זהירות: הודעה בוואטסאפ יכולה להרוס את האפליקציה - סרוגים

זהירות: הודעה בוואטסאפ יכולה להרוס את האפליקציה

פרצת אבטחה מסוכנת בוואטסאפ אפשרה לתוקפים לשלוח הודעה עם קישור זדוני, שהיה משבית לחלוטין את אפליקציה ומוחק את כל המידע. בעקבות חשיפת הפרצה הוצא עדכון שפותר את הבעיה

author-image
זהירות: הודעה בוואטסאפ יכולה להרוס את האפליקציה
  (צילום: שאטרסטוק)


פרצת אבטחה מסוכנת נחשפה בוואטסאפ, שאפשרה לגורמים זדוניים לשלוח הודעות שובילות לקריסת האפליקציה. בעקבות חשיפת התקלה על ידי חברת "צ'ק פוינט", מפתחי וואטסאפ הוציאו עדכון לאפליקציה שפותר את הבעיה.

לפי הדיווחים, התקלה התרחשה כאשר הודעה עם לינק מסויים נשלחה מגרסת המחשב של וואטסאפ לקבוצה (ולא לאדם פרטי). ברגע שההודעה מתקבלת –  האפליקציה קורסת לכל החברים בשיחה ונמנעת מהם כל גישה חוזרת לאפליקציה, אלא אם היא מוסרת לחלוטין מהסמארטפון והקבוצה המדוברת נמחקת מהטלפון. כמו כן, כל ההודעות שנשלחות בפרק הזמן שבין שליחת ההודעה להסרת האפליקציה – יימחקו ולא יהיה ניתן לשחזר אותם, אלא אם כן בוצע גיבוי אוטומטי.

"אנו ממליצים לכל צרכני האפליקציה לוודא שהיא מעודכנת בעדכון התוכנה האחרון שלה בכדי להבטיח שהם מוגנים מחולשה זו" אמר עודד ואנונו, ראש מחלקת חולשת מוצרים בצ'ק פוינט אשר עמד בראש המחקר. "בכל מקרה כדאי לגבות, למקרה שיתגלו פרצות דומות, או סתם יתקלקל הטלפון".

אהרן קרט, מהנדס תוכנה מטעם וואטסאפ, מסר בתגובה כי "וואטסאפ מלאת הוקרה לקהילה הטכנולוגית שמסייעת לה לשמור על אבטחה חזקה באפליקציה עבור כל משתמשיה ברחבי העולם. דיווח אחראי מסוג זה של צ'ק פוינט אפשר לנו לפתור את הנושא במהירות עוד באמצע ספטמבר. כמו כן, הוספנו אמצעי בקרה נוספים למנוע מאנשים להיות מצורפים לקבוצות שהם לא מעוניינים להיות בהן , וזאת בכדי להמנע מתקשורת עם גורמים בלתי רצויים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו