אדלשטיין מושך זמן: דורש עוד חוות דעת משפטית - סרוגים

אדלשטיין מושך זמן: דורש עוד חוות דעת משפטית

לאחר החלטתו של יועמ"ש הכנסת אייל ינון, כי אין מניעה להקים את ועדת הכנסת לצורך דיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, מוצא יו"ר הכנסת הזדמנות למשוך זמן נוסף כדי לא לקדם את המהלך

אדלשטיין מושך זמן: דורש עוד חוות דעת משפטית
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

חקירות נתניהו. לאחר החלטתו של היועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון, כי אין מניעה להקים את ועדת הכנסת לצורך דיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, מוצא יו"ר הכנסת הזדמנות למשוך זמן נוסף כדי לא לקדם את המהלך.

עוד באותו נושא

יועמ"ש הכנסת: ניתן להקים ועדת כנסת ולדון בחסינות


8

בהודעה שיצאה מלשכת יו"ר הכנסת נאמר: "יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין נפגש לפני שעה קלה עם יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן ועם יועמ"ש הכנסת עו"ד איל ינון. היו"ר שמע קשב רב את עמדת ח"כ ניסנקורן וקיבל לידיו את חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת באשר לאפשרות להקים ועדת כנסת ולדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, גם בעת הזאת.

חוות הדעת דומה בעיקרה לזו שהוציא יועמ"ש הכנסת לפני מספר שבועות. יו"ר הכנסת אדלשטיין ביקש מינון חוות דעת משפטית באשר לסמכותו על עצם כינוס הוועדה המסדרת. לאחר קבלת חוות הדעת היו"ר יודיע על החלטתו".

אין מניעה להקים ועדת כנסת

כאמור, מוקדם יותר היום, פרסמנו בסרוגים על חוות הדעת של ינון המצטרפת לחוות הדעת שניתנה לפני כחודש, ושלפיה אין חובה אך גם אין מניעה משפטית להקים את ועדת הכנסת בטרם כוננה הממשלה.

בחוות הדעת מפרט היועץ המשפטי לכנסת את הקשיים שבקיום דיוני חסינות בתקופת הבחירות, ובעיקר העובדה שבתקופה זו הכנסת אינה נוהגת לעסוק בעניינים שנויים במחלוקת. עם זאת, מסקנתו היא כי התנהלותה הרגילה של הכנסת בפגרת הבחירות, "שטעם רב בבסיסה, אינה יכולה לאיין את הסמכות של ועדת הכנסת ומליאת הכנסת לדון בבקשת חסינות ולגבור על הוראת המחוקק לעשות כן "בהקדם האפשרי".

לפיכך מוסיף ינון, כי "על אף הקשיים השונים שאכן מתעוררים בקיומם של דיוני חסינות לאחר שהכנסת החליטה על התפזרותה והיא מצויה בפגרת בחירות, ועל אף התקדימיות שבכך", עמדתו היא כי "אין בכל אלה כדי לקבוע שוועדת הכנסת ומליאת הכנסת מנועות מלדון ולהכריע בבקשות חסינות בעת הזו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
אדלשטיין מזגזג
יהודה דרורי | 05-01-2020 14:04
אדלשטיין מנסה בכל כוחו לדחות את הדיון בנושא החסינות והכל כמובן לטובת ביבי. אם יצליח הפרס יהיה המינוי הבא לנשיא המדינה מביבי - - אבל אז קרוב לוודאי שקולות כחול-לבן והשמאל יהיו נגדו בגלל חד צדדיותו הנוכחית והא יפסיד את הנשיאות
2
אדלשטיין-נמאס מהליקוק שלך והציפיות מהליקוק
נאוה | 05-01-2020 14:18
מתי תעוף לנו מהעיניים?
מכבי צהוב
איתי וייס | 05-01-2020 15:56
נתניהו גז יבא לישראל ארופה כספים קבירים יבואן לנו האם הגז הוא גז גם לישראל שירוויחו כל הזמן ומבקש מנתניהו האם בשבת זה מדבר אילך ולא תיתן לרשויות לעשות כרצונם החילויניאים או אתה עם החרדים בוחריך מעונין לדעת
3
די לטריקים המשפטיים העוקפים את ה דמוקרטיה
יהודיה | 05-01-2020 15:58
די לימין רופס ומשפיל ראש. אסור לוותר! השמאל הם חבורת גנגסטרים מנוולת. כל מי שמציץ לעברם ייזכר בסופו של עולם לדראון עולם.
למגיבה יהודיה
התמים | 05-01-2020 17:04
די לטריקים משפטיים ????? את זה תגידי לביבי .....קודם טען שאין כלום ולא היה כלום. אחר כך טען שאת המלצות המשטרה זורקים לפח. לאחר מכן סירב לקבל את חומר הראיות. בהמשך ביקש וקיבל שימוע. עכשיו רוצה חסינות....אז מי מתבחבש עם כל טריק אפשרי ? ומה הקשר לשמאל או ימין ? הימין לא מחוייב לחוק ? יש מי שתפקידו לקבוע את המצב החוקי - וזה היועץ המשפטי של הכנסת שקבע שניתן לכנס את הוועדה ולדון בחסינות כבר עכשיו. אז מה קשור כאן עניין של ימין רופס ומשפיל ראש ? ימין גאה לא יתנהל על פי החוק ? והרי ביבי רוצה חסינות - אז מה הבעייה ? שידונו בבקשתו כבר עכשיו ונדע אם מקבל חסינות או לא. למה לחכות ? כי ביבי רוצה למשוך זמן בכל דרך ? גועל נפש בכלל שראש ממשלה נלחם נגד רשויות המדינה שבראשה הוא עצמו עומד. שיתייצב בבית המשפט ויילחם על חפותו וחסל. די כבר עם המצב ההזוי הזה.
4
גיבור
אידה נודל | 05-01-2020 16:03
הוא עמד מול השילטון הקומוניסטי בגבורה הוא נלחם למען הציונות ומדינת ישראל והסכים לשבת בכלא בשביל המדינה אבל הוא סמרטוט לרגליו של נתניהו....סמרטוט רצפה
5
צודק.למה לו להסתבך עם האספסוף של סגול השיער ?
הרי כולם שם עבריינים | 05-01-2020 16:08
שומר נפשו ירחק.
6
צ
יהודי | 05-01-2020 16:25
לא הבנתי... כאן מסבירים למה לא נכון להקים את הועדה......זה שהדבר אפשרי אך יש א כל הסיבות למה לא זה מלמד על......
ליהודי
התמים | 05-01-2020 18:18
אכן יש שקלא וטריא. לא כל דבר הוא שחור או לבן. כשיש פנים לכאן ולכאן צריך, בסופו של דבר, להחליט איזה צד גובר ולמה. היועץ המשפטי דן בכל ההיבטים ובסופו של דבר קבע שאין מניעה לכנס את הוועדה. צריך להבין שכאשר מדובר במצב המתמשך עת רבה - גם לאלמנט הזמן יש חשיבות ומשקל. ככל שהקיפאון נמשך זמן רב יותר - יש נטייה לאפשר תיפקוד של כל מיני מוסדות. ראה למשל את הנושא של מינוי מפכל למשטרה.
7
אדלשטיין
עובדיה | 05-01-2020 17:46
אי קבלת חוות דעת של היועץ המשפטי של הכנסת היא פגיעה חמורה בתיפקודו של היועץ המשפטי הממונה בתוך הכנסת !!!אדלשטיין הממלכתי טועה . אין צורך בכלל בחוות דעת נוספת . לא ראוי משיכת מהלכים