עו"ד אורלי בן ארי ופרשת עדת המדינה ליהי גלוזמן - סרוגים

עו"ד אורלי בן ארי ופרשת עדת המדינה ליהי גלוזמן

מ"מ פרקליטת המדינה החדשה, עם ניסיון בתיקים פליליים, התעקשה לפני 23 שנה לחתום על הסכם עדת מדינה שנוי במחלוקת עם ליהי גלוזמן בפרשת רצח אסף שטיירמן על אף שהמשטרה דרשה להעמידה לדין

author-image
עו"ד אורלי בן ארי ופרשת עדת המדינה ליהי גלוזמן
  אסף שטיירמן ועו"ד אורלי בן ארי. צילום מסך, משרד המשפטים

לפני 23 שנה התעקשה הפרקליטות והתובעת עו"ד אורלי בן ארי להגיע להסכם עדת המדינה עם אחת הנאשמות ברצח אסף שטיירמן – למרות התנגדות המשטרה ולמרות הסערה התקשורתית. היום (שלישי) היא מונתה בידי שר המשפטים למ"מ פרקליט המדינה החדשה.

רצח אסף שטיירמן ז"ל – "רצח לשם רצח"

רצח אסף שטריימן הפך לאחת הפרשיות שטלטלו את ישראל. הוא התבצע ב- 1996 בחושת אוסישקין בין כפר סבא להוד השרון ובמשך ארבע שנים לא פוענח. הוא עורר סערה, בשל העובדה שהיה רצח לשם רצח ללא שום מניע או סיבה קודמת ובשל העובדה שדובר על מה שכונו "בני טובים".

בשנת 2000, לאחר 4 שנים בהם נותרה תעלומה פרשת רציחתו של הנער אסף שטיירמן ז"ל, פוענח הרצח לאחר שאשתו של אחד האשמים סיפרה למשטרה כי בעלה, רעי חורב, התוודה כי רצח את הנער.

יחד עם חורב, נעצרו שותפותיו לפשע: סיגלית חיימוביץ' וליהי גלוזמן.

השלושה החליטו במקריות מרושעת לבצע רצח – "רצח לשם רצח" כפי לשון פסק הדין בבית משפט המחוזי – הציעו לאסף להגיע עמם לחורשה לעישון סמים, שם תקף אותו חורב ורצח אותו בדקירות, מכות אבן, כאשר סיגלית נותנת לו אגרופים. גלוזמן שהייתה עדה לפשע, וטענה כי לא השתתפה באופן פעיל, שתקה במשך 4 שנים.

המשטרה: גלוזמן משקרת – להגיש נגדה כתב אישום

רב פקד עופר מועלם, היום מפקד היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, שימש אז כראש צוות חקירה מיוחד בפרשת רצח הנער אסף שטיירמן, אמר במהלך הדיונים במשפטם של חורב וחיימוביץ' כי הוא מתנגד לחתימת ההסכם עם עדת המדינה ליהי גלוזמן שנכחה בזמן הרצח.

לדבריו, לאחר מעצרה, היו מספיק ראיות כדי להגיש כתב אישום נגדה באשמת סיוע לרצח, קשירת קשר לביצוע פשע ואי-מניעת פשע אך בפרקליטות ניסו לשכנע אותו כי אין זה כך, וכי בלי עדותה כעדת מדינה עלול התיק ליפול מול חורב.

מועלם לא הסכים לטענות הפרקליטות ולאחר שחקר אותה הוא הבין כי משקרת לו, והוא אף התקשר לעו"ד אורלי בן ארי (שיחד עם השופטת לשעבר הדסה נאור היו התובעות בתיק) ואמר לה בצורה ברורה שגלוזמן משקרת ושהיא עושה הצגה, אך לשווא. בפרקליטות החליטו באופן שנוי במחלוקת שאין מספיק ראיות להעמיד לדין את גלוזמן וכי אין ברירה אלא לחתום איתה הסכם עדת מדינה.

גלוזמן בעדות. צילום מסך

גם בחקירתה כעדת מדינה אמרה גלוזמן כי לכאורה אינה זוכרת את פרטי האירוע, ואם כן, תמה פרקליטה של חיימוביץ' – עו"ד משה מרוז – למה חתמו איתה עם הסכם עדת מדינה? הרי אינה זוכרת את הפרטים וכי מה חשוב בעדותה? לדבריו, ישנן שתי אפשרויות: או שהיא משקרת ועדותה היא שקרית והיא ידעה כל כוונת חבריה לרצח וחתמה על ההסכם כדי להתחמק ממאסר, או שהמדינה נהגה בחוסר אחריות כשהציעו לה את ההסכם: "מדוע מביאים את גלוזמן כעדת מדינה כשברור לכולם שהיא משקרת", אמר בצאתו מהדיון.

כשנחקרה גלוזמן, עדת מדינה, התעקשה כי אינה זוכרת את פרטי האירוע באופן בהיר: "הזיכרון שלי בתמונות. אני זוכרת מילים אבל אני לא זוכרת דיבורים" נכתב הציטוט בכתבה של ורד כהן ברזילי באתר וואלה (5.6.2001) "כל הזמן הייתי במרדף לנסות ולעצור אותם. אחרי הפניה עצרתי את סיגלית ושאלתי אותה 'לאן הולכים, מה קורה'. היא הסתובבה אלי והראתה לי בתוך השרוול שלה חפץ, חלקו שחור וחלקו מתכתי. אני לא בטוחה שידעתי באותו הזמן שזה היה סכין. אני יודעת שנבהלתי", סיפרה.

בעדותה חשפה גלוזמן את הרצח המזעזע: "רעי הביא את אסף. אני ואסף לחצנו ידיים ואז אני זוכרת את רעי מתנפל על אסף. הוא בא אליו מלמעלה, ותקף אותו. כאילו ניסה להדביק אותו על הרצפה. בתמונה הבאה הם עומדים ורעי מכה את אסף ביד ימין שלו באגרופים לחזה. אני עדיין ישבתי. סיגלית ישבה לידי והיא פשוט קפצה, היא גם היכתה את אסף ביד ימין שלה. אני זוכרת את אסף צועק אימא'לה", כאן נשבר אביו של אסף ופרץ בבכי באולם הדיונים.

מתוך הסרט של "רצח ללא מניע" של היוצרת נילי טל

מדוע גלוזמן לא סיפרה לאף אחד?

לא סיפרה להורים: ליהי גלוזמן נמלטה מן המקום ופגשה את הוריה אך לא סיפרה להם דבר, לשאלת השופטים מדוע לא סיפרה, ענתה כי היא נבהלה וכי יש אירוע טראומטי מעברה שהפרקליטות אסרה את פרסומו.

נפגשה עם הרוצחים: למחרת הרצח נפגשה עם סיגלית חיימוביץ' והן דיברו ביניהן על הרצח המזעזע וכי אסור לה לספר על כך דבר. כך הצטרפה גם לרעי וסיגלית יומיים לאחר מכן לאירוע עם חברים משותפים. לדברי גלוזמן הקשר עם סיגלית נותק חודש לאחר הרצח.

הפכה לבת זוגו של רעי חורב הרוצח: התעלומה הגדולה יותר הייתה הפיכתה של גלוזמן לבת זוגו של רעי חורב במשך שנה: "אני לא יודעת להסביר את זה, זאת שאלה פתורה שאני מנסה לפתור אותה, אני פחדתי ממנו".

החלטה שנויה במחלוקת של אורלי בן ארי: עדת מדינה לליהי גלוזמן

התקשורת סערה באותן שנים בעקבות הפיכתה של גלוזמן לעדת מדינה, הגם שעל פי הדיווחים הייתה נוכחת ברצח של הנער אסף ז"ל, לא עצרה או ניסתה לעצור את הרוצחים, ואף שתקה על כך במשך שנים.

אמו של אסף, יעל רוזמן,  מספרת בראיון במעריב לאבי סופר לפני שנתיים, על הקשר של גלוזמן לדודתה הזמרת נורית גלרון ובעלה מגיש הטלוויזיה רפי רשף, אשר הציעו לליהי כי תשהה אצלם במעצר בית: "אני כועסת על רפי ונורית שהגיעו לבית המשפט, הרי היא לקחה חלק חשוב במעשה והיה לה קשר עם הרוצח גם אחריו. בעיניי, כאמא, זו הייתה קצת חוצפה מצידם להגיע לשם".

על הסכם עדת המדינה, אמרה רוזמן: "אמרתי לפרקליטות בזמן אמת שמבחינתי אפשר לשחרר אותה ולזכות אותה, אבל לא לתת לה מעמד של עדת מדינה. היא שתקה כל החקירה ועמדה בלחץ שעבריינים בכירים מתקשים בו".

אחותו של אסף, מאיה, אמרה אז בשנת 2001 על ליהי גלוזמן: "עצוב לחשוב שאנחנו יכולים כיום לשבת לידה בבית קפה", לדבריה השופטים צריכים לתת את דעתם על הסכם עדת המדינה וכי עליהם לבטל את ההסכם: "היא חייבת להישפט ואם זה לא יקרה – אז זה רע מאוד למדינת ישראל ולאמות הצדק שלה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
21 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
היא אשה מוערכת. אוהבת העם בלי רשע שמאל
עידו 2 | 17-12-2019 12:12
מחר כבר יגישו בג''ץ והבג''ץ ימח שמם יתמכו במועמד היועה''מ ש''ט
מנדלבליט+בג''ץ =ימח שמם
מנדלבליט בגץ ימח שמם | 18-12-2019 19:39
מנדלבליט+בג''ץ =ימח שמם
השופטת המוערכת בן ארי
דוד | 17-12-2019 23:38
מוערכת בעקר על גברת גלוזמן .... עדת המדינה ששתקה ולא זכרה כלום בחקירה בנוגע לרצח אסף שטיימן בו השתתפה בצורה כזו או אחרת ... פרקליטה שלא הצליחה אפילו להתמנות לשופטת מחוזית , תשאלו את הורי הנרצח או השוטר החוקר מה דעתם על הגברת בן ארי ואז תצאו להגן עליה ... היא הרי מייצגת את כל מה שרע בפרקליטות , והיא תיהיה פרקליט המדינה , זו בדיחה טובה , רק חבל שהיא עלינו
2
הנה זה מתחיל
יוסי | 17-12-2019 14:43
עכשיו יתחילו לפשפש בעברה ולחפש שטויות במקום להיתעסק עם היועץ שיש תיבת פנדורה שהוא דאג לצו איסור פרסום
יועצת
רונית | 17-12-2019 15:13
אני רוצה לדעת באיזה שנה היא התחילה לאכול חומוס
3
כשברור למועמדתשהוא למעשה סוג של כיסוי עתידי..
אובייקטיבי | 17-12-2019 15:22
מן הראוי לסרב בנימוס ..מה גם שכשלה בתיק כל כך חשוב לעיל ..
4
אדרבה
פנחס | 17-12-2019 15:23
זה מוכיח שיש לה דעה עצמאית ולא מחשבנת לאף אחד. כך צריך להיות
5
ארגון המאפיה התחיל לעבוד..
כרמל | 17-12-2019 17:58
כנופיית הקוזה נוסטרה בפרקליטות בשיתוף המחבלים התקשורתיים, התחילה לעבוד...תיכף נגלה שבן ארי דיברה ללא הצבעה בכיתה ג'. רמאים נוכלים בתחפושת גלימות..
6
אורלי בין ארי
ניסים | 17-12-2019 20:42
המנדבלז הבין עוולה כרגיל מפעיל את חברו מכלי התישפוכת מהשמול הרקוב המנדזבל מכר את נישמתו לשטן על זה נאמר אוי לרשע ואוי לשכנו מחקה לניקמת ה על הרשעים הארורים ממערכת המשפח ומכלי הטישפוכת
שום כבוד אין לך
יוסף | 17-12-2019 22:15
פה מלוכלך, נקה את הפה שלך עם אקונומיקה, וזה אפילו לא יעזור לך
7
מצד אחד זה טוב שלא מתחשב בפרקליטות
דוד | 18-12-2019 6:20
מצד שני הייצוג בתיק הזה בעייתי. פרשת רצח אסף שטיירמן מציגה את שיא הניוון של תרבות השמאל החילונית
8
מסכנה עכשיו יגלו שהיא איחרה למסדר בצבא
אריאל | 18-12-2019 6:28
נסכנה עכשיו יגלו שגם אימא שלה ערבייה
9
מי שפטרה את ליהי גלוזמן מעונש כאילו עשתה מעשה
דני צור | 18-12-2019 7:22
מי שמנעה מליהי גלזמן להיענש לא יכולה להיות בפרקליטות אפילו מטאטא.
10
תמשיכו ללכלך יא זבלים
מוקי | 18-12-2019 7:41
אין לכם כבוד. כל מי שרוצים למנות מתחילים לחפש עליו אני בטוח שזה שכתב את הכתבה גם הוא עבר עבירה קצת כבוד
???????????? באמת...
מיס סי | 27-10-2020 6:50
???????????? באמת שהצחקת
11
מינוי
דודו | 18-12-2019 9:55
תשכחו כל המזרחים אין מקום ללפרקליטה מזרחית במבצרנו
12
איפה ליהי בלוזמן היום - התשובה בפנים
יודעת | 12-01-2020 22:03
ליהי גלוזמן = ליהי דרנל חיה בפיליפינים
טעות קוראים לה ליהי לבבי גלוזמן נשואה למיכאל
בני | 25-10-2020 13:16
טעות קוראים לה ליהי לבבי-גלוזמן והיא נשואה למיכאל לבבי
טעות, קוראים להם ליהי ומיכאל לבבי
בני | 25-10-2020 13:14
טעות, קוראים להם ליהי ומיכאל לבבי
13
עונש מוות לפסיכופתים הם סכנה לציבור
חבורה של פסיכופתים | 14-06-2020 5:54
כל הפסיכופתים רוצחים בלי סיבה. נעים נשים. אוהבים. גונבים . נוכלים . עונש מוות לפסיכופתים.
14
לפי הפרסומים בתקשורת,...
שיר. | 16-09-2021 22:48
לפי הפרסומים בתקשורת, ליהי גלוזמן אשר שתקה במשך ארבע שנים (!) והייתה לאחר הרצח זוגתו של הרוצח, חיה כיום בתאילנד בשם ליהי דורנל כפסיכולוגית! מבעית פשוט. וכל זאת, כך על פי פרסומים בתקשורת, בזכות קרבה משפחתית לנורית גלרון. אם כל זה נכון זה מזעזע ודורש בדק בית עמוק של מערכת המשפט.