פעילי BDS הפיצו כרזה אנטישמית נגד יוסי דגן - סרוגים

פעילי BDS הפיצו כרזה אנטישמית נגד יוסי דגן

לאחר עימות במדריד בין פעילי BDS למשלחת השומרון, כעת נחשף כי הפעילים הפיצו כרזה אנטישמית בה הוצג ראש המועצה יוסי דגן כשהוא בונה חומה מגופות של פלסטינים. במועצה הבהירו: "לא יפחידו אותנו"

פעילי BDS הפיצו כרזה אנטישמית נגד יוסי דגן
  (צילום: מועצה אזורית שומרון)

מספר ימים לאחר אירוע התקיפה במדריד כנגד משלחת השומרון, והעימות שנוצר במקום בעקבות התקיפה, הבוקר (ראשון) נחשף כי פעילי ה-BDS במדריד חילקו כרזות ובהן איור אנטישמי של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. המוצג כשהוא בונה חומה באמצעות גופות של פלסטינים. על מנת שלא לעורר פחד בקרב חברי המשלחת, הוחלט לשמור את האירוע האנטישמי בסוד עד לסיום פעילותה של המשלחת במדריד.

בתוך כך, הוציא ביום חמישי האחרון מרכז ויזנטל הודעת גינוי רשמית אל שרת החוץ של ספרד, והביע את מחאתו כנגד שתיקת השרה והממשל הספרדי לאחר התקיפה האלימה כלפי המשלחת הישראלית פלסטינית ע"י פעילי BDS. בהודעת הגינוי של מרכז וינטל נכתב: "במקום שתברכו על קיום הכינוס, שתקתם לנוכח האירועים האלימים. נראה כי לממשל הספרדי אין כל עניין בתהליך השלום אפילו כשאלו המנסים לקדמו על אדמת ספרד מותקפים בצורה אלימה. אנו נחרדים מהאיומים במוות כנגד שייח תמימי, מקדם השלום שנכח בכנס".

הכרזה האנטישמית שהופצה במדריד (צילום: מועצה אזורית שומרון)

כזכור, בשבוע שעבר דגן הוביל משלחת מהשומרון לביקור במדריד, במטרה להלחם בהחלטת בית הדין האירופי לסימון מוצרים מיהודה ושומרון. במסגרת פעילותה פגשה המשלחת אישי ציבור וחברי פרלמנט וקונגרס, ופעלה לגייסם למטרה זו. בשלישי האחרון קיימה המשלחת אירוע ציבורי בבית המלון "אינטרקונטיננטל" במרכז העיר מדריד – ומיד עם תחילת האירוע פרצו לאירוע עשרות פעילי BDS כשהם מנסים לפגוע פיזית בראש המועצה ולמנוע מהמשתתפים לדבר, תוך שהם מטיחים במשלחת האשמות קשות ובהן 'טרוריסטים', 'פושעי מלחמה', ושולפים דגלי אש"ף.

כשהפעילים הלו להתקדם לכיוון הבמה בצורה אגרסיבית וניסו לתקוף גם את דימה תאיה, השייח תמימי ושרה זועבי, הוזעקו כוחות הביטחון של המלון במטרה להרחיקם מהאולם. כוחות משטרה מיוחדים של משטרת מדריד הוזעקו אל המקום כדי לחלץ את חברי המשלחת בבטחה, אך לדרישתו של דגן האירוע נמשך עד סופו והסתיים במחיאות כפיים. בנוסף התבקשו חברי המשלחת, על ידי כוחות הביטחון, לצאת מדלת האחורית כדי למנוע כל פגיעה פיזית – אך דגן התעקש שיצאו דרך הדלת הראשית ואמר: "אנחנו יהודים גאים, סיימנו לפחד מאנטישמיים, נצא בראש מורם מהכניסה הראשית". ואכן, כוחות המשטרה הספרדיים ליוו את חברי המשלחת בשלום מהכניסה הראשית של האירוע.

עוד באותו נושא

צפו: פעילי BDS התפרצו לכנס של יוסי דגן במדריד

מוקדם יותר באותו היום הייתה אמורה המשלחת לנאום באוניברסיטה בעיר, אך הוחלט שלא לקיים את המפגש. "האיור מזעזע ומדגיש עד כמה חמורה השנאה כלפי יהודים גם בימים אלו" אמר דגן. "המפגינים האנטישמים הראו פעם נוספת את פניהם האמיתיות, אנחנו לא נפחד מהם ונמשיך לפעול בכל הכוח כדי במטרה להציג את האמת על מדינת ישראל לעולם כולו. אלו הפנים האמיתיות והמכוערות של פעילי ה-BDS: אנטישמים ובורים. האנשים האלו לא מעוניינים להשיג שלום ולא אוהבים ערבים אלא פשוט שונאים יהודים. האלימות וההתפרעות באירוע ההסברה שערכנו במדריד ובחומר האנטישמי שהופץ במקום חושף את הפנים האמיתיות שלהם".

"למרות האיום עמדתי על כך שהאירועים במסגרת המשלחת ימשכו כרגיל, ואכן הצלחנו להשפיע ולשנות רבות במסגרת הפגישות שלנו עם הציבור, סטודנטים וחברי פרלמנט שהבטיחו כי ילחמו בצורה חזיתית בחרם למען מדינת ישראל והשומרון" הוסיף. "על אף ההתפרעות האלימה והכרוזים האנטישמיים, השומרון ניצח".

חבר הפרלמנט חוזה איגנסיו אצ'אניס סלגאדו, ממפלגת ה-PP אמר על הכרזה: "אני רוצה להתנצל בשם ספרד על אירוע שהיה לכם ביום שלישי במלון אינטרקונטינטאל באלה שלא מאמינים לא בשלום ולא באמת. לצערי גם אצלנו במדינה יש כאלו שמאיימים כל הדמוקרטיה והמוסדות שלנו. האנשים האלה מזיקים גם לישראל אבל גם לאנשים שעובדים במפעלים. המדינה שלנו עומדת בסיטואציה חדשה שיש בה אנשים שלא מאמינים בדמוקרטיה ומנסים לפגוע באנשים ובמדינות שלנו. BDS זו דוגמא טובה לכך, אני מקווה שיחד נוכל להילחם לטובת האמת נגד התנהגות שכזאת."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
נהנתן,כל היום חו"ל,מלונות פאר,קוקטיילים
דגן נרקומן פרסום | 15-12-2019 20:18
מתי הוא עובד? כל היום יחצנות,אפס מידות,נוד נפוח של גאוה,עוף לנו מהעניים,אתה מטמא לנו את הסמארטפון.
2
חולה מצלמה
יוסי רפואה שלימה | 15-12-2019 20:20
זחוח,גאוותן,חולה על מנעמי השלטון,איך מליאת מועצה איזורית שומרון,מאפשרת את הבזבוז של כספי ציבור?,טיסות,מלונות,שהייה. מושחתים נמאסתם,מי זה הגזבר של השומרון?