נפרדים מלוחמת: גאולה כהן הובאה למנוחות - סרוגים

נפרדים מלוחמת: גאולה כהן הובאה למנוחות

אשת הימין וההתיישבות, לוחמת הלח"י גאולה כהן שכיהנה כחברת כנסת כ- 20 שנים הבאה למנוחות בהר הזיתים. הנשיא ריבלין: "היית לנו כוהנת הגאולה" רה"מ נתניהו: ""נלחמה כל חייה"

author-image
נפרדים מלוחמת: גאולה כהן הובאה למנוחות
  (צילומים: נתי שוחט/ פלאש 90, הנס פין, SAAR YAACOV, (AYALON MAGGI, צביקה ישראלי/ אוסף התצלומים הלאומי)

אשת הימין וההתיישבות, לוחמת הלח"י גאולה כהן שכיהנה כחברת כנסת במשך 18 שנים הובאה היום (חמישי) למנוחות. אלפים מלווים אותה לקבורה בהר הזיתים, חברים, מכרים, בכירים במערכת הפוליטית ובני משפחתה השר צחי הנגבי. נשיא המדינה ריבלין: "היית לנו כוהנת הגאולה". ראש הממשלה נתניהו: "נלחמה כל חייה לגאולת הארץ והעם".

בכל שנייה היא הייתה גם אמא

בנה צחי ספד לה: "אמא נלחמה, אבל היא ידעה להעריך את תחושת השליחות של יריביה עד הנין האחרון בנפשה וגם יריביה המרים ניחלו בגדלות הזאת. האישה הדגולה שאחזה בנשק הקדוש, באמונה הקדושה ובכל מהמערכות שהיא זועקת על פינוי סיני וגוש קטיף, אחרי שדילגה בין הרי יהודה וערי יהודה ושמרון".

בנימה אישית סיפר כי "בכל שנייה היא הייתה גם אמא במשרה מלאה, חמות שאהבה אין קץ עד הנשימה האחרונה אתמול בחצות וסבתא במשרה מלאה."

"אמא שבה היום אל אדמת ירושלים, שעליה חלם אביה משעלה מתימן לציון, ירושלים שעליה נלחמה שיצאה בגיל 16 לגרש את השלטון הזר מהמולדת ועומדת מאחורי חוק יסוד ירושלים בירת ישראל".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לה: "היית לנו כוהנת הגאולה. שופר הגאולה. היית עבורנו מגיבורי העם הזה גם בכנסת לא חדלת מלהיות גאולה, ממשיכה את המלחמה בחזית לגאולת ארץ ישראל ועם ישראל.

את גאולה האמנת אחרת, עבורך הקמת מדינת ישראל היא שלב בדרך למימוש המלא של חירות ישראל. בכל תפקידייך ועשייתך היית ונשארת לוחמת חרות ישראל, גם לאחר שהקמת מפלגות, הזזת ערים והקמת יישובים.

גאולה אהובתנו, מורתנו, אימנו מי ייתן ובלכתך מאיתנו יגלה לנו סודך ונדע גם אנחנו לאוהב את העם הזה".

נואמת במליאת הכנסת (צילום: SAAR YAACOV אוסף התצלומים הלאומי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נלחמה כל חייה לגאולת הארץ והעם. המבט שלה תמיד הרחיק ראות, כל חוליות השרשרת לאורך כל הדורות השתלבו בהרמוניה.

לא מקרה שגאולה טמונה פה, ליד מנחם בגין, ליד משפחת ריבלין, ליד סבי וסבתי ועולי הגרדום, ליד רבים שסללו את הדרך לתקומה.

הר געש ציוני, לבה של צדקת הדרך. לו היו אומרים לך שבצעירותך תפרדי מן העולם אחרי 71.5 שנים של עצמאות במולדת, מדינה שקמה מן האפר אני בטוח שהיית מגיבה בהשתאות כבירה, אבל זאת המציאות והיא התממשה בזכות הרוח הגדולה ולפיד באמונה שאת וחברייך נשאתם."

שיחה בין ראש הממשלה יצחק שמיר לח"כ גאולה כהן לאחר טקס הפתיחה של חגיגות 40 שנה לעצמאות ישראל (AYALON MAGGI אוסף הצילומים הלאומי)

"לפני 3 שנים גאולה הגיעה לכנסת להשבעה של צחי", הוסיף נתניהו. "היא הייתה כל כך גאה בך. ובאותו מעמד היא התיישבה בירכתי אולם המליאה, היו"ר החליט לחרוג מהפרוטוקול ולמחוא לה כפיים. הייתם צריכים לשמוע את השאגה כשרבים ניגשו אליה וביקשו להצטלם עימה. כולל יריביה הרעיוניים כי גם הם העריכו את הכנות, הלהט והעוצמה שנבעו ממנה".

כהן נפטרה הלילה בגיל 94, שירתה כ-20 שנה בכנסת בסיעת הליכוד ובסיעת התחיה. כיהנה גם כסגנית שר המדע. שמה נודע בצעירותה כלוחמת במחתרת לח״י, בה הייתה הקריינית של תחנת השידור החשאית. נאסרה על ידי הבולשת הבריטית במהלך אחד השידורים, נשפטה לשבע שנות מאסר, וביצעה בריחה נועזת מן הכלא על מנת לשוב לשורות המחתרת.

גאולה כהן כשדרת תחנת הרדיו המחתרתית "קול המחתרת העברית" (צילום: הנס פין, אוסף התצלומים הלאומי)

"בצער עמוק אני מודיע על פטירת אמי היקרה, גאולה כהן, לוחמת חרות ישראל משחר נעוריה ועד יומה האחרון", הודיע הבוקר בנה צחי. "זכיתי לגדול במחיצת אשה דגולה, שכל חייה היו קודש לשלמות המולדת, לקיבוץ גלויות ולחינוך דור העתיד. אהבתה לעם לא האפילה על אהבתה כאם ומסירותה כסבתא לעידן, מתן, סתיו וליאב", ספד לאימו.

יו"ר כחול לבן בני גנץ שנכח בלוויה צייץ מוקדם יותר בטוויטר: "גאולה כהן ז"ל. לוחמת לח"י ואצ"ל, אישה פורצת דרך, אוהבת העם והארץ. יהי זכרה ברוך".

נתניהו הנגבי גאולה כהן

גאולה ובנה צחי עם ראש הממשלה נתניהו, בכנסת

המשפחה תשב שבעה בהרצליה, ברחוב יצחק בן צבי 96, בית משפחת כהן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ריבונות, אכן ריבונות!
גלגל | 19-12-2019 23:44
מגיע לגאולה כהן כל השבחים ואני לא רוצה לקלקל את החגיגה אבל - אבל האמת צריכה להאמר. מן התורה אנחנו לומדים שכיבוש הארץ, זה מלחמת ז' עממים (עד חורמה). בלי זה אין ריבונות ואין ארץ ישראל השלמה. אבל אנחנו לא מתמודדים עם הסוגיה הזו וגוש אמונים עם החזון שלו דיבר על סיפוח השטחים עם הערבים שבו. עובדה: הקמנו צבא הגנה ולא צבא התקפה כפי שהלחי ביקש. משום כך יש לנו נסיגות והחלום של ריבונות נשאר חלום שאין בכוחו להתגשם במציאות...
2
...
ט | 08-07-2020 13:32