הסרט שעורר סערה בישראל בדרך לאוסקר - סרוגים

הסרט שעורר סערה בישראל בדרך לאוסקר

בעוד שזוכה פרס אופיר, הסרט על יגאל עמיר "ימים נוראים" נותר מחוץ לרשימת המועמדים, הסרט על "לאה צמל, עורכת דין" שעורר סערה בישראל- הצליח להתברג ברשימה הקצרה של המועמדים לאוסקר 2020

הסרט שעורר סערה בישראל בדרך לאוסקר
  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת טקס האוסקר 2020, האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה היום (ג') לפנות בוקר על הרשימה הקצרה של 15 המועמדים שעברו את הסינון הראשוני מכל קטגוריה, מתוכם צפויים להיבחר החמישייה הסופית שתתחרה על הפרס היוקרתי.

נציג ישראל לאוסקר- הסרט "ימים נוראים" על יגאל עמיר, שזכה בפרס אופיר לא עבר את הסינון ונותר מחוץ לאוסקר בקטגוריית הסרט התיעודי הארוך הטוב ביותר.

מי שדווקא כן הצליח להתברג בין 15 המועמדים לפרס היוקרתי, הוא הסרט "לאה צמל, עורכת דין" של רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש, על עורכת הדין המייצגת פלסטינים שנאשמים ומורשעים בעבירות ביטחוניות.

 

הסרט השנוי במחלוקת בהפקת HOT 8, עורר סערה בישראל ואף הקרנתו הרשמית בפסטיבל דוקאביב גליל בוטלה לאחר בקשת שרת התרבות מירי רגב. גם מפעל הפיס ביטל את המענק שניתן לו בעקבות זכיית פסטיבל דוקאביב, אך אז חזר בו וסייע לו בקמפיין המועמדות לאוסקר.

הסרט על לאה צמל לא מועמד כנציג רשמי של ישראל באוסקר אלא מועמד מטעם עצמו. בנוסף לכך לא נראה כרגע כי הוא יצליח להתברג אל חמשת המועמדים הסופיים, מאחר ומולו מועמדים סרטים שעושים לו תחרות לא קלה במיוחד, כמו: "אפולו 11", "מפעל אמריקאי", "המערה", "למען סאמה", "ארץ הדבש" ועוד.

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה, מסר בתגובה: "שוב אנו עדים למצב בו מפיקי תועלת מן הסכסוך ומתפרנסי הדמים מוצאים דרכים נוספות לעשות לביתם.

כעת, בנוסף לעורכי דין המתפרנסים מהגנה על מחבלים רוצחי חפים מפשע ומתעדי התופעה הניזונים מקרנות קולנוע חסרות מצפון, הרי שחייבת תעשיית הדמים לחגוג גם בחלוקת פרסים כספיים לעצמה. העדר האנושיות של אנשי התרבות כביכול, עולה על כל דמיון"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו