תתכוננו: ממחר- שביתה נרחבת בתחבורה הציבורית - סרוגים

תתכוננו: ממחר- שביתה נרחבת בתחבורה הציבורית

חברות התחבורה הציבוריות הודיעו על השבתת שירותיהם בשל אי העברת תשלומים וחוסר הנכונות לשפר את תנאי העובדים. "אגד תעבורה" תשבית את הקווים מחר ל-4 שעות, וחברת "קווים" תשבות החל מיום שישי הקרוב

תתכוננו: ממחר- שביתה נרחבת בתחבורה הציבורית
  (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

בשורות קשות למשתמשי התחבורה הציבורית בישראל: החל ממחר (חמישי) צפויים שיבושים קשים בפעילות התחבורה הציבורית, כשהחברות הפרטיות מתכננות להשבית את הפעילות במחאה על התכנון של משרד התחבורה לקצץ בתקציבים המועברים לחברות.

חברת "אגד תעבורה" הודיעה כי הנהגים ישביתו מחר את כל קווי האוטובוס של החברה במשך 4 שעות, מהשעה 5 ועד 9 בבוקר. בין הקווים המושבתים יימנו כלל קווי התחבורה הציבורית לנתניה ומעלה אדומים, קווים רבים בירושלים והתחבורה מהבירה למבשרת ציון.

השביתה מגיעה בעקבות המחאה של ועד הנהגים, הטוענים כי ישנה סחבת במשא ומתן עם ההנהלה על שיפור תנאי ההעסקה, הנמשך לדבריהם כבר 8 שנים. לטענת העובדים, ההנהלה מסרבת לשפר את תנאיהם. "על מה מדובר פה? נהגי החברה מסכנים את חייהם מדי יום- חשופים לזריקת אבנים מדי יום בנסיעה למעלה אדומים, מותקפים ע"י מתיישבים בישובים מסויימים. כל מה שאנו דורשים זו תוספת סיכון בסיסית! החברה מתמידה בגישה לפיה הנהג הוא משאב זול" אמר ראיד משעל, יו"ר וועד הנהגים בחברה.

במהלך החודשים האחרונים מנסה וועד העובדים לגשר על הפערים הקיימים, אך הנהלת החברה עומדת בסירובה להתקדם. לבקשת ההנהלה, ביטל ועד העובדים שביתה שתוכננה ל4.12, לאחר שהובטחו התקדמויות מצד ההנהלה, אך זאת לשווא. עוד קובלים בוועד העובדים ניסיון ההנהלה לפגוע בהתארגנות העובדים- הצבת דרישה שערורייתית לצמצום היקף הנציגים מ-10 ל-3 בלבד, דרישה המהווה התערבות אסורה בענייני נציגות העובדים.

"במשך שנים ידענו באגד תעבורה לשמור על יחסים עניינים והוגנים בין נציגי העובדים והנהלת החברה. לצערנו ההנהלה החדשה שמה למטרה לפגוע בנציגים הנבחרים של העובדים, להתעלם מצרכי העובדים ולהוביל מהלכים חד צדדיים מעל ראשם" טענו. "מה השיגו בכך? רק משבר אמון עם העובדים ושיבושי עבודה. אנו קוראים להנהלה להתעשת ולחזור למסלול מו"מ פורה עם וועד העובדים".

מאגד תעבורה נמסר בתגובה: "מזה תקופה מתנהל משא ומתן עם ועד העובדים על שיפורים נוספים בהסכם הקיבוצי לנהגים באגד תעבורה וזאת כחלק מחידוש הסכם העבודה.

"במסגרת זו ישבית מחר ועד העובדים את השירות בין השעות: 05:00-09:00 בכלל אזורי הפעילות של אגד תעבורה".

עוד באותו נושא

לבקשת סמוטריץ': נדחתה מחאת התחבורה הציבורית

חברת "קווים" מפסיקה את פעילותה

במקביל חברת "קווים", המפעילה את קווי התחבורה הציבורית ביישובים רבים בניהם נתניה, חדרה, מודיעין, בית"ר עילית, ואלעד, הודעה על הפסקת שירותיה בכל רחבי הארץ – זאת בשל אי העברת התקציבים עבור נסיעות שבוצעו בחודש נובמבר ובמועדים מוקדמים יותר.

מנהל השירות בחברה, איתי פלייסיג, ציין כי עם קבלת ההודעה לפיה הממשלה לא תעביר לחברה את התקציב המובטח, בוצעה פנייה לכל גורם שיכול היה לסייע, בהעברת אותם כספים, לרבות ראש הממשלה, שרים ופקידים רלוונטיים במשרד התחבורה והאוצר. "לצערנו, שום גורם לא הודיענו נכון למועד כתיבת מכתבי זה, כי בכוונת משרד התחבורה לשלם את עלות הנסיעות שבוצעו" אמר במכתב שהועבר לראשי הרשויות והערים בהם פועלת החברה. "לאור האמור לעיל, במצבה הספציפי של חברת קווים ועל מנת לצמצם נזקים, אנו נאלצים להודיע לכם על הפסקת פעילות התחבורה הציבורית באזוריכם".

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס פנה בדחיפות לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ', בדרישה לעצור את ההשבתה המתוכננת. "קיבלנו בתדהמה את הודעת החברות המספקות שרותי תחבורה ציבורית ברשויות המקומיות כי יפסיקו לתת שירותי תחבורה ציבורית" אמר. "על פי גירסתם, הודעה זו מקורה בעצירת כל התשלומים השוטפים ע"י משרד התחבורה אשר מממנים את הפעלת חברות ההסעה כולל שכר נהגים, עובדי תפעול, דלק, תחזוקת אוטובוסים ותשתיות".

"איננו מעלים על הדעת מצב שבו אזרחי ישראל הזקוקים לשרותי התחבורה 3 הציבורית (ובייחוד האוכלוסיות החלשות) לא יוכלו לקבל שרות כה בסיסי!" הבהיר בדבריו "אבקש טיפולכם המיידי בהסדרת הנושא".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "על שולחן ועדת הכספים מונחות פניות תקציביות בהיקף של מיליארדי שקלים, עבור פעולות שונות וחיוניות של הממשלה. דיון הוועדה שנקבע במטרה לדון בפניות בוטל, וכרגע לא פורסם בלוז הוועדה מתי, אם בכלל, היא צפויה להתכנס ולדון בהן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תמשיכו להצביע לממשלת העבריינים
בוזגלו | 19-12-2019 5:41
לא ביטחון , לא כלכלה, לא רווחה, לא בריאות . ביבי וממשלת המעבר שלו לא רואים אותכם ממטר.
2
מנדלבליט
אלו ןן | 21-12-2019 18:01
מנדלבליט, רוב האנשים לא מאמינים לך, לך הביתה, לפינה שיצאה האקלתות נגדחה ואז זה יהיה, ממש לא נעים