לראשונה מביטול חוק טל: חרדים הצטרפו לשירות האזרחי - סרוגים

לראשונה מביטול חוק טל: חרדים הצטרפו לשירות האזרחי

הבוקר חודש גיוס החרדים למסלול השירות האזרחי לאחר שהופסק בעקבות ביטול חוק טל. ג'רבי: "יש רצון אמיתי בחברה החרדית להשתתפות בנשיאה בנטל".

לראשונה מביטול חוק טל: חרדים הצטרפו לשירות האזרחי
  הרב הרשקוביץ, ג'רבי ביום הגיוס (יח"צ)

הבוקר (א') חודש גיוס החרדים למסלול השירות האזרחי. מדובר בגיוס ראשון של חרדים לשירות מאז ביטולו של חוק טל בחודש אוגוסט האחרון והחלטת הממשלה על מסלול "השירות האזרחי המשמר".

המתנדבים החדשים הגיעו למנהלת השירות האזרחי-לאומי כבר בשעות הבוקר, לאחר שהופנו למקום מלשכות הגיוס ברחבי הארץ. במהלך היום נרשמו לשירות והופנו למקומות השירות השונים ברחבי הארץ.

כמו-כן קיבלו המתנדבים הכוונה אודות מסלול השירות בנושאים מגוונים כגון: נהלים בשירות האזרחי, מסלולי ההתנדבות, חובות וזכויות ועוד.

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, נפגש עם המתנדבים וענה באריכות לשאלותיהם. ג'רבי דחה את הביקורות שהושמעו נגד החלטת הממשלה על חידוש הגיוס לשירות האזרחי וציין כי רבים מבני המגזר החרדי רוצים לשאת בנטל: "מאז פקיעת תוקפו של חוק טל, במשך למעלה מ – 4 חודשים, נאלצנו לדחות אברכים שרצו להתנדב ולסייע לקהילה ולחברה. אני שמח כי הממשלה קבעה כי יש להמשיך את מסלול השירות במסגרת "השירות האזרחי המשמר".

בעזרת התנהלות נחושה ומושכלת מול ההנהגה החרדית הצלחנו להוביל לגידול מתמיד במספר המצטרפים החרדים לשירות האזרחי. הצטרפותם של עשרות רבות של בני המגזר החרדי היום, עם חידוש הגיוס, מוכיחה כי קיים רצון אמיתי בחברה החרדית להשתתפות בנשיאה  בנטל".

ג'רבי הוסיף: "אין לי ספק כי כל חוק עתידי שיגובש יכלול את מסלול השירות האזרחי לחרדים. מדובר בפלטפורמה הנכונה והראויה לשילובם של בני המגזר החרדי בתרומה לקהילה ולמדינה ואני בטוח שאחוזי הגיוס לשירות האזרחי בקרב המגזר החרדי יוסיפו ויעלו".

השר הממונה על השירות האזרחי-לאומי, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, בירך את המתנדבים החדשים וציין: "פסיקת בג"צ על אי הארכת תוקפו של חוק טל, אשר באה בעקבות פנייתם של אותם גורמים שטענו שאין שוויון מלא בנטל, הביאה לביטול מסלול השירות האזרחי. נוצר מצב אבסורדי שאותם אברכים שכן רצו לשאת בנטל ולתרום לחברה ולקהילה באמצעות התנדבות לשירות האזרחי, לא יכלו לעשות זאת."

"פעלתי יחד עם שר הביטחון על מנת להביא לפתרון הבעיה. חידוש הגיוס לשירות אזרחי משמר עבר פה אחד בהחלטת ממשלה ואני מברך על כך. אני מקבל בברכה את המחזור הראשון של מתנדבים בשירות האזרחי המשמר ומאחל להם הצלחה רבה".

המתנדבים החדשים יצטרפו למסלול "שירות אזרחי משמר" עליו החליטה הממשלה לפני מספר שבועות. מדובר במסלול זמני, במסגרתו כ– 1,300 אברכים יגויסו לשירות האזרחי המשמר, זאת עד אוגוסט השנה או עד להסדרה של הסוגיה בחוק ראשי על ידי הכנסת.

המתנדבים החדשים יצטרפו לכ – 1,573 מתנדבים חרדים שבימים אלה מבצעים את שירותם במגוון תחומים כגון: מד"א, משטרה, עמותת אור ירוק, שב"ס, כיבוי אש, פרויקט 'והדרת' לליווי קשישים, משרדי ממשלה ועוד. המתנדבים במסלול 'השירות האזרחי המשמר' אשר ישלימו את תקופת השירות, יקבלו פטור מהשירות הצבאי ויהיו זכאים למענק שחרור חד פעמי בדומה למענק הכספי לו זכאים חיילים עורפיים המשוחררים מצה"ל.

עם זאת, המתנדבים לא יקבלו הטבות אחרות אשר ניתנו עד כה למתנדבים בדומה להטבות אותן קיבלו יוצאי צבא, שכן חוק קליטת חיילים משוחררים כבר אינו חל עליהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו