אני לא זוכר את שמה, אבל תודה לבת השירות שסייעה לי

אני לא זוכר את שמה, אבל תודה לבת השירות שסייעה לי

סיפורן של בנות השירות שעלה לאחרונה לכותרות לאחרונה בשל אי קיבול מלגת שחרור וכן מותה הטראגי של תמר פניגשטיין ז"ל העלה לכותרות את סיפורן של אלו שעובדות במסירות, מתוך אהבה לעם ולארץ שלא על מנת לקבל פרס

author-image
אני לא זוכר את שמה, אבל תודה לבת השירות שסייעה
  תמונת אילוסטרציה- בנות השירות של מטה של"ח בסיור בנחל פרת (צילום: יובל אשוש)

בכיתה ד' עברתי מבית ספר חרדי לבית ספר ממלכתי דתי (ממ"ד הר נוף). בית הספר קיבל אותי אבל אמר לי שעלי לרדת כיתה ולהשתתף בשיעורי עזר בכדי להשלים את הפערים שהיו בין הידע שלי לידע של ילדי גילי.

יום יום, הייתה מגיעה בת שירות לכיתה ומוציאה אותי ועובדת איתי על כישורי לשון, חשבון, ועוד בכדי שאוכל להגיע לרמה של בית הספר. זה עזר. היום, אחרי שדילגתי בהצלחה על כיתות ח' וי"ב, תואר שני בחינוך, הסמכה לרבנות, ובתור רב ומחנך, אני רוצה להודות לה. לא רק לה. לעוד אלפי בנות שתורמות מזמנן וכשרונן לבנות את עתידו של עם ישראל, אני ועוד רבים צריכים לומר: תודה.

עוד באותו נושא

מרב מכאלי ניסתה להסית נגד בנות שירות וחטפה. צפו


34

סיפורן של בנות השירות שעלה לאחרונה לכותרות לאחרונה בשל אי קיבול מלגת שחרור וכן מותה הטראגי של תמר פניגשטיין שנהרגה לפני כשבועיים בתאונת רכבת, העלה לכותרות את סיפורן של אלו שעובדות במסירות, נאמנות, מתוך אהבה לעם ולארץ שלא על מנת לקבל פרס ובלי לחפש פרסום.

בנות אלו שעובדות במסדרונות בתי החולים, מרכזים קהילתיים, מרכזי שיקום והחלמה, בסוכנות היהודית, מרכזי קליטה, מודיעין צבאי, עוזרות לקשישים וניצולי שואה, ונודדות ברחבי העולם לחזק קהילות יהודיות הרחק מביתן וכן עוד הרבה לרוב אינן רואות את התוצאות מרחיקות הלכת של מעשיהן. הן יום אחד כאן יום אחד במקום אחר. אפשר לראות אותן עם התיקים שלהן באוטובוסים של אגד, בטרמפיאדות, וכל מקום אחר נודדות מביתן כדי לעזור לאחרים. לתת את הנשמה ואת הלב, כמאמר השיר, ועל זה כולנו חייבים להן תודה.

היום, כמחנך, אני רואה עד כמה גודל ההבדל בין תלמיד הזקוק לתשומת לב אישית כאשר הוא או היא מקבלים אותה. היכולת של אדם אחד לקחת תלמיד, לעבוד איתו על תחומים הצריכים חיזוק, ולהרים אותם אל הרמה הנצרכת. אין בזה צל"שים מפוארים, אין לזה הילת כבוד, אבל זה לוקח חיים של ילד ומעלה אותם לרמה אחרת לגמרי.

אני לא זוכר את שמה של בת השירות שסייעה לי כה רבות או איך היא נראית, אך עם כל יום שעובר, עם כל יעד שבו אני זוכר כי לא הגעתי לפה לבדי ועל זה באתי לומר תודה לה.

תודה לכל בנות השירות שבמשך השנים העריפו ידע, אהבה, אכפתיות, וביטחון עצמי על כל כך הרבה ילדים במערכת החינוך מבלי לשמוע תודה או לדעת להיכן הגיעו הדברים. תודה לאלפי בנות שירות שנותנות מעצמן יום יום למען עתיד טוב יותר של עם ישראל, תודה מעומק הלב. לרוב אתן לא תראו את פרי מעשיכן בעבודה יום יום, אבל יום אחד, יהיה פה עולם טוב יותר, עם חזק וגאה יותר, דור שגם יתן מעצמו לאחרים, והכל בגללכן. תודה מעומק הלב.

הרב אלחנן פופקו הוא רב ומחנך ונשיא אגודת איתן לישראלים בארה"ב. הוא חבר בהסתדרות הרבנים של אמריקה. 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
השתמטות ממוסדת בחסות של התנדבות
בושה | 18-12-2019 13:18
תתגייסו כחוק לשנתיים, והמדינה תשבץ אתכן לפי צרכיה. השירות הלאומי הוא תכנית כבקשתך לבנות פריבלגיות שבוחרות בעצמן היכן, איפה וכמה לשרת.
2
למגיב מס: 1 מערכת אתר סרוגים נותנת לך הפרבילגיה לכתוב דיברי הזבל שלך
גולן | 18-12-2019 16:40
למגיב מס 1: כתבת דברי זבל על בנות השרות הלאומי שתורמות רבות לעם ישראל ומדינת ישראל אתה חוצפן מערכת אתר סרוגים נותנת לך הפרבילגיה לכתוב דברי ההבל האלו