היועמ"ש לארדן: אפשר למנות מפכ"ל ונציב שב"ס - סרוגים

היועמ"ש לארדן: אפשר למנות מפכ"ל ונציב שב"ס

בעקבות פניה של גלעד ארדן, היועמ"ש אמר כי ניתן למנות מפכ"ל קבוע ונציב שב"ס קבוע בתקופת הבחירות הנוכחית: "מצב שבו בראש 2 ממערכות אכיפת החוק לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים מעורר קושי של ממש"

היועמ"ש לארדן: אפשר למנות מפכ"ל ונציב שב"ס
  (צילום: פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (שני) לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי לאחר בחינת מכלול השיקולים נמצא כי ניתן למנות מפכ"ל קבוע ונציב שב"ס קבוע בתקופת הבחירות הנוכחית.

בדבריו ציין כי "מצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה, מעורר קושי של ממש בהיבטי אי-תלות ועצמאות שיקול הדעת. נוכח זאת ולאור שיקולים נוספים המפורטים במכתב, סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי בנסיבות הנוכחיות גובר משקלם של הטעמים המצדיקים קידום מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים, על משקל טעמי הריסון והאיפוק בתקופת בחירות, השוללים מינוי".

עוד באותו נושא

השר ארדן פנה ליועמ"ש בבקשה למנות מפכ"ל

עם זאת, בתנועה לאיכות השלטון התנגדו להחלטה ואמרו למנדלבליט כי לא ראוי ששר בממשלת מעבר ימנה מפכ"ל קבוע. "רק לפני שבוע פירט היועמ"ש מדוע יש לנקוט משנה זהירות במינוי ממלא מקום לפרקליט המדינה בתקופת ממשלת מעבר, וכעת מחליט היועץ המשפטי לממשלה לפעול בניגוד למילותיו שלו ולאשר מינוי מפכ"ל קבוע" אמרו. "אנו קוראים ליועץ המשפטי לזכור היטב את דבריו לגבי הצורך בהקפדה על הליך בחירה במפכ"ל שיבטיח את עצמאותו ואי תלותו. כמו כן, אנו שבים ומזכירים כי בטרם המינוי צריכה הממשלה להכריע לגבי קציבת כהונה קשיחה למפכ"ל , כפי שנקבע בבג"ץ, על מנת לשמור על אותם עקרונות בדיוק".

כזכור, בשבוע שעבר ארדן פנה למנדלבליט בבקשה לבדוק את האפשרות למנות בזמן הקרוב מפכ״ל משטרה ונציב שב״ס. לפני כשנה החליט ארדן לדחות את מינוי מפכ"ל המשטרה עד לאחרי הבחירות, ולהאריך את תקופת מינוי ממלא מקומו, מוטי כהן – אך כעת השר ארדן נימק את פנייתו ליועמ"ש בכך שהחלטתו למנות ממלא מקום הייתה לפני זמן רב ועדיין אין וודאות שתקום ממשלה.

״בעבר החלטתי שלא להביא בפני הממשלה מועמדים לתפקידים אלה לאור פיזור הכנסת והציפיה כי בעקבות הבחירות תכונן ממשלה חדשה" כתב בפנייתו. "אולם לאור שינוי הנסיבות המשמעותי והתמשכות תקופת הבחירות והיציאה למערכת בחירות נוספת שגם לאחריה אין ודאות שתקום ממשלה, אני מעוניין להביא בפני הממשלה לאישור מועמדים לכהונת קבע".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ארדן הפחדן
M | 23-12-2019 0:19
שר ללא עמוד שדרה, המשטרה נכשלה תחתיו והדרדרה לשפל שלא היה כמותו. במקום למנות מפכל עם ביצים הוא שם לנו ממ כושל ועכשיו הוא עוד שוקל למנות אותו למפכל חיכו עד עכשיו שימשיכו לחכות עד שיגיע שר עם מסוגלות כלשהי להחלטה