לאן נעלם ציר גלעד? - סרוגים

לאן נעלם ציר גלעד?

תושבים ערניים בשומרון גילו ומצאו ששירות המפות של גוגל איננו מציין את 'ציר גלעד' כאופציה בדרך מגב ההר לקדומים. ועד מתיישבי שומרון כבר החל לטפל בעניין.

לאן נעלם ציר גלעד?
  (למצולמים אין קשר לכתבה פלאש90)

ועד מתיישבי שומרון קיבל לאחרונה מספר פניות מתושבי השומרון כי גוגל מפות לא מציין את ציר גלעד כדרך מומלצת לנסיעה למרות שמדובר בכביש רגיל ככל כבישי השומרון.

במכתב  שכתב יו"ר הוועד, בני קצובר לחברת גוגל נכתב בין השאר: ציר גלעד נקרא על שמו של גלעד זר ז"ל שנהרג בפיגוע ירי על הציר ע"י גדודי אלקצה של הפת"ח בהיותו קב"ט המועצה האזורית שומרון.

סלילת הכביש הקצר בין קדומים ליצהר נעשתה בעיצומה של האינתיפאדה, והחלה על ידי צה"ל, אך נתקעה במאות המטרים האחרונים, בהעדר אישורים ומימון מהממשלה. התושבים נאלצו להסתכן בנסיעה ארוכה דרך כפרים עויינים.

רק בפעולה של ראש מועצת קדומים, דניאלה וייס, שבאופן עצמאי הביאה כלים הנדסיים כדי לסיים את סלילת הכביש, הוא נפתח לתנועה. מאז הציר, המחבר בין יצהר לקדומים, נמצא בשליטה ואבטחה ישראלית מליאה ותושבים רבים של השומרון נוסעים בו באופן תדיר.

אולם לאחרונה התברר, כי מי שמנסה להסתייע בשירותי המפות של גוגל ומחפש דרך להגיע מאיתמר או אלון מורה לקדומים מוצע לו המסלול הארוך דרך צומת תפוח, מסלול המאריך את נסיעתו ביותר מחצי שעה.

בצהוב: ציר גלעד. בכחול: הציר המוצע

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גם בYMAP אין רמז לכך שהכביש קיים
דוד | 25-06-2013 13:23