חדשות

נדחה ערעור הליכודניקים החדשים על הדחתם

בית המשפט העליון דחה את ערעורם של חברי "הליכודניקים החדשים" על הרחקתם מהתנועה, וקבע כי ההדחה התבצעה בהתאם לחוקת הליכוד. עם זאת, בפסק הדין נטען כי להבא נדרש תיקון של החוקה כדי להדיח מתפקדים

נדחה ערעור הליכודניקים החדשים על הדחתם
צילום: פעילי ליכוד אמש (למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש90)

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שלישי) את ערעורם של חברי "הליכודניקים החדשים" על החלטת התנועה להרחיקם מהמפלגה לפני הפריימריז לרשימת הליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-21 באפריל. בפסיקה נקבע כי ההחלטה של הליכוד תואמת לחוקת המפלגה.

"הקמת מפלגה או סיוע של ממש לרשימה או למפלגה המתחרה בליכוד, או הזדהות עם אחד מאלה ללא קבלת אישור מהתנועה – מהווה עילה להפסקת חברות בתנועה לפי סעיף 21(ו) לחוקת הליכוד" כתב השופט יצחק עמית. "לשיטתו של בית הדין עצמו, הוראות סעיף 21 לחוקה מלמדות, בין היתר, על הנסיבות בהן יש להפעיל את הסנקציות שהוא מוסמך להטיל על חברי התנועה (פסקה 107 לפסק הדין). דומה כי ברוח זו פעל בית הדין במקרה הספציפי שהונח לפניו, ובכך איני רואה להתערב".

עם זאת, השופט עופר גרוסקופף כתב בפסק הדין כי נדרש תיקון של החוקה כדי לאפשר לבית הדין להדיח מתפקדים להבא. "הסמכות לפסול חבר ליכוד מהתמודדות במסגרת התנועה על מקום ברשימה לכנסת היא סמכות שאין בית הדין של הליכוד, או כל אורגן אחר של התנועה, רשאי ליטול אותה לעצמו מבלי שיש לכך עיגון פורמאלי בחוקת הליכוד" נכתב. "מכאן, שככל שברצון מפלגת הליכוד להקנות לבית הדין את הסמכות להשית סנקציה שכזו מכאן ולהבא, נדרש לתקן את חוקת הליכוד, וזאת לא רק כעניין של המלצה, אלא כעניין של דין".

ההחלטה של בית המשפט מגיעה יומיים לפני הפריימריז לראשות הליכוד, כשגם הפעם נטען כי ליכודניקים רבים נגרעו מספרי הבוחרים בטענה שהם אנשי שמאל שרוצים להרוס את התנועה מבפנים. בשבוע שעבר ח"כ יואב קיש טען כי מדובר בנסיון למנוע מתומכיו של גדעון סער להצביע בפריימריז, וטען כי "יש בעיות קשות שאני מקווה שמקורן בטעות ולא ביד מכוונת. יבדק בבית הדין של התנועה. אנחנו ננצח". גם הח"כ לשעבר יהודה גליק טען כי שמו הוסר מספר הבוחרים, אך בהמשך התברר כי מדובר בטעות.

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

13
7
רון
24.12.19

אני בהלם - בית משפט מחליט מי יכול להתמודד? מה עם הבוחר יכריע? אז כשנוח לביבי בית המשפט (שהוא שולט בו) מכריע. כשאין לו שליטה בבית המשפט הוא רוצה שיאפשרו לגנב ונוכל לראשות הממשלה והבוחר יכריע...