נתניהו על הרב יוסף: "אמירה מקוממת שאינה במקומה"

נתניהו על הרב יוסף: "אמירה מקוממת שאינה במקומה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתייג מדבריו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף בגנות העולים מברית המועצות. "העלייה ממדינות חבר העמים לשעבר היא ברכה עצומה למדינת ישראל ולעם היהודי"

נתניהו על הרב יוסף: אמירה מקוממת שאינה במקומה
  (צילום: מארק ישראל סאלם/פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בלי להזכיר את שמו, לדברי הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, שיצא בהתקפה חסרת תקדים נגד העולים מברית המועצות ואומר כי מדובר ב"מסות של גויים" כהגדרתו, שמדינת ישראל העלתה לארץ בכדי לפגום בכוחו של הציבור החרדי.

עוד באותו נושא

סערה בעקבות דבריו של הרב הראשי: "מביש וחמור"


76

"אמירה מקוממת שאינה במקומה. העלייה ממדינות חבר העמים לשעבר היא ברכה עצומה למדינת ישראל ולעם היהודי. הממשלה בראשותי תמשיך לפעול למען עלייתם וקליטתם בארץ של אחינו ואחיותיו יוצאי בירת המועצות לשעבר."

כאמור נתניהו, לא מזכיר את דבריו של הרב יוסף, ולא מציין מה אמר, אלא מתייחס ברמז בלבד, כנראה בשל החשש מפתיחת חזית מול ש"ס ערב הבחירות.

דבריו של הרב יוסף נאמרו בכינוס רבנים שנערך בשבוע שעבר בירושלים, ונחשפו הבוקר (שלישי) באתר ynet.

עוד באותו נושא

הרב יצחק יוסף במתקפה על הספרדים "המשתכנזים"


37

בכנס אמר הרב יוסף: "מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק "מיהו יהודי". יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת".

הרב הראשי המשיך את המתקפה ואמר: "העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים. שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים". הרב יוסף אף טען כי חלק מהעולים "הולכים לכנסייה כל יום ראשון, הולכים למנזר".

בג"ץ על פי הרוב זה נגד הדת

על פי הפרסום של קובי נחשוני באתר ynet, הרב יוסף תקף בחריפות גם את הדיין הרב דוד בס העוסק בגיור במסגרת בית דין רשמי, כעובד מדינה, ואמר-מבלי להזכיר את שמו- כי הוא פסול בעיניו משום שעבד בעבר לצד היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין – לימים שופט עליון.

"יש אחד שהוא מגייר, הוא היה מרצה באוניברסיטה החילונית והיה עוזר משפטי של אליקים רובינשטיין, הוא היה מנסח לו את כל החוקים", אמר הרב הראשי. הוא הסביר: "הרי מה זה הבג"ץ? בג"ץ על פי הרוב זה נגד הדת. זה לא חידוש. אלה דברים ידועים. לצערנו הרב הוא היה מנסח לו את החוקים ובחרו אותו שהוא נהיה דיין של גיור, השם ירחם".

הרב יוסף החריף את הטון ואמר: "הגיורים שלו צריכים בדיקה. מי שגייר אצלו צריך לבדוק אותו, כי הדיינים צריכים להיות יראי שמים. אם אין להם יראת שמים, אנשים לא דתיים, אנשים שיש להם דעות אפיקורסים – איך הגיור שלהם יכול לתפוס?".

עוד באותו נושא

קרב דרעי ליברמן: "עולי חבר העמים לא עובדים ולא משלמים מיסים"


25

הרב הראשי תקף בחריפות גם את הרב חיים אמסלם, חבר הכנסת לשעבר מטעם ש"ס העוסק בגיור בבתי דין פרטיים ומחבר ספר 'זרע ישראל'. נציין כי הרב אמסלם נחשב לאחד ממתנגדיו החריפים ביותר של הרב יוסף.

"יש איזה רב אחד פה בארץ, השם ירחם, הוא היה פעם ח"כ, הוא נסע לברזיל וגייר שמה 400 גיורים. כמו סרט נע הוא גייר. שלחתי מכתב מיד שכל הגיורים שעשה האדם הזה לא כשרים. הוא לקח איתו רב עיר אחד, לקח אותו איתו, הלך שמה וגייר שמה ככה כמות כזו גדולה", אמר הרב יוסף על הרב אמסלם והוסיף כי "בעיקר הוא גייר ילדים, אבל הבעיה עם המשפחה. נניח שהאמא גויה והיא לא רוצה להתגייר – איך שאפשר לגייר את הילד?".

עוד באותו נושא

ליברמן: "קורא לרבנים הראשיים להתפטר לאלתר"


14

הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון "עתים", הגיב לדברים ואמר: "ביום הקדיש הכללי, בו אנו מציינים את חורבן המקדש בגלל שנאת חינם, ראוי היה לרב הראשי להפיץ יהדות מחברת ומכילה ולא להטיל דופי בעם ישראל ולהרחיק אנשים מן היהדות. דבריו החמורים הם פגיעה אנושה בלכידות החברתית שלנו כעם. נבקש לזכור את מסורת אביו של הרב הראשי, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שעמד לצד העולים: "העליה החדשה מברית המועצות, אשר זכינו לה עתה בחסדי השם יתברך, לקרוא לשבויים דרור, ולהוציא אסירים בכושרות, מאחרי מסך הברזל שהיו נתונים בו זה למעלה משבעים שנה, תחת שלטון קומוניסטי אכזר ועוין, והנה הנם עולים לציון בהמוניהם לאלפים ולרבבות".

חבר הכנסת יאיר לפיד אמר: "עולים מברית המועצות לשעבר הם לוחמים בצה"ל המגינים על חיינו. הם רופאים ורופאות, אחים ואחיות הנמצאים עכשיו בבתי החולים. הם הבסיס לתעשיית ההיי טק הישראלית. העולים הם אחינו".

עוד הוסיף: "מה קרה ליהדות מקבלת ומאירת פנים שאינה עוסקת בעלבונות? על הרב הראשי להתנצל על דבריו המבישים והחמורים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
24 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
איך ממשלות ישראל מביאים מאות אלפי גויים מברה"
יאיר | 07-01-2020 11:06
לא מבין את הטפשות הזו. זה עלה לנו בהתבוללות המונית ולהרס הדת היהודית , ולחורבן המדינה . הקבה לא אוהב את זה . הרב הראשי עושה את תפקידו נאמנה. הקבה יתגמל אותו.
תודה לרב הראסי.
גנץ&לפיד. | 08-01-2020 9:33
.
יאיר והקדבה מיודעים זה לזה: ''הקדבה לא אוהב
אפשר מגוחך יותר? | 07-01-2020 13:07
זה''
הרב יוסף בור : קומוניסטים? כנסייה?
בוררותו של הרב | 07-01-2020 13:05
הראשי
קנאות דתית תקבור את המדינה הזאת
ידידיה | 07-01-2020 12:12
שנכנסתי לעזה בצוק איתן, היו לצידי בניהם של עולים מברית המועצות - לא חרדים. שאבא שלי היה צריך ניתוח בכליה, הוא טופל על ידי צוות שכולו הגיע ממזרח אירופה. העולים האלה עזרו לבנות אומת היי טק מתקדמת שממנת לימודי תורה לעשרות אלפי אנשים - וככה אתה מודה להם? תתבייש.
2
זה מה שקורה שנותנים לבבון בננה
אפרים | 07-01-2020 11:09
שמים בראש הרבנות אדם לא ראוי. צריך למנוע בעתיד מינוי חרדים למשרה ממלכתית חשובה.
לחוקק שרק מי ששימש רב עיר יוכל להבחר לרב ראשי
דיי לנפוטיזים. | 07-01-2020 13:08
.
3
אולי מי שלא במקומו זה הרב ולא האמירה? אה ביבי
Aladdin | 07-01-2020 11:12
גם עכשיו אתה מנסה להתחמק , כמו עם שי ניצן?
קומבינת בנט&דוד-אחיו,בחרה את ר' יצחק לרב ראשי
גם לא רב שכונה=נפוטז | 08-01-2020 9:25
בנט נבהל מהעליהום החרדי עליו ושתפ פוליטית עם חרדים. שתקפוהו. כמה מבניו של הרב עובדיה זצל, אינם בתלם של אביהם זצל שהיה גאון אמיתי ואיכפתניק. ליברמן חייב להבין שליברליות אינה הפקרות. רוב העם אינם מסכימים לנישואים חד-מיניים++. ר' יצחק יוסף לא שימש מעולם כרב עיר, לא רב שכונה . ומתמנה ישירות לרב ראשי. איפה רף מינימלי?! הייתכן שלרמטכל ייבחר רסר, סגן-אלוף? אפילו לא תת-אלוף הכי מצטיין!! החרדים הכניסו לרבנות פוליטיקה ונפוטיזים. אין שם קמצוץ לדבר ה'. ככה גרמו לשנאת הדת. לא להסכים לגורמי אנטי לפרק את הרבנות , כן לייעל אירגונית כלכלית. ולקרב רחוקים. וליצור קונצנזוס. בשילוב רבנים אמיתיים. אנשי אירגון מקצועיים. עם עולים וותיקים. ימין ושמאל. גם לספק שרותי דת הולמים ללא יהודים. הרי לכם דוגמא של ריקבון נפוטיזי/פוליטי. רוב רבני ערים נבוכים מאי-תיפקודו ומחוסר ידיעות הלכתיות בסיסיות של העומד בראש. התבטאותיו הן להסחת דעת. להיות יעני קדוש-מעונה. התפטרותו תטיב עם כ-ו-ל-ם !! לתת לו חבר במועצת חכמי שס , לא נורא שם נפוטיזים. מוטב מאוחר מבכלל לא.
4
עזבו מסכימים או לא, סוף סוף רב שלא מפחד לומר
לולו | 07-01-2020 11:20
דעתו. גם זה נצנוץ של גאולה
העליה המסיבית החלה בתקופת רהמ שמיר זל.
לא עי מפלג' חילוניות | 07-01-2020 13:19
ליברמן חייב להבין שאין להפר את הססטוס קוו הדתי. לציביון יהודי יש משמעות מהותית ולא רק סתם מראית עין. הטענה שהם הועלו מסיבת משקל נגד החרדים מופרכת. ובכלל, עיתוי העלאת הנושא מעורר תמיהות. בחירות.? לשון המאזניים ליברמן,? רצון לרצות פוליטיקאים ואספסופ.
5
נתונים ברורים 448000 לפי הלמס לא יהודים
דניאל | 07-01-2020 11:23
הרבה הולכים לכנסיה הכל נכון וזה שורש הבעיה
רק אחוז קטן ביותר הוא נוצרי בפועל
ידידיה | 07-01-2020 12:13
חוץ מזה שזה לא משנה כלל: שנכנסתי לעזה בצוק איתן, היו לצידי בניהם של עולים מברית המועצות - לא חרדים. שאבא שלי היה צריך ניתוח בכליה, הוא טופל על ידי צוות שכולו הגיע ממזרח אירופה. העולים האלה עזרו לבנות אומת היי טק מתקדמת שממנת לימודי תורה לעשרות אלפי אנשים - וככה אתה מודה להם? תתבייש.
6
נתניהו תהיה בצד של האמת והיא פשוטה הרב צודק
חיים | 07-01-2020 11:24
מספיק להתחנף
קנאות הרב יוסף,היא משפחתית ולא לדבר ה'.
כשרותם$בסכנה?! | 07-01-2020 13:10
.
7
בסוף ש"ס וליברמן ישבו יחד..הכל הצגה !!!!!!!!!
אברם | 07-01-2020 11:39
ליברמן ודרעי חברים ..כל ההשמצות נועדו לגייס עוד מצביעים ..אחד עוזר לשני והמטרה היא להיכנס לממשלת נתניהו אחרי הבחירות עם מפלגות גדולות יותר !
8
החרדים בזים לכל אדם שאינו משלהם. גזענים לפני
אנטישמיות במערב? חה | 07-01-2020 11:47
ולפנים.
9
בושה וחרפה לביבי החנפן
שלמה | 07-01-2020 12:21
כל מה שצוטט מהרב הראשי הם עומדות. 1. נתח עמק ואולי הרוב של עולי חבר העמים הם גויים למהדרין. חבל שאסור להגיד את האמת בפומבי. 2. אם 1. לא מספיק רע כשלעצמו, הרי ראינו בפרט השנה האחרונה איך שהם מסיתים נגד כל סממן יהודי במדינת ישראל. כזכותם הדמוקרטית דורשים שהמדינה תשקף אורח חייהם על חשבון יהדותה של המדינה. 3. אביגדור ליברמן, שם רשעים ירקב, אפילו גרם ל2 מערכות בחירות מיותרות בגלל שהציבור שלו רוצה לרוקן את ישראל מסממנים יהודיים. אבל נתניהו כמו נתניהו איננו מנהיג. וכמו שאיננו מסוגל ללחום נגד מערכת משפטים מושחת עד שהשחיתות נגע בבבת עינו, כך איננו לטפל בבעיות קיומיות אחרות עם זה דורש הליכה נגד הזרם.
10
מי שואל אותך מושחת ורמאי.
רם | 07-01-2020 12:23
ראש הממשלה המושחת בתולדות המדינה.
11
רבנים בדיחה
בינו אגור | 07-01-2020 12:24
הצעה למדינה לבדוק iq לפני שאתה ממנה רב .בתורה אין רבנים .זה לא מקרה .ואם זה היה נעשה לא היינו סובלים .כמו שנאמר רבנים משלו בנו פורק אין מידם
הלוו חוץ ממרן הרב שמואל אליהו
עמיחי | 07-01-2020 12:58
הוא גאון הדור והדרו. אין שני לו באינטליגנציה
12
כשר בדץ
חליק | 07-01-2020 12:45
ביבי זקוק לחסינות ביבי וגם הרב זקוקים לחמלה .
13
כרוסי הרב יצחק צודק ב100%
אריאל | 07-01-2020 12:56
כל הכבוד לרב יצחק. צודק ב100%. אמא כשעלתה עשו לה צרות עד שקבלו אותה כיהודיה לעומת גויות גמורות שהתקבלו עי פרוטקציות. אם תשאלו למה בסרוגים הכתבה הסו היא הראשית, פשוט: הם רוצים לקדם את האליל שלהם אליהו (לא אלה אלא אליה). לכן חשוב להם להשניא ולהכפיש את הגרי שקרא לשמואל אליהו טיפש (עיינו ברכת הבמבה).
14
בסך הכל הרב אמר מה שכולם יודעים
יהודי | 07-01-2020 14:20
ואז כל השועלים נזדעקו ,כאילו הם שומעים משהו חדש.