מושל ניו יורק בזירת הפיגוע: "מדובר במעשה טרור" - סרוגים

מושל ניו יורק בזירת הפיגוע: "מדובר במעשה טרור"

מושל ניו יורק הגיע לביתו של הרב חיים לייביש רוטנברג בעיר מונסי, שבו התרחש אמש פיגוע דקירה במהלך מסיבת חנוכה. בדבריו הבהיר כי "אין דרך אחרת לתאר זאת - מדובר בטרור, מעשה של אלימות המונע משנאה"

author-image
מושל ניו יורק בזירת הפיגוע: "מדובר במעשה טרור"
  מושל ניו יורק אנדרו קואומו נפגש עם הרב חיים לייביש רוטנברג בזירת הפיגוע (צילום: מתוך טוויטר)

מושל ניו יורק אנדרו קואומו הגיע הבוקר (ראשון) לביתו של הרב חיים לייביש רוטנברג בעיר מונסי, שבו התרחש אמש פיגוע הדקירה האנטישמי שהוביל לפציעתם של 15 בני אדם – ביניהם 3 מבניו של הרב. בדבריו גינה את המתקפה והגדיר אותו כאירוע טרור.

"צריך לקרוא לדבר הזה בשמו – מדובר בטרור. היה פה מעשה של אלימות המונע משנאה, אין דרך אחרת לתאר את זה" אמר. "מדובר בסרטן בגוף הפוליטיקה האמריקנית – חוסר הסובלנות, הבורות ושבירת החוק על בסיס דת ואמונות. מדובר באמריקנים הפועלים בטרור נגד אמריקנים אחרים".

עוד באותו נושא

הותרו לפרסום שמותיהם של 4 מהפצועים בניו יורק

מוקדם יותר הותרו לפרסום שמותיהם של ארבע מבין 15 הפצועים באירוע: שלושה מהפצועים הם חיים, מאיר ושלמה רוטנברג, בניו של הרב חיים לייביש רוטנברג, שמכונה "האדמו"ר מקוסון פורשיי" ובביתו התרחש הפיגוע. הפצוע הרביעי הוא הרב יוסף ניימן.

כזכור, במסגרת האירוע אדם חמוש במצ'טה דקר כ-15 חרדים שהיו במסיבת חנוכה בבית הרב. 5 מהפצועים הועברו לבית החולים, כאשר שלושה מהם הוגדרו במצב בינוני ושניים באורח קשה. שאר הפצועים, שמצבם הוגדר קל, טופלו במקום. יתר המשתתפים באירוע יצאו מביתו של הרב ונעלו את עצמם בתוך בית הכנסת הסמוך – שם המשיכו בחגיגה. התוקף ניסה להיכנס לבית הכנסת, אך כשהבין כי הדלתות נעולות נמלט מהמקום ברכב. כוחות המשטרה הגיעו לביתו של אביו של הדוקר ותשאלו אותו בעקבות האירוע, עד שלבסוף התוקף נתפס במנהטן – המרוחקת כ-50 ק"מ מהעירייה שבה המתקפה התרחשה. בהמשך רשת CBS2 פרסמה את תמונתו של החשוד, שנותר במעצר ויובא בהמשך היום לחקירה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חסידות קוסון וסטמער מאותו ענף ושורש
בארי | 29-12-2019 16:33
זה תלמיד של הרופשיצר וזב של הז'ידיצובער