אחותה של נעמה יששכר ביקרה בכלא: "היא מיואשת" - סרוגים

אחותה של נעמה יששכר ביקרה בכלא: "היא מיואשת"

ליעד יששכר ביקרה את אחותה נעמה בבית הכלא הרוסי, וסיפרה כי האסירה הישראלית "נראתה מאוד מיואשת, ושיתפה אותנו שהיא מרגישה בחושך מוחלט. אין לה מושג איך העתיד הקרוב שלה יראה"

author-image
אחותה של נעמה יששכר ביקרה בכלא: "היא מיואשת"
  נעמה יששכר (צילום: באדיבות המשפחה)

המאבק לשחרורה של נעמה יששכר נמשך: ליעד יששכר, אחותה הגדולה של נעמה, ביקרה היום (שני) בבית הכלא ברוסיה ונפגשה עם אחותה בפעם הראשונה מאז שנעצרה באפריל האחרון. בתום הביקור סיפרה על תחושותיה לגבי הפרשה המשפטית, וטענה כי אחותה "נראתה מאד מיואשת".

"זה בלתי נתפס לשבת יחד עם אימי, בתא ביקורים בכלא כשזכוכית עבה מפרידה בינינו לבין נעמה" אמרה ליעד. "בתחילת הפגישה שלנו היא נראתה מאוד מיואשת, ושיתפה אותנו שהיא מרגישה בחושך מוחלט. אין לה מושג איך העתיד הקרוב שלה יראה, זו הייתה הפעם הראשונה שלא ראיתי עליה טיפה של אופטימיות. אנחנו מחזיקות אצבעות שכל יום שעובר מקרב אותנו לרגע שבו נוכל לשבת יחד שוב בבית הקפה להתחבק ולצחוק. רק שיגיע כבר".

בתוך כך, הדיון בערעורה של נעמה על גזר דינה יתקיים ביום חמישי הקרוב בבית המשפט במוסקבה. אמש נעמה ביקשה מהרשויות לאפשר לה להגיע לדיון בעניינה, ונענתה בחיוב.

עוד באותו נושא

הסלבס בקריאה לפוטין: "שחרר את נעמה". צפו


3

כזכור, בית המשפט ברוסיה גזר עונש של 7.5 שנות מאסר על נעמה יששכר בגין החזקת גרמים בודדים של קנאביס. בישראל טענו כי מדובר בעונש בלתי מידתי, כשלדבריהם רוסיה מבקשת להשתמש ביששכר כקלף מיקוח כדי לשחרר האקר רוסי הכלוא בישראל שהוסגר לידי ארה"ב. לטענת עורכי דינה, פסק הדין מלא בליקויים ואף סותר את עצמו במקרים מסויימים.

"עם כניסתנו לתיק, הבטחנו לנתח את פסק הדין לעומק ולשתף בתוצאות. מדובר בפסק דין של ארבעה עמודים, מלא בליקויים, הפרות וסתירות" אמר בשבוע שעבר אחד מעורכי דינה, ואדים קליובגנט. "לשם הבהרתם ניסחנו כתב ערעור בהיקף של 56 עמודים. הרי אנו, בניגוד לתביעה ולבית המשפט, לא יכולים להרשות לעצמנו לטעון טיעונים חסרי ביסוס".

"מסקנת הביניים שלנו היא כי מדובר במקרה בו אין עקבות לצדק משפטי כלשהו, בדיוק כפי שאין בו עקבות לביצוע פשע כלשהו. אף על כך, מרשתנו כלואה במדינה זרה כבר 8 חודשים. אז מי היא, אם לא בת ערובה?" הוסיף ושאל. "עכשיו זהו תפקידנו להוכיח את חוסר הצדק בפני ערכאת הערעור, ואנו מקווים שיקשיבו לנו. בשלב זה אפשר להגיד דבר אחד: אנו עושים את מירב המאמצים על מנת לא לאפשר לחוסר הצדק להצטייר כצדק״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תודה
דורון | 16-12-2019 17:58
ושוב תודה לממשלת ישראל וביב בראשה הדואגת לאזרחי ישראל. לצערנו דואגים רק להשרדות הביב