ביקורת סרטים: מלחמת הכוכבים • נפילתו של ג'יי ג'יי - סרוגים

ביקורת סרטים: מלחמת הכוכבים • נפילתו של ג'יי ג'יי

למרות ההייפ הגדול ולמרות השחקנים החביבים החדשים והישנים, הסרט הרביעי של מלחמת הכוכבים לא הצליח לעמוד בציפיות של מבקר הסרטים שלנו אור רייכרט

ביקורת סרטים: מלחמת הכוכבים • נפילתו של ג'יי ג'יי
  צילום: מתוך יוטיוב

אז הסרט הרביעי, שהוא בעצם הראשון בסדרה, סטארוורז צללה למטה. הפריקוולים שבאו לתת לנו את תחילת חייו של דארת' וויידר נעשו בצורה מחרידה.

הסרטים ניסו לתת לנו את הבסיס לסרטי המקור אבל הכל התנהל בצורה מגושמת, עם דמויות מוזרות (שלום ג'אר ג'אר), חורים מובנים וטקסטים מגוכחים ("it's over anakin i have the high ground"). אבל זה היה בעשור הקודם, וכל העיניים של אוהדי הסאגה הופנו לעשור הזה, שהציג בפנינו את הסיקוול – מספר עשורים לאחר סיום פרק מס' 6.

מלחמת הכוכבים

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

למרות ההייפ הגדול, ולמרות השחקנים החביבים החדשים והישנים, טרילוגיית הסיקוול הצליחה להוציא את כל הכיף מהאייקוניות של המותג הכה מצליח ופורץ הדרך של לוקאס.



אנחנו פוגשים שוב את כל החבר'ה.
ומפה – ספויילרים.
אי אפשר לדבר על הסרט הזה מבלי לדרוך על אלף מוקשים. כל מילה שלא במקום, היא ספוילר. זה בעיה די גדולה כבר מההתחלה.

הסרט הזה צריך להסביר המון דברים שאנחנו עצרנו בסרט הקודם, מה שגורם להתפצלות מוזרה של הסרט לשני תת-סרטים. החלק הראשון קיים כדי לסגור לנו את החורים הקודמים והחלק השני הוא בעצם ההמשך של כל הסאגה.

קארי פישר, שהלכה לעולמה בסוף הסרט הקודם (האישה, לא הדמות ליאה שהיא משחקת), עדיין חלק בלתי נפרד מהסרט. היא המנטורית של ריי (דייזי רידלי החביבה) הג'דיי האחרונה כביכול, שצריכה להילחם באבולוציה של האימפריה המרושעת – המסדר הראשון.

הקשר בין קיילו רן (אדם דרייבר המצוין) לבין ריי חזק מתמיד, והוא נמשך לאורך כל הסרט בהתחבטות של שניהם בין הטוב והרע.

אנחנו נחשפים לעובדה שהקיסר פלפטין עדיין חי (מה? למה? איך? לא ברור), והוא האחראי לכל הרוע שהיה לאורך כל הדרך. זה חור גדול מאוד שכל הסרט סובב סביבו, וגורם לך לנוע באי נוחות.

ריי עדיין מחפשת את עצמה ונלחמת בהבנה הגדולה שהיא נחשפת אליה, וזה נראה כאילו התסריטאים לא התאמצו.
ג'יי ג'יי אברמס, שכנראה לא נגמל מחוסר המשמעות העצובה שנוצקה לחיים שלו בעקבות "אבודים", הצליח בצורה נוראית להשמיד את הפרנצ'ייז ולדרוך עליו עד הסוף.

אז נכון, יש איכות גבוהה מאוד בכל מה שלא קשור לתסריט והבימוי, אבל סרט לא יכול להישען רק על נוסטלגיה ועל תבנית שאנחנו מכירים כבר ארבעים שנה. אני מאמין שמאות אלפי מעריצים לא יישכחו לו את העבודה הזו בחיים, אבל דיסני כנראה רואים משהו שאני לא, אז זבש"ם.

לכל מי שעקב אחרי הסדרה, זהו סרט שחובה לראות כדי להתעצבן, אבל עדיין לקבל איזשהו קולז'ר.
עצוב שזה מה שקורה עם מאסטרפיס, אבל כבר ראינו את זה קורה עם "ההוביט" של ג'קסון, עם ליגת הצדק ושות'.
בעיקר חבל.

#סולם_רייכרט

הטוב: אדם דרייבר
הרע: כל השאר
המכוער: שעשו לנו את הקטע הזה.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו