2 הרוגים במעלית מוצפת, 11 פצועים ברחבי הארץ - סרוגים

2 הרוגים במעלית מוצפת, 11 פצועים ברחבי הארץ

גבר ואישה נלכדו במעלית בבניין בתל אביב לאחר שהוצפה מהגשמים הרבים - ופונו לבית החולים במצב אנוש. מותם של השניים נקבע לאחר מכן. בסך הכל 11 בני אדם נפצעו מפגעי מזג האוויר

author-image
2 הרוגים במעלית מוצפת, 11 פצועים ברחבי הארץ
  (צילום: יחידת התיעוד המבצעי כב"ה)

מזג האוויר הסוער שנרשם במהלך השבת הוביל לעשרות מקרים של הצפות בארץ, בעיקר בתל אביב שם נרשמו 70 מ"מ של גשמים תוך שעתיים. באירוע המשמעותי ביותר שני בני אדם, גבר בן 35 ואישה כבת 40 , נהרגו לאחר שנלכדו במעלית שהוצפה ברחוב נדב בשכונת התקווה.

צוותי מד"א שהגיעו למקום פינו את הגבר לבית החולים תל השומר תוך ביצוע פעולות החייאה – ושם נקבע מותו. בתום חיפושים ארוכים אותרה גם אישה נוספת שנלכדה במעלית, והיא פונתה במצב אנוש ותוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים איכילוב. ממד"א נמסר כי היא סובלת מהיפותרמיה קשה. לאחר מספר שעות נאלצו לקבוע את מותה.

לדברי גורמים ביחידות החילוץ, המעלית נלכדה מתחת לקרקע לאחר שבני הזוג ניסו לרדת לחניון הבניין כדי להוציא את רכבם. הצוותים ניסרו את גג המעלית, כשבמקביל צוללנים מיחידת להבה ניסו לפתוח את דלת המעלית באמצעות מפתח מעליות. לבסוף זוהו שני לכודים ללא הכרה, וכי יש חשש להימצאות לכוד נוסף.

במקביל נרשמו תקריות נוספות ברחבי הארץ מנזקי מזג האוויר, כשבסך הכל 11 בני אדם נפצעו כתוצאה מפגעי מזג האוויר. מוקדם יותר היום כוחות מד"א העניקו טיפול רפואי לאישה שאותרה שוכבת בשלולית מים בשדרות חכמי ישראל בתל אביב כשהיא סובלת מהיפותרמיה. האישה טופלה בשטח ע"י חובשים ופונתה באמבולנס אל בית החולים במצב יציב תוך המשך קבלת טיפול.

חובש בכיר במד"א איתן רוטפוס סיפר: "כשהגענו לרחוב ראינו את האישה נתמכת בגבר שחלף במקום כשהיא בהכרה וסובלת מהיפותרמיה, הוא סיפר כי איתר את האישה שוכבת בתוך שלולית מים מאחורי השיחים. העלנו אותה לאמבולנס המחומם, ביצענו בדיקות רפואיות על מנת להעריך את חומרת ההיפותרמיה ופינינו אותה אל בית החולים תוך כדי הענקת טיפול רפואי שכלל חימום".

עוד במהלך היום נקראו כוחות מד"א להעניק סיוע רפואי לאנשים במספר בתים שהוצפו בתל אביב, ביניהם: אישה כבת 80 וצעירה כבת 23 בבית שהוצף ברחוב לח"י, כשהן סובלות מפגיעות קור קלות בגפיים, גבר בן 55 במצב קל עם סימנים קלים של פגיעת קור בבית שהוצף ברחוב שבתאי ואישה בת 28 במצב קל הסובלת מהיפותרמיה קלה כתוצאה מהצפת ביתה ברחוב בת שבע כצנלסון בעיר. כל הנפגעים הועברו אל בית החולים להמשך טיפול.

בצומת חולון חולצו נוסעים בשני כלי רכב נתקעו בהצפה, כאשר אישה כבת 60 פונתה לבית החולים במצב קל עם סימני פגיעות קור. אישה וצעיר נוספים טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי לבית החולים. ברחוב ישראל גורי בתל אביב אישה כבת 55 חולצה מרכב ששקע, ופונתה לבית החולים כשהיא במצב קל עם סימני פגיעת קור.

"עם קבלת המידע על צפי למערכת גשם סוערת במיוחד בסוף השבוע תגברנו את התחנות בחובשים ובפראמדיקים ונערכנו עם רכבי 4X4 ייעודיים על מנת לתת מענה מהיר לכל קריאה ולהעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר" אמר מנכ"ל מד"א אלי בין. "החובשים והפראמדיקים של מד"א ממשיכים לעמוד בכוננות גבוהה וערוכים להעניק טיפול רפואי ולהציל חיים בכל זמן, מקום ובכל תנאי מזג אוויר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
תוצאות חמורות
שמואל | 04-01-2020 18:19
הסיבה חילול שבת ויכולים לצחוק על זה משקעים ועוד פעם מישקעים מי שלח אותם עלינו
שבת במחלליה תנקום שבת במחלליה תנקום
שבת בחולדאי תנקום | 04-01-2020 22:50
השבת נוקמת
2
אוי
אבי | 04-01-2020 18:34
תפסיקו עם חילולי השבת .השבת לא סולחת למי שמחלל במזיד מה יהיה רוצים להילחם בבורא עולם
3
תגובות של אנשים בורים
בן | 04-01-2020 19:25
זה מה שחשוב??? אם הם חיללו את השבת או לא? ואתם ממש צדיקים יראי שמיים, שמטנפים דברי הבל על אחרים. גועל נפש, בגלל אנשים כמוכם המדינה שלנו נראית ככה. כי כאילו לא יכול לקרות מצב כזה ביום חול. לפני שאתם כותבים כאלה תגובות רעות ומגעילות תעשו בדק בית עם עצמכם.
4
רואי חשבון?
אחת מהעם | 04-01-2020 20:05
אלוקים באמת זקוק לכמה רואי חשבון כדאי שתגישו מועמדות!...
5
גשם גשם טבעה המדינה
ראאד | 04-01-2020 20:16
איזה מדינה מה זה עולם שלישי
6
שימוש במעלית זה לא חילול שבת
עם ישראל | 04-01-2020 20:17
בתורה לא כתוב ששימוש במעלית, או בכל דבר המשתמש בחשמל, כגון המוח שלכם, הוא אסור בשבת. התורה אוסרת על הדלקת אש ועל עשיית כל עבודה פיזית. כל ההלכות הזרות אשר הומצאו ע״י רבנים עובדי אלילים הן תוספת וחילול של התורה, ואלה שרוקדים כל דם אחרים תוך האשמתם בחילול שבת כי השתמשו במעלית, עוברים בעצמם על מצווה בתורה ״לא תעמוד על דם רעך״. עם נבל ולא חכם.
אבל רצוי
יפה | 07-01-2020 13:59
בימים כאלה סוערים להשתדל לא להשתמש במעלית, גם בגלל הפסקות חשמל!
7
העיריה דואגת להסעות בשבת
תל אביבית | 04-01-2020 21:46
ולא לניקוז נורמלי והכל מכספי משלם המיסים
8
מעלית מוצפת
אבי בר | 05-01-2020 21:49
אם למר חולדאי היה פחות אגו מנופח, פחות מימון לאוטובוסים בשבת, ויותר דאגה לתשתיות סתומות יתכן ולא היינו היום עם שני הרוגים בטביעה במעלית...