החוק לפיזור הכנסת ה- 22 אושר בקריאה ראשונה - סרוגים

החוק לפיזור הכנסת ה- 22 אושר בקריאה ראשונה

לאחר שנכשלה להרכיב קואליציה, הכנסת ה- 22 מתפזרת. בפתח הדיון אמר לפיד: מערכת הבחירות הזאת תהיה מלאה בשנאה", ח"כ טסלר מיהדות התורה ענה: "אל תייצר את השנאה".

החוק לפיזור הכנסת ה- 22 אושר בקריאה ראשונה
  מתפזרים, המליאה הערב (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

הכנסת ה- 22 מתפזרת ברגעים אלו. כזכור, החקיקה לפיזור הכנסת ה-22, החוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה ראשונה כאשר 93 חברי כנסת הצביעו בעדו ואילו  7 חברי כנסת של ישראל ביתנו הצביעו נגד הצעת החוק. שם מתנגדים לתאריך שהוסכם על ידי שאר המפלגות.

בכחול לבן איימו על הליכוד והחרדים שאם חברי הכנסת של הליכוד לא יגיעו להצבעה על פיזור הכנסת הם לא יתמכו בחוק, והתאריך ללא החוק שיעבור יהיה בחג הפורים.

מוקדם יותר הצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23 אושרה היום (רביעי) בוועדה המסדרת. הצעות החוק אושרו לדיון והצבעה ראשונה וכרגע עברו לאחר הצבעה במליאת הכנסת. כרגע לאחר ההצבעה ההצעות יוחזרו לוועדה המיוחדת שהוקמה לצורך הכנתם, להמשך דיון להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

בפתח הדיון על הצעות החוק אמר ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן): "מערכת הבחירות הזאת, מה שהיה בעבר חגיגה דמוקרטית, תהיה מלאה בשנאה והיא מתקיימת משלוש סיבות בלבד: שוחד, מרמה והפרת אמונים".

עוד באותו נושא

"כפו עלינו בחירות, כדי שזה לא יחזור צריך לנצח בגדול"


25

ח"כ יעקב טסלר (יהדות התורה) ענה ללפיד מעל בימת הכנסת: "אל תייצר את השנאה ולא תצטרך להרחיק את הילדים שלך מהטלווזיה". טסלר הוסיף: "הגיע הזמן להפסיק הרדיפה של הציבור החרדי וציבורים אחרים, הרדיפה אחר קולות הבוחרים לא מצדיקה את ההסתה".

ח"כ יצחק טסלר- יהדות התורה, בדיון במליאה הערב (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

בסרטון שהפיץ רה"מ נתניהו הוא האשים את כחול לבן: "הם כפו עלינו בחירות חדשות. זה מיותר וכדי למנוע שזה יחזור על עצמו עוד פעם יש רק דבר אחד לעשות וזה לנצח ולנצח בגדול – וזה מה שנעשה".

בכחול לבן הגיבו בחריפות לדברים ואמרו: "נתניהו, תשמור קצת שקרים גם לקמפיין"

יו"ר כחול לבן גנץ אמר מוקדם יותר: "אנחנו הולכים היום למערכת בחירות שלישית בשל ניסיון של נתניהו להגיע לחסינות".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
לפיד
אללי | 11-12-2019 22:26
לפיד ב,,,,, שלי
שריך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף
ישעיהו | 11-12-2019 23:03
שריך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים... וכיפה סרוגה בשפלותה ממשיכה לטמא להשחית ולהשפיל את עם ישראל בשחיתות ושפלות של שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים.
2
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר. | 11-12-2019 22:29
מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים ומשחיתים את עם הקודש בשפלות ובסחי של שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים.
3
מה עם סמוטריץ? על איזה מפלגה יתעלק הפעם?
איתיאל | 11-12-2019 23:36
חוסו אחים רחמנים על סמוטריץ גאוותו בפניו וכל כולו אומר כבוד מה בסך הכל הוא מבקש כבוד ושררה זה כמו חמצן בשבילו מיצאו לו מפלגה שתסכים לשריין אותו הוא יוותר על המקום הראשון ויסתפ במקום השני בלבד