אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

בין הזהות הרוסית לדתית: קושניר מנסה להחזיר אותנו לשנות ה-90

כמו שהמגזר הדתי צריך להתבגר ולהבין שלא כל חגיגת נובי גוד, או שלט ברוסית בסניף זו הזמנה לכנסיה, ככה גם המגזר הרוסי ובעיקר נציגיו הפוליטיים צריכים להפנים שלא כל דבר שקשור ליהדות בהכרח גם קשור לכפייה דתית ולטקסים פגאניים

זהות רוסית ודתית: קושניר מחזיר אותנו לשנות ה-90
  ארוחה חגיגית בנוביגוד (צילום: הדס פורוש/ פלאש 90)

יש הרבה מה להגיד על הסרטון המביך של ח"כ קושניר מישראל ביתנו, אבל קודם כל הייתי מצפה ממנו לקצת יותר השקעה בצילום ובעריכה. בדיוק בשביל זה קיים תקציב הקשר לבוחר…

ופה הטעות הגדולה של חבר הכנסת הנכבד, שבטוח שקהל הבוחרים שלו נמצא על הספקטרום האנטישמי בואכה הפרוטוקולים של זקני ציון. שאם הוא יתקוף את הממסד הדתי ויוכיח שוב עד כמה הרבנים עם הזקן הארוך הם בעצם האויב של הקהילה הרוסית והחילונית- זה יביא לו גשם של מנדטים ומחיאות כפיים.

עוד באותו נושא

חנה קטן לסרוגים: דמגוגיה זולה, אבל פתח לדיון אמתי


3

אז כמו שהמגזר הדתי צריך להתבגר ולהבין שלא כל חגיגת נובי גוד או שלט ברוסית בסניף בני עקיבא הוא לא הזמנה לכנסיה וטבילה לנצרות ביום אחרי, ככה גם המגזר הרוסי ובעיקר נציגיו הפוליטיים צריכים להפנים כבר שלא כל דבר שקשור ליהדות בהכרח גם קשור לכפייה דתית ולטקסים פגאניים.

הניסיון של הפוליטיקאים הרוסים לרכב על הסיפור הבדוי של מדינת הלכה שאוטוטו מגיעה, ושהחרדים עוד רגע נכנסים לחדר המיטות הפרטי בשביל לוודא שהאישה אינה בנידה והגבר מהול כהלכה, הולך ומאבד את האחיזה במציאות.

הציבור כבר לא קונה את הלוקשים האלה, ולא מפחד מיהדות. בניגוד לעמדה הרווחת, רוב החברה הישראלית היא מסורתית בצורה כזו או אחרת, ועם כל הכבוד לאמירות הקשות שנועדו לקושש מנדטים זה פשוט כבר לא עובד. קושניר מדבר בשפה וקודים שהתאימו לשנות ה 90 העליזות, בהן העימות בין דור העולים הראשון לממסד הרבני היה על אש גבוהה. אבל מאז עברו כבר 30 שנה- דור שלם שכבר לא רואה ביהדות גורם מאיים ודומיננטי, לטוב ולרע.

כשאני הייתי ילד, האפשרות שלי הייתה ברורה- או להיות דתי או להיות רוסי. בחרתי בדתי, ונאלצתי לוותר על הזהות והשורשים הרוסיים שלי. הדור הזה כבר לא צריך לבחור בין האפשרויות אלא יודע אפשר גם וגם. גם להניח תפילין בבוקר וגם לחגוג נובי גוד בערב, גם לעמוד בצפירת יום הזיכרון וגם ללכת לצעדות הויטראנים ב 9 במאי, גם לקחת חלק במגוון מסגרות לימודי היהדות- מ Limud ועד הרב לייטמן ושורשים- וגם לקרוא פושקין וללכת להצגה בתיאטרון גשר, גם להיות עם פיאות ולגור ביהודה ושומרון וגם להיות עם מבטא רוסי ולאכול הרינג.

קושניר מנסה לחזור לאפשרות הבחירה של או או, ולפרום את הקשר החזק בשביל הון פוליטי. הוא חושב שלהחזיר את מסך הברזל שבין המגזרים יביא לו קולות, אבל בדרך הקשה הוא גילה שזה גורר בעיקר קללות.

המסך הזה נפל וימשיך לנפול, ולא יעזרו גם עוד אלף סרטונים וסיפורי עלי באבא (או בבא יאגה) על חור בסדין של הדתיים ומאכלי חזיר של הרוסים. בשטח אנשים מתחברים ומכירים ומפילים חומות, בעוד שלמעלה הם ממשיכים להתקוטט. העם הזה יותר חכם מנבחריו, וטוב שכך. סנובים גודם, ובעיקר לחיי העם הזה, וכמה טוב שהוא כזה.

עו״ד יונתן דובוב, מנהל ומייסד הגולה. יו״ר צעיר הבית היהודי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
יונתן -תגובה מכובדת של תותח, כרגיל !
דודי | 02-01-2020 15:05
יונתן -תותח
2
אין כאן ויכוח בין נוצרים ליהודים. כנסו.
אבי | 02-01-2020 15:58
יש כאן ויכוח בין חרדים לציוניים. ויכוח אמיתי, אמיץ, נוקב והכרחי שיעצב את דמותה של המדינה בשנים הבאות. זה כל כך 2020. ממש לא 1996. אסור להתעלם מהויכוח הזה . חייבים לקחת צד.
3
למה שהציבור הרוסי יניח תפילין? למה שיגור ביהו
דימה | 25-07-2020 12:15
למה שיגור ביהודה ושומרון? כל ההשוואות שלך מגוכחות ולא רלוונטיות דובוב. יש תהליך ברור של הדתה.