כתב אישום נגד השוטר שמשך חרדי בפאה - סרוגים

כתב אישום נגד השוטר שמשך חרדי בפאה

מח"ש הגישה לבית משפט השלום בירושלים, כתב אישום נגד בלש בתחנת בית שמש שמשך חרדי בפאה בעת מעצר, ואז טען כי הותקף. השוטר הואשם בתקיפה ושיבוש מהלכי משפט

author-image
כתב אישום נגד השוטר שמשך חרדי בפאה
  באדיבות המצלם

פרשת השוטר שמשך חרדי בפאה, מגיעה לידי אישום. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה לבית משפט השלום בירושלים, כתב אישום נגד בלש בתחנת בית שמש בגין תקיפה ושיבוש מהלכי משפט. שוטר נוסף שהיה מעורב באירוע עניינו הועבר לדין משמעתי.

עוד באותו נושא

תיעוד מזעזע: שוטר מוביל חרדי בפאות לניידת. צפו


8

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חן כבירי-הררי ביולי 2019 במהלך פעילות משטרתית בבית שמש, בעת שהוביל עצור לניידת, לפת השוטר בפאת ראשו של המתלונן והמשיך בהובלתו לכיוון הניידת באמצעות משיכה בפאה. באותו היום, מסר הנאשם גרסה בפני חוקרת משטרה, במסגרתה מסר בכזב כי המתלונן התקיף אותו באגרופים ומכות לעבר פניו, שרט את החלק הקדמי של אמתו הימנית וחבל באמתו השמאלית.

עוד מסר הנאשם בכזב בהודעה כי כאשר ניסה לעצור את המתלונן, שאר ההמון שהיה במקום תקף את הנאשם, בעט בו והלם בו באגרופים בראשו ובשאר חלקי גופו. בכתב האישום צוין כי במהלך האירוע נחבל הנאשם ורגלו גובסה.

בעקבות גרסתו הכוזבת של הנאשם, נפתח כאמור תיק פלילי נגד המתלונן, הוא נעצר ומעצרו הוארך על ידי בית המשפט. במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין, בנוסף עשה הנאשם מעשה בכוונה לשבש הליך שיפוטי.

למזלו של העצור החרדי, המקרה תועד במצלמה של צלם שהיה בזירה. מהם, אלים במיוחד, תועד על ידי צלם בזירה. בתיעוד נראה אחד השוטרים כשהוא מכה את החרדי העצור בעוצמה כששוטרים אחרים התנפלו עליו לאחר מכן. בהמשך נראה העצור כשהוא מובל לניידת שהייתה בקרבת מקום כאשר אחד השוטרים מוביל אותו בעזרת משיכת פאותיו בחוזקה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
Dear Brothers and friends. Dear Klall Yisroel
Dear Brothers | 02-01-2020 9:42
Dear Brothers and friends. Dear Klall Yisroel where ever you are..... We are living in a time that Hashem wants to bring Moshiach. BUT: Now Hashem is waiting for us to do Teshuva. Please Daven to Hashem with kavonah, as of today please tke it upon your self NOT to talk during Davening to your friend or on the phone etc. only talk to Hashem when U R Davening!!!!! just as important is improving the Tznius of all the Orthodox women especially the women in your neighborhood. Enough is enough, going to Shul is not supposed to be a fashion show/contest!!!. Enough said on this horrible topic of dress, and now Hashem wants to see action, ‘changing into modest clothing’ and not dressing to Kill. Hashem is waiting for us to do Teshuva… Hashem is crying out to us begging us to change out bad habits . Time to wake up and smell the Hot Brewing Coffee, before it’s to late Chas VeSholom.
2
כבוד הגאון רבי שלמה טוויל, רבה הראשי של מקסיק
כבוד הגאון רבי שלמה | 02-01-2020 12:39
כבוד הגאון רבי שלמה טוויל, רבה הראשי של מקסיקו, מדבר לראשונה נגד הצניעות של נשים הצנועות בראיון בלעדי ל'כיכר השבת'. כבוד הרב***************, מה יש לך נגד נשי הצנועות הלובשות שאלים???? תתבייש לך שעשית חילול השם, שדברת כך, נגד הצניעות של הרמבם והשוע. וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב. ועין רמבם הלכות אישות יג יא. מקום שדרכן שלא תצא אשה לשוק בכפה שעל ראשה בלבד עד שיהיה עליה רדיד (שאל) החופה את כל גופה כמו טלית וכו' ועין רמבם הלכות אישות כד יב. מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל. ואלו הן הדברים שאם עשתה אחת מהן עברה על דת יהודית. יוצאה לשוק או למבוי מפולש וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים. אעפ ששערה מכוסה במטפחת. ושם הלכה יג. עזרא תקן שתהיה אשה חוגרת בסינר תמיד בתוך ביתה משום צניעות. וכו' וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב.... תתבייש לך איך עוד קוראים לך רב? וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד וכו' וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד וכו' וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד וכו' וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד וכו' וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד וכו' וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד וכו'
3
What a disgrace to see on video at the Agudah
What a disgrace | 03-01-2020 12:15
What a disgrace to see on video at the Agudah Siyum Hashas in USA a clip of the IDF Chardikim shoulders dancing in their ugly uniform, by airing this clip Agudah is making believe that the Gedolim are O.K. with them being in the army instead of them being in Yeshivos learning Torah, when instead they are spending years in the IDF a place of pure שמד Shmad, that was prohibited by ALL Gedoli Yisroel for the past 70 years to enlist in the IDF. But we already know for the longest time that Agudah is not standing by the Emes that Hashem wants from us. SHAME ON YOU AGUDAH for showing your true colors! נֶזֶם זָהָב בְּאַף חֲזִיר... etc. SHAME ON YOU!
4
הטעם המתוק של האיצטדיון של גוים
הטעם המתוק | 05-01-2020 0:07
הטעם המתוק של האיצטדיון של גוים והטעות של המארגנים סיום דף היומי בארהב של אגודת ישראל. כעת כבר אחרי האירוע בשביל להתייחס לענין לעתיד. עתה כבר מאוחר מדי הכל תוכנן ואיני יודע אם לקחו בחשבון את התוצאות, ולכן אני מעלה זאת כאן גם אם ישנם מי שיאמרו כי זה ענין לעוד שבע שנים, טעות גדול בידם. אירוע כזה גורם לרצות לארגן עוד אירועים כאלו והמחיר שמשלמים עליו רוחנית היא קשה ביותר. מי שהיה במקום ובמיוחד מי שבקיאים במה שיש שם, ובמיוחד אלו שפרסמו איך זה נראה ואלו תפנוקים המקום הזה מגיש לבאים לשם במשך כל ימות השנה יודעים כי מדובר בתאוה קשה במיוחד לצעירים, אין זה פלא שהרבה מאוד צעירים חרדים נוהרים לאיצטדיונים ולא רק בשביל לראות את המשחקים, את זה אפשר גם בדרכים אחרות, הם מבקשים ליהנות מהאוירה ובמיוחד מכל התענוגות הצדדיים שיש שם. אירוע 'כשר' מן הסוג של 'סיום השס' נותן את ההרגשה שאפשר להגיע לשם, גם לא רואים מה רע בזה ומדוע אסור ליהנות, לא קולטים כי באירועים של גויים האוירה המתירנית וכל הסובב הוא מסוכן ורע לרוחניותו של כל אדם ובמיוחד לצעירים של זמנינו של הדור השפל הזה. הנסיון הוכיח בעבר, כי אירועים כאלו באו עם מחיר של מי שהחלו לנהור לאיצטדיונים, צעירים חרדים נראים היום היכן שבעבר לא נראו, והשאלה היא האם שוה סיום השס כזה במחיר שמשלמים עליו אין חלילה הכוונה בשורות אלו שלא לערוך אירועים כאלו, ההיפך, זה טוב וחשוב, אבל המיקום מהווה את הבעיה. השאלה היא האם מותר לעשות זאת במקום שבכל השנה הוא מקום שפוגע ברוחניותו של האדם והוא מן החיים ה'נורמליים' של הגויים שאינם קולטים מה רע אם חרדי מסתובב שם, וכאן הבעיה בגלל שזה חזיר טרפה. כאשר עושים דבר במקום שלראות שם חרדי הוא מוזר, חצי צרה, לעשות זאת במקום שמקובל לראות את כל סוגי האזרחים, החרדי הצעיר המגיע לשם מרגיש נוח ואין מי שיסתכל עליו עקום על מה שהוא עושה, במיוחד כאשר הוא מאמין שאין מי שיבקר אותו. כולל אם יהיה שם חרדי, מפני שאם זה מותר לו מדוע שיהיה אסור לי, מי מתיר זאת?????? אני כותב שורות אלו לדיון ומחשבה. לשמור על עתיד צעירנו הוא האלף בית בחובה שלנו, וכאשר לוקחים בחשבון כמה צעירים היו שם ויתכן כי הם היו הרוב, חייבים לקחת זאת בחשבון כאשר קובעים אירועים כאלו במקומות מסוכנים רוחנית...
5
לחזק הצניעות: אליכם בנות ישראל הכשרות
לחזק הצניעות | 05-01-2020 18:59
לחזק הצניעות: אליכם בנות ישראל הכשרות, גאולת ישראל תלויה בכם!!! כי בזכות נשים צנועות נגאלו ישראל ממצרים, ובזכות האמונה הפשוטה והצניעות שלכן ניגאל, הצניעות היא ללא ספק אחד מיסודות היהדות. את הציווי שבתורה (ויקרא יט, א) קְדֹשִׁים תִּהְיוּ מפרש רשי: הוו פרושים מהעריות ומן העבירה. לחזק הצניעות אצל החרדים!!!!!!! ובזכות זה יבוא המשיח במהרה ממש.
6
בס"ד מאמר "צום העשירי" מבואר בו מדברי חז"ל
בס"ד | 07-01-2020 14:28
בסד מאמר צום העשירי מבואר בו מדברי חזל במה שונה צום עשרה בטבת משאר הצומות, ושהמצב שלנו דומה למצב כמו שהיה לפני חורבן הבית לע, ומה התיקון שאנחנו לכאורה צריכים ויכולים לעשות כדי לקרב את הגאולה שלמה בבא. היום זה יום המר של צום עשרה בטבת ומובא באבודרהם (הטור והבית יוסף מביאים אותו) שאם עשירי בטבת היה חל בשבת היו צריכים לצום אפילו בשבת מפני שכתוב בנביא (יחזקאל כד ב') על עשרה בטבת עצם היום הזה כמו אצל יוהכ (ויקרא כג כח) לכן היה זה דוחה שבת, ותמהו האחרונים (הבית יוסף ועוד) למה צום עשרה בטבת היה דוחה שבת? מה זה שונה משאר הצומות שאינם דוחים שבת? והנה החתם סופר זל מסביר כי בעשרה בטבת שצרו אז על החומה, זה היה נחשב להתחלה של החורבן, ואז דווקא היו צריכים ללחום בימים ההם על מצב הירוד של הרוחניות. זאת אומרת שהמלחמה שהיו צריכים לעשות זה שהיו חוזרים בתשובה שלמה, ואם היו מתגברים ומתעוררים לעשות תשובה היה בטל הגזירה של חורבן הבית, כי כל גזירה וקליפה צריכים לשבור אותה בתחילתה כי בתחילה הרי זה יותר קל לבטל את הגזירה. ויש להוסיף על זה כמו שמצינו גכ אצל המבול שכתוב (בראשית ז' יב) ויהי הגשם על הארץ רשי אומר שקודם כתוב ויהי גשם ואחכ כתוב (שם ז' יז) ויהי המבול על הארץ זה בא לומר שמתחלה הורידן ברחמים זה בא בספק, דהיינו שאם יהיו מתעוררים מזה שכבר התחיל הגשם לבוא שכבר רואים את המבול מתחיל והיו חוזרים בתשובה אזי היו יכולים לבטל בקל את גזירת המבול והיה מתהפך לגשמי ברכה, אבל מכיון שלא חזרו בתשובה אזי נהיה מזה המבול, וזה היה אחר התראה של מאה ועשרים שנה שעדיין היה מקום לבטל את הגזירה כי ברגע שמתחיל הפורענות עדיין אפשר לבטלו, אבל מכיון שלא עשו תשובה זה נהיה גזירה בפועל. כך בדומה לזה יש לומר מה שאומר החתם סופר זל סמכתי את זה לענין הזה של המבול. בקיצור החתם סופר אומר שאם היו מבטלים את זה כשהתחיל להופיע החרבן כשצרו על החומה שאז עדיין היה אפשר לבטל גזירת חורבן בית המקדש אז היה זה מתבטל, כי בתחלה אפשר לבטל הגזירה. ומוסיף על זה החתס זל שכל הצומות הם על העבר ולכן הם לא דוחים את השבת, אלא רק יש התעוררות לתשובה בלי צום, אבל בעשרה בטבת כל שנה דנים מחדש בשמים אם יהיה הגאוש בשנה זו, כי זה הזמן של עשרה בטבת שזה התחלת הפורענות והתכלית של הצום הרי זה לעשות תשובה, ואם נעשה תשובה בעשרה בטבת יכולים לשנות את הגזירה ולבטל את כל הקטרוג ושנפעל שיהיה השנה כבר הגאוש. ובפרט היום שכבר אחרי שנת תשס מובא מהמקובלים (מהרמק, חסד לאברהם מעין ב' נהר נט) שכבר מתחיל הזמן של הגאולה בעתה, אזי בוודאי ובוודאי אפשר לומר שכל שנה שהגאולה שלימה לא מופיעה הרי זה דיחוי, זה לא שעדיין לא הגיע הזמן של הגאוש אלא הרי זה נדחה שוב רחל, אזי בוודאי יש על זה קטרוג גדול וגזירה נוראה כל שנה, לכן כדי לבטל את הגזירה בהווה על העתיד זה על כן צמים בשבת בעשרה בטבת כמבואר בהלכות תענית, וזה פשוט, לכן היו צמים בעשרה בטבת בשבת כך איתא מהחתס זל. והנה היה צדיק מלפני השואה שנהרג בשואה על קידוש השם שקראו לו ר' שמעון זליכווער היד והוא כתב כך שמה דאיתא בחזל (יומא ט:) שבית המקדש הראשון נחרב מפני שהיה בו עז, הוא אומר שזה היה התוצאה של העבירות בזמן ההוא, אבל היסוד שמזה התחילו כל הקלקולים זה לא היה עז אלא שהתחלת הקלקול היה בעיקר על דבר אחד על שהיו מדמים עצמם לגוים ורצו להתחבר עם הגוים ועברו על המצוה שבתורה מה שכתוב (ויקרא כ' כו) ואבדיל אתכם מן העמים להיות לי, ורשי מביא זה מחזל (ילקוט שמעוני ויקרא כ' רמז תרכו) שדרשו על זה שאם אתם מובדלים מהם אתם שלי, ואם לאו אין אתם שלי אלא אתם של נבוכדנאצר וחבריו, זאת אומרת שחזל גילו לנו בזה מה הסיבה שנמסרו לנבוכדנאצר הרי זה מפני שעברו על ואבדיל אתכם מן העמים, ומה שעבדו עז הרי זה תוצאה כי מכיון שרצו להתחבר עם העמים לכן הגיעו לעז כי רצו לחקות את העמים רצו להיות דומים להם לכן התאוו גם לעז, כי מסתמא האמינו שזה מביא הצלחה וכדומה כמו שאיתא בנביא (ירמיה מד) שהם רואים שזה מביא להם הצלחה, אבל למדו זה מן העמים, עכפ כך הוא אומר שהיסוד של התחלת החרבן זה בא בסיבת ובגרמת מה שהתחברו עם העמים. היום אפשר לומר אותו הדבר: היסוד של הקלקול של הירידה של הדור, שיום אחרי יום מתחלקים (יורדים) לגמרי יותר ויותר, עד שמגיעים להשקפות כאלו שהם כבר השקפות של גוים ממש, שאין בהם שום מסורת של היהדות בכלל, ולצערינו זה התחיל מחמת ההתחברות עם הכופרים שהם כמו גוים, כי מחלל שבת בפרהסיא דינו כגוי (רמבם עירובין ב' טז) וזה על ידי אלו העסקנים (חברי הכנסת המינים החרדים באי) הם המגשרים והם הגשרים שעל גבם נעשה הקשר של החרדים עם החפשים, לשמד ממש, לכן הם מציעים לחרדים כל המכללות וכל האקדמיה ושולחים לשם אברכים ללמוד שהכל שם לימודי שמד, זה התחלת השמד וזה סוף השמד. כהיום כבר ידוע מכמה מקרים שאנשים חשובים ואברכים תח שהלכו לשם כמה שהם ירדו, יש אחד שהיה מחבר ספרים יקרים וירד שם ונשתנה ונעשה מקולקל לגמרי אעפ שבחיצוניות הוא נשאר בצורה שלו אבל בפנימיות ירד לגמרי לגמרי בפנימיות הוא כבר לא יהודי, זה ברור שיש הרבה הרבה שירדו נורא נוראות והתקררו, וגם הנערות, וגם נשים נשואות, וגם מה ששולחים ללמוד באקדמיה זה ברור ששם הם לומדים כפירה גמורה. ולצערינו החרדים הם האלו שמסיתים לחרדים ללכת לשם ואומרים להם לא להתייחס לזה לכל הדברי כפירה שלומדים שם. אמנם צריך לדעת שכתוב בפסוקים במשלי ומבואר במדרשי חזל ובראשונים ובהגרא (על משלי) שאסור לשמוע מינות וכפירה אפילו שיודע שלא יתחשב עם זה ושלא יקבל את זה, ויותר מזה כתוב שאסור ללמוד אצל מין אפילו הדברים הטובים שבו ודברים אמיתיים גם זה אסור ללמוד ממנו ואסור לשמוע ממנו כי זה מטמא וזה מזיק לאדם (זה מה שכתוב ברבינו יונה ובהגרא) עכפ זה היסוד של התחלת הקלקול בזמנינו. והנה מה שבעשרה בטבת התחיל החרבן שהקיפו את החומה שזה היה תחלת הגזירה, והקבה האריך את הזמן שלש שנים וחצי (עד החרבן בפועל שהיה בתב) זה היה מגודל אהבתו יתברך אלינו שלא רצה חו שיהיה חורבן, לכן הקבה חיכה שלש שנים ונתן לנו הזדמנות להתעורר מזה, ואפשר לומר שתחלת הגזירה היתה בצורה של מדה כנגד מדה שזה היה מרמז לעורר אותם מה שצריך לתקן. דהנה לפי מה שהזכרנו משמו של הרהק ר' שמעון מזעליכוב היד שהתחלת החרבן היה עי שבטלו את ואבדיל אתכם מן העמים, זה היה הרמז לזה שצרו על החומה שיש פגם בחומה הרוחנית לכן צרו על החומה הגשמית להראות לנו שצריכים לתקן ולחזק את החומה הרוחנית שזה ההבדלה מן העמים וזה עשיית התשובה המבוקשת מהם שיחזקו את החומה שוב וזה מה שיהיה מבטל את הגזירה של חורבן הבית. כמוכ כך אפשר לומר שגם היום צריכים לחזק את החומה הזאת של ההבדלה שזה התחלת הפורענות וזה התחלת הקלקול זה מה שאנחנו צריכים לתקן. אבל לא רק זה צריכים לתקן, אלא היום בעוונותינו הרבים שאיחרנו (את ההתחלה של הקלקול וכבר אוחזים באמצע הקלקול) לכן ההשקפות היום כבר נגועות ופגועות, וכמעט אין אדם נקי מזה, כי סוף כל סוף מכיון שזה כבר נכנס לכל הצבור החרדי הרי זה משפיע על כל אחד ואחד (לרעה רחל).. דהנה יש כלל גדול ומקובל מצדיקים מגדולי הדורות, שכל קלקול שנמצא בעולם הרי זה פוגע בכל אחד ואחד כל מי שנמצא בעוהז, כשהאויר נהיה מקולקל וכבר נכנס הקלקול באויר הרי זה משפיע על כל אחד שנושם האויר, וזה המציאות שכתוב בשם הצדיקים. לכן היום צריך כל אחד לבדוק את לבו אעפ שלא מרגיש הירידה, מפני שמתרגלים לדבר והרגל נעשה טבע, ולכן כשאדם רואה קלקולים הרי זה משפיע עליו אפילו אם הוא לא מתייחס לזה כלל ולא מתחשב עם זה, והעצה לא להימשך אחרי הקלקול היא, רק אם הוא לוחם נגד הקלקול אז יכול להיות שלא יהיה משפיע עליו בסד, כדמצינו דוגמא לזה בגמרא פסחים יא. לגבי חמץ שאם הוא מחזר עליו לשורפו וכי אכיל מיניה בתמיה בוודאי שלא יאכל ממנו, כמוכ כך זה כאן אם האדם נלחם נגד הקלקול אזי יכול להיות שזה יהיה מגן עליו שהוא לא יתקלקל, אבל אם עובר עליו מבלי לשים לב לזה בלי להתלהב נגד זה ובלי ללחום נגד הקלקול בלי למחות נגד הקלקול בלי לצעוק נגד הקלקול, אזי הרי הוא בעצמו בסכנה ובוודאי נפגע קצת מהאויר ובעכ הרי זה פוגע בו. לכן צריכך לדעת כל אחד לחזק את כל ההשקפה שלו, ולדעת את ההתחלה מה גורם לכל זה שמשתלבים איתם וכל הענינים של ההתחברות איתם ולעשות איתם שותפות, וכתוב ברבינו יונה (שערי תשובה שער ג' אות קנא) בשם אבות דר' נתן שמי שמתחבר לרשע הרי הוא נעשה שותף בכל עוונותיו, ועוד כותב רבינו יונה (בשערי תשובה שער ג' אות קפח) שאדם צריך למסור נפשו שלא להתחבר ולא להחניף ולא לכבד אותם. והיום עושים להיפך מזה מחניפים אותם ומביאים אותם בתוך התת שלנו ומכבדים אותם ומלמדים את הילדים לכבד אותם, וזה הורס הכל וזה סילף את כל התורה כולה סילף את כל ההשקפה של האמונה וכל ההשקפה של היהדות, זה המצב שלנו שאנחנו צריכים לתקן את זה. ובלי מסירות נפש אין מקום לתקן את זה, צריכים הרבה מסירות נפש כדי לתקן את זה, מה זה המסירות נפש? בינתיים לא מדברים על להיות נהרג, אלא רק לוותר על הכבוד לוותר על הנוחיות בין הסביבה שלו שלא מתאים לו להיות אוחז אחרת לא מתאים לו להגיב לא מתאים לו להרים קולו ולצעוק שזה נגד התורה, זה המסירות נפש הקטנה שמבוקש מאתנו קצת לסבול בזיונות כמו שכתוב בישעיה הנביא (נט) וסר מרע משתולל שכך יהיה המצב שמי שיהיה סר מרע יהיה נחשב שוטה בעיני כולם, ולכן הודיעו לנו את זה הנביא וחזל (סנהדרין צז.) ואמרו יראי חטא ימאסו בכדי שאנחנו נדע שצריכים לעמוד בזה, האדם צריך לרצות להיות מוכן לוותר על זה שיהיה לו קצת בזיונות קצת אי נעימות או אי נוחיות, זה המסירות נפש שמבוקש מאתנו לעמוד בזה שזה תיקון קל מאד שנותנים לנו, מפני שאנחנו דור חלש ואנחנו חלושי מזג לכן ניתן לנו תיקון קל כזה שזה נחשב מסירות נפש כבר בשבילנו כך אפשר לומר. עכפ אולי ואולי לכל הפחות נציל את עצמנו ואת צאצאנו ואת תלמידנו בזה, אבל אם אנחנו יכולים להציל את כל העולם כולו זה שאלה גדולה מאד. והנה מה שאמרנו שכל המצב שהיה בזמן עשרה בטבת שצרו על החומה שלש שנים זה רמז שצריך לתקן את החומה הרוחנית זה ענין א', אמנם צריכים לדעת שיש עוד דבר שני והוא שזה היה רמז מן השמים שעומד להיות חרבן ואעפכ הקבה חיכה שלש שנים, וכתוב בחזל במדרשים (ילקוט שמעוני איכה זוטא פרשה א' רמז תתרט) שהבבליים חשבו ודימו שבזמן קצר ומועט יכבשו וילכדו את ירושלים והקבה היה מחזק את אנשי ירושלים עד השנה השלישית אולי יחזרו בתשובה, והיו לבנישראל גבורים בירושלים עד אין חקר שהיו נלחמו עם הכשדיים והיו מפילים בהם חללים הרבה, והיה שם גבור אחד ושמו אביקא בן גבתרי כשהיו אנשי החיל הבבליים זורקים אבנים גדולות להפיל חומה, היה מקבלם בידו ומשליכן על בני החיל והורג הרבה מהבבליים, עד שהתחיל לקבל האבנים ברגלו והיה מחזירן לחיל כנראה שהיה נותן בעיטה ברגלו וזה נפל עליהם, בקלי קלות הרג המונים מהם, אבל מכיון שלא חזרו בתשובה ולא התעוררו וגרם העון שהקבה שלח רוח והפילתו מן החומה ונבקע ומת, באותה שעה נבקעה ירושלים ונכנסו הכשדיים כך התחיל החרבן. המצב שלנו דומה מאד לזה ממש דומה בדומה שהנה המצב בכל העולם בכל המדינות שיש כעס ורוגז גדול נגד כלל ישראל יש שנאה איומה מהגוים נגד בני יש אנטיזעמיטן (אנטישמיות) בכל העולם בכל המדינות, וגם אצל השלטונות יש פרסומת גדולה מאד נגד בני נגד היהודים יש שנאה נוראה, ומכל הצדדים יש כל מיני קליפות של מחבלים, שזה נקרא שצרים עלינו הם מסובבים אותנו זה ממש דומה למצב של עשרה בטבת שצרו על החומה, זה סימן ורמז שהקבה מרחיב את הזמן ונותן אפשרות לחזור בתשובה ומחכה אולי אולי יכנע לבבם הערל אולי נחזור בתשובה. אבל אנשים לא מתעוררים מהמצב הזה אלא מתחזקים בזה ואומרים שהנה לא קורה כלום אתם רואים הקבה שומר עלינו הם נעשים ידידים כולם בטוחים שהקבה ישמור עליהם, ולא מתבוננים בזה וכי אתה עשית תשובה וכי עשית חשבון הנפש כמה אתה חוטא כל יום, איך אתה בטוח שהקבה יעזור לך?????? ועונים כך מפני שהאבא שבשמים הוא אב הרחמן הוא מרחם עלינו, ואנחנו לא שמים לב בכלל שכל יום הקבה יושב ומחכה מתי תעשה תשובה, אלא יושבים רגועים בצורה כזאת שלא איכפת להם על המצב ואומרים הרי רואים שלא קורה כלום, וצריך לזכור שגם אז בזמן החרבן היה שראו שלא קורה כלום בתוך השלש שנים ולכן לא עשו תשובה עד שהגיע החרבן ד' ישמור. ועכפ זה הדבר ברור שאנחנו עכשיו לפני סכנה גדולה, אנחנו מאמינים בני מאמינים וכל יום אנחנו אומרים אחכה לו בכל יום שיבוא שיגיע המשיח, ואנחנו יודעים מהפסוקים ומחזל וכל אחד מאמין בזה שלפני הגאוש מוכרח להיות מלחמת גוג ומגוג, רק שלא יודעים אם זה יהיה זמן קצר או זמן הרבה לא ידוע, הגרא אמר שיכול להיות או שלש שעות או שלש שבועות או שלש חדשים אבל זה מובא שזה לא יהיה זמן ארוך אלא זמן קצר, בנביא ישעיה בפירושים שם על הנביאים כתוב שזה יהיה זמן מועט הזמן של גוג ומגוג, אבל באותו הזמן יהיה חורבן נורא ואיום ששני שליש העולם יחרבו. אנחנו עומדים לפני הזמן הזה כי אנחנו מאמינים שהעולם עומד בסוף, בפרט שאנחנו רואים את הירידה הזאת הגדולה שבלתי אפשרי שהמשיח לא יגיע תיכף כי אם יקח עוד קצת זמן חו מי יודע אם ישאר שם ישראל אם יזכר שם ישראל עוד בכלל, יכול להיות שיהיו יהודים עם חיצוניות אבל זה יכול להיות מצות אנשים מלומדה כמו מנהג אבותיהם בידיהם, כמו שאיתא בגמרא (חולין יג.) ובפוסקים (יוד קמח) חו להבדיל על הגוים שהיום אצלם זה רק מנהג אבותיהם בידיהם, כך יהיה חו עוד כמה שנים אצל בני אם חו המשיח לא יגיע מהר, לכן זה בלתי שום ספק שהגאוש עומד אחר כותלנו אנחנו רואים את המצב של הסכנות שזה הכל רמזים לא פחות ממה שצרו הגוים על החומה ואולי אפילו רמזים עוד יותר גלוים מאשר שהיה בזמן הבית, ועם כל זה אנחנו לא מתרגשים, צריכים להתעורר מזה צריכים לדעת שזה המצב שלנו. ולכן כל יום צריכים להתעורר אנחנו לא יודעים מתי הרוח תפיל את כל הכח של השמירה, ולא להשאר במצב שיש עכשיו שנעשים רגועים ומרגיעים את עצמנו זה הכל טוב, יש לנו חיילים, יש שומרים, והם מצילים, וכך מלמדים לילדים ומגדלים אותם בהשקפה מסולפת כזאת שהם השומרים עלינו וצריכים לכבד אותם ולהתפלל לשלומם ומרחמים עליהם, כל ההשקפה הזאת זה הכל כדי לקרב את העולם החרדי לגיוס שיהיו שלמים עם החפשיים והכופרים. אנחנו צריכים להתרחק מהם לדעת שאנחנו מובדלים מהם ואנחנו לא יכולים להסתכל עליהם ולא רוצים להסתכל עליהם כי אסור להסתכל בפנים של אדם רשע כדאיתא בגמרא (מגילה כח.) אסור לאדם להסתכל בצלם דמות אדם רשע שנאמר (מלכים-ב' ג' יד) לולא פני יהושפט מלך יהודה אני נושא אם אביט אליך ואם אראך. ומסופר על המהריל דיסקין זל שפעם היה לו איזה משפט קשה שהיה בסכנת מות והיה לו עורך דין יהודי אבל חפשי והוא נסע ביחד ברכבת עם העורך דין הזה, ובדרך רצה להכין אותו מה שיענה במשפט ולכן הוא דיבר אתו, אבל התיישב עצמו מאחוריו שלא ישב פנים אל פנים אצלו אלא התיישב עם אחוריו אצלו, ואמר לו העורך דין אני רוצה לעזור לך לדבר אתך למה אתה לא יושב פנים אל פנים, ענה לו המהריל מפני שאסור להסתכל בפנים של אדם רשע כך אמר לו, כך היה פעם כך היה המהריל מפחד להסתכל בפנים שלו, ואפילו שהיה יכול לעשות ליישב לפנים עכפ והיה מוריד את העינים ולא היה מסתכל עליו, בכל זאת לא עשה כך מפני שהיה מפחד שלא יכשל, ואמר לו בפניו שאסור להסתכל עליך, נכון שאתה צריך לעזור לי ואני ישב אתך אבל לא פנים מול פנים. כך אנחנו צריכים לדעת שכך מחנכים את הילדים. ואיתא בראשית חכמה בפרק חינוך הבנים (בסוף ראשית חכמה) ובעוד ספרים כתוב זה כשאדם עובר ברחוב עם בנו הילד, ועובר רשע צריך לומר לילד זה רשע ואסור ללמוד ממנו ולקלל אותו כך היו מחנכים את הילדים להתרחק מרשעים. והיום לצערינו מחנכים את הילדים לכבד את הרשע, לכבד את הכופר, ולתת לו לדרוש לילדים, ומכניסים אותו בבתי ספר בחדרים באי ובחול, ואומרים לילדים ללבוש בגדי שבת, שהנה פעם איזה מוסד הזמינו את הנשיא באי וציוו לילדים לבוא עם בגדי שבת לכבד אותו [עַפְרָא לְפוּמֵיהּ] וכבדו אותו ודרש להם ד' ישמרנו, ודרש להם שילמדו את התוהק שיהיו מסורים למדינה בשביל זה הם צריכים ללמוד תורה ולשמור מצות, עַפְרָא לְפוּמֵיהּ. וזה ממילא מה שמחנך אותם לכבד את החיילים באי, ומה שהאדם מכבד לזה הוא נמשך אחריהם, כמובא במפרשים על הפסוק (משלי כז כא) ואיש לפי מהללו שמה שהאדם מהלל לזה הוא נמשך והוא נעשה כך, ומלמדים לילדים להלל את הכופרים אומרים שהם השומרים שלנו ומביאים להם נשים וטף כל מיני חבילות של מזון וכל מיני מעדנים לא עלינו והרי זה דומה כמו שהשתגעו כולם. הם אומרים שזה השומרים שלנו והפסוק אומר (תהלים קכז) אם ד' לא ישמור עיר שוא שקד שומר ועוד פסוק (תהלים קכא) הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל כך למדנו וכך לימדו אותנו כשהיינו ילדים, היום מלמדים את הילדים שאלו הכופרים משניאי ד' הם השומרים שלנו בעוונותינו הרבים. ובינתיים הקבה יש לו סבלנות מאריך אף אבל יש שיעור לאריכות אפים יש לזה גבול כמו שאיתא באור החיים הק' על הפסוק (בראשית ו' יג) כי מלאה הארץ חמס חו יש לזה גבול. איך אפשר להמשיך במצב כזה? אנחנו היינו צריכים לצאת בחרב ובחנית להילחם נגד החינוך הרע הזה, כל ההשפעה שנהיה מצב כזה הרי זה מחמת אלו העסקנים שהם השמידו את כל הדור החלש הזה. יהר שהקבה ירחם עלינו ויסיר מעלינו ויסלק מאתנו את המשמידים האלו היונים האלו, שנזכה לגלות ולקדש שם שמים כמו שאומר הרבינו יונה בשערי תשובה (שער א' מז) שקידוש שם שמים נקרא שאם האדם חטא בחילול ד' הוא צריך לעשות תיקון כנגד זה ולעשות קידוש ד' ומה הוא קידוש ד' שישפיל את השקר ואת אנשי השקר יגלה וישפיל אותם, וירומם את האמת ואת אנשי האמת זה הקידוש ד'. אנחנו צריכים וחייבים לקדש שם שמים שנגלה דעתנו את ההשקפה האמיתית זה יהיה הקידוש ד' בזה אנחנו נקדש שם שמים כדי שעל ידי זה יתקרבו התלמידים והילדים ואפילו אם זה רק יהיה גורם שלא יתקלקלו הילדים, ושיקבלו חינוך שידעו שאנחנו יהודים ומה זה היהדות מה זה אמונה שידעו מה ההשקפה של היהדות בזה אנחנו נקדש שם שמים. ואז נזכה שהקבה ירחם עלינו ויביא לנו את הגאוש גכ בצורה של קידוש שם שמים, שלא יצטרך חו להיות עי הרבה קרבנות חו, אלא שיהיה ברחמים וחסדים. יהר שהקבה יעזור שנזכה באמת לבטל את הגזירה אנחנו צריכים לעשות את שלנו ושנזכה לעשות את שלנו ולבטל את כל הגזירה הזאת וכל הקליפה הזאת ושכל הקליפות שיהיו מתבערים מן העולם, הקבה יעזור שנזכה כבר לראות את הגאוש את התגלות כבוד שמים ויתקדש שם שמים בעולם בעגלא ובזמן קריב ברוב רחמים וחסדים מגולים בבא.