניסה להציג מסרים קיצוניים כדי שהם יקבלו אותו ויהפכו אותו לאדם חשוב בקהילתם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו