אושר בטרומית: הכנסת תתפזר | בחירות ב-2 במרץ - סרוגים

אושר בטרומית: הכנסת תתפזר | בחירות ב-2 במרץ

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-22. גנץ: "כפי שנראה כרגע אנחנו הולכים לבחירות בפעם השלישית בשל ניסיון של נתניהו להגיע לחסינות"

author-image
אושר בטרומית: הכנסת תתפזר | בחירות ב-2 במרץ
  צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית שתי הצעות חוק, את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים ושתיים והצעת חוק הבחירות לכנסת עליהם חתומים חברי הכנסת אבי ניסנקורן, מיקי זוהר וקבוצת חברי כנסת. על פי ההצעה מוצע לפזר את הכנסת העשרים ושתיים ולקיים בחירות לכנסת העשרים ושלוש ביום ו' באדר התש"ף.

ח"כ אבי ניסנקורן הציג את ההצעות ואמר: "הלב נחמץ היום לי ואני חושב שלכל חברי הכנסת. אני חשבתי או לפחות קיוויתי שהחוקים שאני אעביר יהיו הצעות חברתיות ולא הצעות לפיזור הכנסת אבל בעת הזו זה מה שקורה. זה יום קשה לציבוריות הישראלית, כל צד חושב שהשני אשם ואני מבקש שננהג בממלכתיות ושנדע ימים טובים יותר."

השר יריב לוין השיב בשם הממשלה: "כולנו היינו מעדיפים לא להגיע למצב הזה, והעיסוק שעוד נעסוק בו רבות בשאלה מי אשם ולמה, לא יועיל בנקודת הזמן הזו. אני כן רוצה לנצל את הבמה כדי להודות ח"כ ניסנקורן שבלב הכאוס לפחות ידענו להעביר את החוקים האלה בהסכמה וברוח טובה, ואולי זו קרן אור קטנה באפלה מאוד גדולה."

בתוך כך בכינוס בכנסת להגנה על שלטון החוק שיזמה ח"כ רויטל סויד (העבודה גשר), אמר יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ: "ההקשר של השימוש בחוק החסינות יצא מפרופורציה. לפי מה שנראה כרגע, אנחנו הולכים היום למערכת בחירות שלישית בשל ניסיון של נתניהו להגיע לחסינות. נגד זה חייבים לקום. לא לכך כוונה החסינות לחברי הכנסת, אלא בכדי לאפשר להם לבצע את תפקידם. אנחנו נפעל בכנסת הזו אם תשרוד או בכנסת הבאה בכדי לבחון את הנושא הזה ולמצות את הטיפול בו. אין מקום לחסינות, וחוק החסינות בישראל צריך להיות מותאם ויש להשתמש בו עבור מה שהוא נועד"

צילום: אלעד מלכה

יו"ר הימין החדש, איילת שקד אמרה בכינוס: "קביעה של מערכת המשפט שרוה"מ לא יכול להתמודד ולקבל את המנדט להרכבת ממשלה , זו השתלטות עויינת של מערכת המשפט על הדמוקרטיה בישראל"

בהצעה לפיזור הכנסת תמכו 50 ללא מתנגדים, בהצעת הבחירות לכנסת ה-23 תמכו 50 ו7 התנגדו. שתי ההצעות יועברו לוועדה המסדרת לקביעת הוועדה שתדון בה.

הוועדה המיוחדת תמנה 13 חברים. חברי הוועדה: ח"כ אבי ניסנקורן שיעמוד בראשות הוועדה, מאיר כהן, צבי האוזר (כחול לבן), מכלוף מיקי זוהר, אופיר כץ, קטי קטרין שטרית (הליכוד), אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), יואב בן-צור (ש"ס), עודד פורר (ישראל ביתנו), יעקב אשר (יהדות התורה), איציק שמולי (העבודה-גשר), תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי), ואופיר סופר (הבית היהודי-האיחוד הלאומי). ההצעה עברה ברוב של 18 ח"כים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו