צפו: המחווה המרגשת של יעקב שוואקי לאברהם פריד - סרוגים

צפו: המחווה המרגשת של יעקב שוואקי לאברהם פריד

הזמר יעקב שוואקי החליט לפרגן לגדול הזמר החסידי אברהם פריד במחווה מפתיעה, בתוך הפרויקט החדש שלו. שוואקי סיפר: "המוזיקה שלו מלווה אותי מאז שהייתי ילד"- צפו

author-image

שבט אחים ולהיטים: לשמחתנו, תחרות מוזיקלית הפכה לטרנד ישן וכיום לגמרי אפשר לראות את גדולי המוזיקה משתפים פעולה מעת לעת, גם כשמגיעים את המוזיקה החסידית.

יעקב שוואקי החליט לפרגן בענק לגדול הזמר החסידי אברהם פריד במחווה מפתיעה, בתוך הפרויקט החדש שלו "היו זמנים 2".  בתוך האלבום הקדיש שוואקי מחרוזת שלמה בת 15 דקות עם ביצוע לשיריו של פריד.

עוד באותו נושא

שוואקי חושף לסרוגים: "לא קורא תגובות עליי". צפו

לצד המחרוזת, כתב שוואקי הקדשה מרגשת לפריד: "בחב״ד, אמר אדם חכם בעת לימוד חסידות, הם ״אומרים״ ניגון: הניגונים עצמם מתערבבים בלי לשים לב במילים מלאות השראה והתרוממות. עבורי, היכולת הזו, המתנה הזו, של להיות מסוגל להשתמש במוזיקה כסולם לטפס איתו גבוה יותר, מגולמת בחבר, במנטור, אברהם פריד".

האזינו: 

שוואקי סיפר כי המוזיקה של פריד ליוותה ומלווה אותו בשלבים שונים בחייו. "כשהייתי ילד, המוזיקה שלו הייתה כבר פסקול החיים, והיא המשיכה לנגן כשהייתי בחור ישיבה. כשהתחתנתי ובניתי את משפחתי, הקול שלו הרגיע אותנו ברקע וגם היום, הוא עדיין מלווה אותנו.

איזו קריירה מרשימה, בלי עין הרע ואיזה איש מדהים! כל כך הרבה מתיקות, חום, רגש וטעם אותנטי כזה! מחרוזת של חמש עשרה דקות בהחלט לא יכולה לסכם מסע כזה: ובכל זאת, זה היה הסיכוי לרקוד בין כל כך הרבה קלאסיקות וניגונים שהעניקו לנו דרך לבטא את הגעגוע בנפשנו" וסיכם: "אברמ׳ל, חברי היקר, שנזכה ללכת בשמחה, יד ביד לקבל פני משיח – הבסיס והנושא לכל תו בכל שיר, בקרוב ממש!".

חוץ מהמחרוזת משירי פריד,  גם מחרוזת ניגוני חב"ד, מחרוזת להיטים באנגלית, מחרוזת שירים ישראליים  ומחרוזת קומזיץ ישיבתית בה מתארח לדואט איצי וולדנר – המפיק המוזיקלי של האלבום, בליווי מקהלת "זמירות".

הפרויקט של שוואקי "היו זמנים 2", יוצא לאחר ההצלחה הגדולה באלבום הראשון בסדרה Those Were The Days. האלבום החדש יכלול מעל 50 להיטי עבר וקלאסיקות שעיצבו את המוזיקה היהודית, בעיבודים חדשים של המנצח והמנהל המוזיקלי רפי גריידי, רביד קשתי, אברומי ברקו ויהודה גלילי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו