הגיבורים שלנו | ולדי החובש הקרבי ופיגוע הדריסה - סרוגים

הגיבורים שלנו | ולדי החובש הקרבי ופיגוע הדריסה

פרויקט גבורה בחנוכה בסרוגים | בכל רחבי הארץ החיילים האמיצים שלנו לא רק שומרים עלינו אלא מבצעים פעילויות גבורה קטנות עד גדולות בכל יום יום, בגשם, בשמש, ובכל זמן שצריך

הגיבורים שלנו | ולדי החובש הקרבי ופיגוע הדריסה
  סמל ולאדי נגריבודה ונועם נביס. צילום: דובר צה"ל

הפעם בגזרת איו"ש:  ולדי נגריבודה, בן 19 מאשדוד, חובש קרבי בסיירת חרוב שקפץ עם חבריו מהבסיס להגיש סיוע רפואי בפיגוע בו נדרסו האחים נועם ונחום נביס והיה הראשון בשטח: "זה לא סוג של גבורה זה סיפוק עצמי, לטפל באנשים זה נותן לי משהו".

ולדי התגייס בנוב' 2018, ומשרת בסיירת חרוב בחטיבת כפיר, ובעקבות אהבתו לתחום הרפואי ולאחר התנדבות במשך חמש שנים במד"א, הוא יצא לקורס חובשים קרביים וחזר ליחידה כחובש.

לפני כמה חודשים, ב16 באוגוסט, התרחש פיגוע דריסה בגוש עציון ורכב פגע באחים נעם ונחום שעמדו בתחנה בכביש 60 בכניסה ליישוב אלעזר.

האחים נביס היו בדרך לבית רימון בצפון וחיכו לאוטובוס להצטרף להוריהם בחופשה. בעקבות עוצמת ההתנגשות בפיגוע הטרור שביצע המחבל עלאא הרימי בן ה-26, התהפך הרכב ונחת על גג התחנה.

חיילי סיירת חרוב בתעסוקה מבצעית בחטמ״ר עציון. צילום: דובר צה"ל.

"תוך דקה היינו בזירת האירוע"

ולדי היה בחטמ"ר באותן שניות קריטיות: "בדיוק הכנו משהו לאכול", הוא מספר לסרוגים, "יצא בקשר שיש פיגוע דריסה בצומת אלעזר והיינו דיי קרובים. ישר הסמ"פ אמר לקפוץ שם ותוך דקה היינו בזירת האירוע".

כשהגיעו לשם הם מצאו את האח – נחום – מחוסר הכרה ואת הרכב ההפוך של המחבל שדרס אותם: "קודם ווידאנו שהמחבל מנוטרל כדי שלא תהיה סכנת חיים, ואז ראינו את האח. משהי מאחורה צעקה שיש עוד פצועה. האחות נועם הייתה משהו כמו 20-30 מטר הרחק ממנו, היא קיבלה מכה ממש חזקה ועפה למרחקים".

עוד באותו נושא

"מלאת הודיה": פצועת הפיגוע מאלעזר שוחררה


6

צוותי ההצלה שהגיעו למקום החלו לטפל באח נחום, וולדי ניגש לחפש אחר האחות שהייתה על איזה הר קטן מטרים מזירת הפיגוע: "הייתי צריך עזרה בלטפס להגיע בגלל הגובה", הוא מספר, "היא הייתה בהכרה ופשוט צרחה מכאבים והייתה מתעלפת כל רגע, אמרתי לה שאני החובש ואיפה נמצא הכאב והיא הייתה מתעלפת והבנתי שיש חשד לפגיעת ראש אז ביקשתי מהפרמדיקים של מד"א שיביאו אלונקה שאפנה אותה בטיל".

נעם נביס נפצעה באורח קל עד בינוני והובלה לבית החולים והיא החלה בהליך שיקום. לפני חודשיים נערך מפגש מרגש בין נעם נביס ובין ולדי – החובש בקרבי שהביא לה את הסיוע הרפואי: "במשך חודש חיפשתי את מספרי הטלפון של הפצועים כדי לבדוק מה מצבם עד שמצאתי מישהו שהכיר אותם מיישב ליד, מצאנו אותה וביקשתי להיפגש איתה".

חיילי סיירת חרוב בתעסוקה מבצעית בחטמ״ר עציון. צילום: דובר צה"ל

הצבא בדרך כלל קופץ להגיש סיוע רפואי לאירועים כאלו בגזרתו? "בעיקרון כן, במיוחד התאג"ד. הוא גם קופץ גם אם אלו תאונות דרכים. אבל פה זה היה משהו אחר, לא רגיל, זה היה פיגוע דריסה".

אתה מרגיש שביצעת מעשה גבורה או שזו מבחינתך שגרה? "זה לא סוג של גבורה, זה סיפוק עצמי. הגעתי למשהי שהייתה צריכה את הסמכות שלי ולתת אותה".

כיום נמצאים ולדי וחבריו לחטיבה בתעסוקה מבצעית בעזה, הוא השני מבין שני אחים ואת החיבור הראשוני לתחום הרפואי הוא קיבלו מאחיו הבכור: "אח שלי היה בחיל הרפואה עוד כשהייתי בגיל צעיר, הוא היה חובש והוא נתן לי את ההתחלה של זה במד"א".

ולדי מספר לסרוגים על החשיבות בעיניו של התפקיד של חובש קרבי והחיבור שלו: "אני אישית מאוד אוהב את 'הקטע' של הרפואה, לטפל באנשים זה נותן לי משהו. הגעתי לכפיר ועשיתי גיבוש והגעתי לסיירת חרוב וביקשתי לצאת לקורס חובשים, ומייד הסכימו ישר בלי ויכוחים. בסופו של דבר אני לוחם כמו כולם. אני חושב שחובש זו סמכות חשובה במיוחד, אם אתה נכנס למלחמה אתה חייב לסמוך על מישהו שיוכל לטפל בך בזמן".

בשגרת היום-יום בתעסוקה ולדי משרת כלוחם יחד עם חבריו, רק עם הבדל ייחודי: הוא עם תיק החובש ומוכן תמיד: "כשהיינו בגוש עציון היה לנו כמעט כל יום מעצר, ואני והצוות שלי היינו יוצאים למעצרים של אנשים 'שעשו בעיות'. בסופו של דברי הייתי לוחם רגיל".

קורס החובשים הכין אותך? "אני מוכן מאה אחוז לזה, התכוננתי לזה. מבחינה רפואית אני מוכן מאה במיוחד שמדובר באחים שלי ביחידה, הם יותר ממשפחה בשבילי".

אתה תמשיך בעתיד בתחום? מה החלום שלך? "אני בונה להיות פרמדיק במד"א, זה משהו שאני מאוד אוהב, ואולי עוד כמה שנים להיות אח מנתח". גיבור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו