למה יום הגשמים גדול כיום תחיית המתים? - סרוגים

למה יום הגשמים גדול כיום תחיית המתים?

בכל יום גשמים האדמה מתחיה והצמחים צומחים וחיים באים לעולם. תחייה זו היא חלק מהתחייה הגדולה שבאחרית הימים, ועליה נאמר: "גדול יום הגשמים מתחיית המתים"

למה יום הגשמים גדול כיום תחיית המתים?
  (צילום: שאטרסטוק; תמונה קטנה: הדס פארוש/ פלאש90)

הקב"ה אומר לאברהם שעלייתו לארץ ישראל תביא גדוּלה.

ראינו איך מתגלית הגדולה האלוקית גם בעליית בני בניו של אברהם אבינו לארץ ישראל. זאת כנראה הסיבה שבגללה ניסחו חכמינו ז"ל את דבריהם על הגשם בלשון "גדולה". כי גשם מבשר על קיבוץ הגלויות לארץ ישראל, קיבוץ שמביא גדולה.

"אמר רב אושעיא; גדול יום הגשמים שאפילו ישועה פרה ורבה בו שנאמר תפתח ארץ ויפרו ישע". "ואמר רבי יצחק גדול יום הגשמים שאפילו פרוטה שבכיס מתברכת בו שנאמר 'לתת מטר ארצך בעתו ולברך את כל מעשה ידך'" (תענית ז ע"א).

חכמינו אמרו כי אפשר לראות התממשות קלה של ימות המשיח בכל יום גשמים, שבו נפסקות לרגע כל המלחמות. "ואמר רבי יוחנן גדול יום הגשמים שאפילו גייסות פוסקות בו שנאמר 'תלמיה רוה נחת גדודיה'".

בכל יום גשמים האדמה מתחיה והצמחים צומחים וחיים באים לעולם. תחייה זו היא חלק מהתחייה הגדולה שבאחרית הימים, ועליה נאמר: "גדול יום הגשמים מתחיית המתים".

עוד גילו לנו חכמים על חשיבות היום הזה: "ואמר רב יהודה גדול יום הגשמים כיום שניתנה בו תורה". "ואמר רבי חמא ברבי חנינא גדול יום הגשמים כיום שנבראו שמים וארץ". שהצמיחה הזאת מקרבת אותנו לקיבוץ גלויות ולגאולה שלמה, שזו תכלית בריאת העולם ותכלית מתן תורה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
לא הבנתי מה חידש כאן?
דוד מדינה | 10-12-2019 9:24
הדברים מפורשים במסכת תענית ז עא, ואם שמואל אליהו רוצה לעמוד על טעמם של דברים יש על כך מאמר שלם של הארי שמסביר שהטעם הוא מישום הבירור מן הדומם שנעשה עי הגשמים שהם ביד הקבה לבדו, ועיין בבן איש חי שנה ראשונה פרשת בשלח, ושנה שניה פרשת שלח לך הקדמה, חבל שערוץ 7 מביא דברים בעלמא כאילו הם חידוש או הסבר מיוחד
2
יום גשם
נחמיה | 10-12-2019 13:25
ביום הגשמים נפסקות המלחמות .כי בעבר לא היה מעילי גשם . ולא רצו להרטב
3
גדול יום הגשמים שבו....
משה אהרון עו"ד | 10-12-2019 22:00
שבו מתגשמת האהבה הרטובה בין שמים וארץ להתעבר ולהביא הרבה תולדות .......
4
מתפעל מהטפשות
ישראל לוינטל | 12-12-2019 5:03
כמי שמאזין באופן קבוע לדרשותיהם של גדולי הדור, אני יכול לומר שכל פעם שאני בטעות נכנס ל'דרשותיו' של שמואל אליהו - אני מתפעל מחדש מרוב טפשותו ואוילותו, ביטול תורה מדאורייתא ומדרבנן אליבא דכולי עלמא ולית מאן דפליג בה
חבל שאתה 'מנחש' מי המגיבים ומה האינטרס שלהם
מתתיהו | 12-12-2019 12:24
אולי המגיבים פשוט נייטרלים והם חשופים גם לדרשות של גדולי תורה ויכולים להשוות זה מול זה, ואז הם מבינים שדרשותיו של ר' שמואל רדודים מאוד? למה אינך דן את המגיבים לכף זכות?
מתפעל מאפסות האדם שבך
שוליית הנפח | 12-12-2019 6:43
אינני חסיד של ההוא גברא אבל שקוף שהמתקפות שלוחות הרסן של צאן תועים אוילי הוא של רבנים שנפגעו ממנו כשהוא נחלץ לעמוד לצד האמת. והמגיב וכל עדתו שיש בו מן ההתפעלות מגלים אפסות ערכיות של האדם . אין בינם לבין האייטולות באירן ולא כלום. מבחיל. ואני שוב מבקש להדגיש אינני חסיד של הרב אליהו ולא פעם אף אני ביקרתי אותו
5
איך איך איך???
נחמה הירש | 22-12-2019 19:11
איך כל קשקוש וכל אמירה של הרב שמואל אליהו הופכים להיות כתבה באתר הרדוד הזה??? מישהו יכול להסביר לנו אחת ולתמיד (מערכת?? מישהו??) מי מממן את הכתבות האלו? מה האינטרס שלו??