חוזר להיות רלוונטי: הכנס השנתי לחזון הרמב"ם - סרוגים

חוזר להיות רלוונטי: הכנס השנתי לחזון הרמב"ם

באוניברסיטת בר אילן יתקיים הערב הכנס השנתי לחזון הרמב"ם שיתמקד ביחסו של 'הנשר הגדול' למצוות התלויות בארץ לרגל הוצאת ספר זרעים במהדורה מבוארת. השר להגנת הסביבה יהיה שם יחד עם רבנים וחוקרים.

author-image
חוזר להיות רלוונטי: הכנס השנתי לחזון הרמב"ם
  חוזר להיות רלוונטי. הרמב"ם

הערב, יום פטירתו של הרמב"ם, יתקיים באוניברסיטת בר אילן, הכנס השנתי לחזון הרמב"ם.

בכנס שיתקיים באוניברסיטה, אפשר יהיה למצוא זה לצד זה אנשי תורה ואנשי אקדמיה, ואנשים המשלבים את התורה ואת האקדמיה גם יחד.

בין הדוברים ניתן למנות את ראש מכון המקדש, הרב ישראל אריאל, ראש מכון התורה והארץ, הרב יהודה עמיחי, רב הטכניון וראש ישיבת אור וישועה, הרב ד"ר אליהו זייני, ראש בית המדרש של אוניברסיטת בר אילן, הרב שבתי רפפורט וכן חוקרים במשנת הרמב"ם, כמו הרב פרופ' דניאל שפרבר, הרב פרופ' בן ציון רוזנפלד והרב ד"ר אליהו אביעד. אורח הכבוד של הכנס יהיה השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן.

הכנס השנה ייוחד השנה לנושא מצוות התלויות בארץ, ויושק בו ספר זרעים המבואר של 'מפעל משנה תורה', את הספר הפיקו אנשי מכון התורה והארץ, בשילוב עורך המפעל, יוחאי מקבילי והוא כולל ביאור מקצועי של דברי הרמב"ם, בשפה ברורה ונהירה לכל אדם, עם תמונות צבעוניות הממחישות את החומר.

ספר זרעים הוא האחד עשר (מתוך 14) ספרי משנה תורה (הי"ד החזקה) הזוכה לביאור של 'מפעל משנה תורה'. בראש המפעל עומד יוחאי מקבילי מהנדס חשמל עובד היי-טק שבזמנו "הפנוי" מנהל צוות המורכב מתלמידי חכמים המתנדבים לבאר את דברי הרמב"ם כשהם נעזרים בידע שהצטבר במכוני מחקר כדוגמת מכון המקדש (עבודה, קרבנות), מכון משפטי ארץ (קנין, משפטים, שופטים) ומכון התורה והארץ (זרעים).

הרמב"ם חוזר להיות רלוונטי

מאז החל המפעל לפני שמונה שנים, הספיק מקבילי להוציא מהדורה מדוייקת של 'משנה תורה' ובשש השנים האחרונות הוא עסוק בביאור. בשנתיים האחרונות בשיתוף עם מנהל החמ"ד, יותר ויותר תלמידים במוסדות החינוך לומדים מהספרים המבוארים, ועוסקים גם בסוגיות הלכתיות שאינן נמצאות בשולחן ערוך.

השנה החל גם שיתוף פעולה של ארגון הרמב"ם היומי עם המפעל ואלפים החלו ללמוד רמב"ם יומי פרק ביום. מהם תלמידים ומורים בחינוך הממלכתי דתי – ליתר דיוק חמשת אלפים וחמש מאות והמספר רק עולה ועולה. ומגוון אנשים בוגרים בעלי בתים, אקדמאים, רבנים ועוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ידיד
| 02-01-2013 14:47
עשה חייל זו האמת אפילו שהיא קשה אבל גם היהלום הוא הקשה ביותר והיקר יותר ......
2
נקווה של יהיו שם פרופ' ל'יהדות' (תאולוגים בכפירה)
ראובן | 02-01-2013 16:36
צריך לסגור את הפקולטות לתנ"ך, גמרא וקבלה באוניברסיטה המכונה 'דתית'.