דבר תורה על פרשת וישלח – המתמודד האמיתי
בפרשת וישלח אנו פוגשים שני שמות של יעקב שנראים סותרים אחד את השני. מצד אחד השם 'יעקב' - שם שמבטא שפלות וענווה. עקב הרגל הוא האבר הנמוך ביותר בגוף. הרב חגי לונדין בדבר תורה קצר

המתמודד האמיתי • דבר תורה קצר לפרשת וישלח
בפרשת וישלח אנו פוגשים שני שמות של יעקב שנראים סותרים אחד את השני. מצד אחד השם 'יעקב' – שם שמבטא שפלות וענווה. עקב הרגל הוא האבר הנמוך ביותר בגוף.
לעומת זאת יעקב אבינו מקבל בפרשה שם נוסף – ישראל; שם שמבטא התמודדות ומאבק. 'שרית עם אלוהים ואנשים ותוכל'.ענווה ושפלות אין כוונתן אפסות של האדם אלא הפתיחות שלו מול גודל. 'עקב' משמעותו שבסיס כל הגוף נשען על העקב, להיות מחובר לקרקע; להבין היכן אנחנו ומתוך כך לאן ניתן להתקדם.
רק מי שמרגיש עצמו עקב זוכה להיות ישראל. רק מי שמלא ענווה מסוגל ל'שרות' ולהתמודד. יעקב אבינו, אומרים חז"ל, 'לא מת'. רוחו של יעקב חיה לנצח בתוכנו; 'ענווים', אומר דוד המלך – 'ירשו ארץ'. דווקא הם ישארו בסוף לרשת את המציאות.
==
לקבלת דבר תורה שבועי מצולם ומשוכתב מהרב לונדין – ניתן לשלוח הודעת וואטסאפ (!) למספר 0545753771; ניתן גם להזמין שיעורים והרצאות מהרב במספר הזה.
שיחה שבועית של הרב ברדיו מורשת בימי ראשון בשעה 20:00
שיעור פרשת שבוע של הרב באוניברסיטת בר אילן בימי שני בשעה 20:00
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו