החג הפך לאסון: 11 נהרגו ו-300 אושפזו משתיית יין - סרוגים

החג הפך לאסון: 11 נהרגו ו-300 אושפזו משתיית יין

לפחות 11 בני אדם נהרגו ומעל 300 נפצעו לאחר ששתו יין קוקוס מורעל במסיבת חג המולד בפיליפינים. הפצועים - שסבלו מאבדן הכרה, בחילות והקאות - הועברו לבתי החולים, ומצב חירום הוכרז בעיר

author-image
החג הפך לאסון: 11 נהרגו ו-300 אושפזו משתיית יין
  בקבוק של יין קוקוס המוגש בפיליפינים. אילוסטרציה (צילום: ג'יי דייראקטו\שאטרסטוק)

אסון כבד בפיליפינים: לפחות 11 בני אדם נהרגו ויותר מ-300 נפגעו במהלך מסיבה שנערכה לרגל חג המולד בעיר ריזאל, זאת לאחר ששתו יין קוקוס רעיל. על פי הדיווחים, הפצועים סבלו מכאבי בטן והקאות, ובחלק מהמקרים אף איבדו הכרה.

יין קוקוס נחשב כמשקה פופולרי בפיליפינים, ומשמש בין היתר להכנת משקה מסורתי בשם "למבנוג" הנצרך באופן מסורתי בחג המולד. עם זאת, במקרים רבים הייצור והמכירה של המשקה נעשה באופן בלתי חוקי ללא פיקוח, ולעיתים קרובות הוא מיוצר בסביבות לא פורמליות ולא סניטריות, וכן עם תוספות מסוכנות.

דובר בית החולים הכללי בפיליפינים, חוזה ג'ונאס דל רוזאריו, הסביר כי "היין מייצר תרכובת כימית בשם מתנול במהלך התסיסה, ולפעמים ביין שנמכר יש יותר מדי מתנול – שעלול להיות מסוכן לצריכה ויכול לגרום לעיוורון ואף למוות". לטענתו, חלק מיצרני היין שומרים את המתנול במשקה כדי להגדיל את נפחו, ובכך לייצר רווח גדול יותר.

בעקבות האירוע הוכרז מצב חירום בריזאל, והשלטון המקומי הטיל איסור מיידי על מכירת משקאות "למבנוג" עד להשלמת החקירה של האירוע. במשרד הבריאות המקומי הודיעו כי הם יקחו לבדיקה דגימות של שאריות מהמשקה שהוגש במסיבה, וכן יאספו בדיקות דם מהפצועים והנוכחים במסיבה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו