למה כדאי ללמוד סיעוד? - סרוגים

למה כדאי ללמוד סיעוד?

עליית תוחלת החיים והצורך העצום של עובדים סיעודיים בבנייני: דיור מוגן, בתי אבות, בתי חולים ומוסדות שונים הופכת את תחום הסיעוד לבין המבוקשים ביותר במדינת ישראל

author-image
למה כדאי ללמוד סיעוד?
  מתוך: pexels.com

עליית תוחלת החיים והצורך העצום של עובדים סיעודיים בבנייני: דיור מוגן, בתי אבות, בתי חולים ומוסדות שונים הופכת את תחום הסיעוד לבין המבוקשים ביותר במדינת ישראל. כיום יש בישראל יותר משישים אלף אחים ואחיות וכל אדם המקבל הסמכה בתחום מתקבל כמעט באופן מידי למקום עבודה. ננסה לעמוד על הסיבות השונות מדוע כדאי גם לכם לשקול הסבה לסיעוד.

תחום שתמיד יהיה לו ביקוש

בעידן הטכנולוגי תחומי תעשייה רבים הוחלפו בגרסאות ממוחשבות או רובוטיות ועברו מן העולם. תחום התיירות, התחבורה והייצור זקוקים לפחות עובדים מבעבר. לעומת זאת תחום הסיעוד הוא אחד התחומים שבהם תמיד מכונה לא תוכל להחליף את העובד האנושי.

עזרה לזולת

מי שמאמין בערכים של סיוע לזולת, יכול לזכות בסוף כל יום עבודה למבטים אסירי התודה של הילדים, הנוער, המבוגרים והקשישים להם עזר. הן במסגרת עבודה כאח סיעודי והן במסגרת עבודה פרטנית בבתי אבות אין תחליף ליכולת שלכם לשנות ואף להציל חיים. התרופות יכולות לרפא את הגוף, אך היחס האנושי לחולה הם הן שישפיעו על מצב רוחו. יתרונות אלה מעניקים לכם את יכולת הנתינה בסיטואציות הקשות ביותר.

מתחילים לתת כבר בזמן הלימודים

כבר בזמן לימודי סיעוד מתחילים קורסים מעשיים בהם הסטודנטים יוצאים לקהילה ומעניקים הרצאות הנוגעות למניעת התנהגות העשויה להוביל לתחלואה וכן מעלים את המודעות לחיים בריאים יותר. במסגרת ההתמחות תוכלו לבצע חלק מהעבודה כאח/ות סיעודי/ת ולחוש את ההבדל בין מקצוע מלא משמעות למקצועות אחרים.

לא צריכים לקחת את העבודה הביתה

מקצועות רבים מטשטשים את הגבול בין החיים הפרטיים לעבודה. למשל, במקצועות כמו תחום ההייטק וההנדסה אתם עשויים למצוא את עצמכם עובדים שעות ארוכות מהבית לאחר שיצאתם מהמשרד. בתחום הסיעוד, לעומת זאת, לאחר שיצאתם מהעבודה אתם מתחילים בזמן הפנאי שלכם. ללא מועד אחרון לסיום הפרויקט, שיחות לחוצות מהמשרד או צורך לעמוד בדרישות של לקוחות שונים. לכן, רבים עושים הסבה לסיעוד ממקצועות בהם חשו לחץ רב וחוסר יכולת לאזן בין עבודה למשפחה.

לימודים מרתקים

לימודי הסיעוד עצמם מרתקים ומגוונים וכוללים תחומים רבים המשיקים ל: רפואה, ביולוגיה, פסיכולוגיה, תזונה ותחומים אחרים, כל אחד מתחומי הידע האלה מעשיר אתכם וניתן ליישום גם בחייכם האישיים. תוכלו לסייע, כמובן, גם לבני משפחתכם עם הידע שצברתם.

עבודה ביחד עם רופאים בכירים

תחום הסיעוד מאפשר לכם לעבוד גם בבתי החולים בצמוד לצוות הרפואי. כל יום הופך להיות מלא חוויות וקשרים עם עמיתים לעבודה תוך בניית הקשרים החברתיים שלכם במהלך היום. מבין הסטודנטים שעבדו בתחום אחר ועשו הסבה לסיעוד, במיוחד אדם שהיה רגיל לעבוד במשרד מול מחשב, רבים מדווחים כי העבודה במחיצת אנשים מעניקה אווירה אחרת במהלך כל היום ושוברת את השגרה.

לסיכום, לימודי סיעוד מעניקים מגוון רחב של אפשרויות בשוק בעבודה, בתחום מבוקש ביותר ומאפשרים להתחיל קריירה מלאת משמעות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בינוד
Sahar | 13-02-2020 16:12
תנאי קבלה לסיעוד,שכר הרוויח