הפעיל שמתפרץ לכנסים אלי יוסף מקים מפלגה - סרוגים

הפעיל שמתפרץ לכנסים אלי יוסף מקים מפלגה

פרסום ראשון. אלי יוסף הפעיל שמפוצץ כנסים בקריאות נגד מכירת נשק למדינות דיקטטוריות, החליט להקים מפלגה. "זה הבסיס, כשאין קדושת החיים, ואין חמלה - אין כלום"

author-image
הפעיל שמתפרץ לכנסים אלי יוסף מקים מפלגה
  אלי יוסף בהתפרצות במרכז מורשת בגין (נעם רבקין פנטון)

אלי יוסף פעיל זכויות האדם המוכר לציבור כמי שמתפרץ לכנסים באופן סדרתי בצעקות נגד מכירת נשק לדיקטטורות, החליט להקים מפלגה.

עוד באותו נושא

'האיחוד הלאומי' פתחה את קמפיין בחירות 2020


25

יוסף, בשנות הששים לחייו, עלה מאנגליה לפני מספר עשורים, אב לשניים וסב לנכדים מסביר בשיחה עם סרוגים מדוע החליט על הקמת מפלגה. "אנחנו במגעים לקנות מפלגת מדף, כדי שאני אוכל לרוץ בבחירות הקרובות."

למה לרוץ במפלגה, ולא להתמודד בפריימריז בתוך מפלגה קיימת כמו הבית היהודי או הליכוד?

בפריימריז של המפלגות האלה, אתה צריך להיות מקושר בתוך המפלגה, ובוחרים שם לפי השתייכות קודמית, ולא לפי נושא או רעיון. גם אין לי את היכולת להגיע עם הרעיונות שלי לכולם.

במה בעצם מתמקדת המפלגה?

עם ישראל הופך להיות עם אכזר במקום עם רחמן, וכתוצאה מכך אנחנו למעשה מתאבדים. הילד שנרצח בנשק ישראל בדרום סודן זו טרגדיה בפני עצמה. אבל מעבר לזה, מה עושה הרצח הזה לעם ישראל.

ובמפלגה כן יתנו לך להגיד את זה?

כשאתה מפלגה, אתה יכול לפנות לכל העולם, יש תעמולת בחירות רשמית, ויותר אנשים נחשפים למה שבעצם הממסד מבקש להסתיר. אני מוכן להשקיע את כל הכסף, לא בשביל הקול הבודד של עצמי, ולא בשביל 140,000 הקולות שיכניסו אותי לכנסת, אלא בשביל להעלות נושא שכל התקשורת וכל המערכת המשפטית – מהיועץ המשפטי ועד לשופטי בית המשפט העליון – לא רוצים שידעו עליה.

כל המערכת הנורמטיבית שלנו מושחתת עד היסוד, לא בגלל שתופרים תיק לביבי או שהוא לקח שוחד, זה כלום יחסית. מעלימים מהציבור שאנחנו חימשנו את הרוצחים ברוואנדה ובדרום סודן ובגווטאמלה – ובכל מקום שיש רצח עם, זה אנחנו חימשנו אותם. למה עושים את זה? זה לא כמו רצח ראש ממשלה שהיה פה פעם אחת בתולדותינו וזיעזע את כולם. זו תופעה שמתרחשת כל יום כבר עשרות שנים.

עוד באותו נושא

מותר למכור נשק למדינה שטובחת באזרחיה?

מפלגה עם אג'נדה אחת בודדת של אי מכירת נשק למדינות דיקטטוריות, או חשיפת עסקאות הנשק של ישראל, יש לה מה לפנות לקהל הרחב?

לא הבנת, זו לא אג'נדה בודדת, אלא תופעה רחבה הרבה יותר, שכוללת גם את איראן וסוריה, ואפילו עזה. ברגע שאין לי נשמה, ואביב כוכבי כראש אמ"ן מגיע לקבינט ומבקש אישור לחסל את בשאר אסד, שמתחיל לחסל את העם שלו לפני שמונה שנים, והקבינט אומר לו – לא, כי זה לא באינטרס שלנו. ואחר כך אסד יוצר קשרים עם פוטין ואיראן, איבדנו את ההזדמנות ובכך הזמנו מתקפה אדירה בצפון שיעלה לנו פי מיליון ממה שהיה עולה לחסל את אסד לפני שמונה שנים.

כשאתה מאבד את הנשמה, אתה מאבד את היכולת לראות דברים באופן בהיר. אתה מאבד את הראייה המוסרית. מקס נורדאו חזה את השואה כבר ב1911, כשאמר ששישה מיליון הולכים להירצח. הוא לא אמר את זה כנביא, אלא כאחד שהתחבר למידת הרחמים, ואת הסיפור הזה שמעתי מבן-ציון נתניהו, אבא של ביבי.

ואפשר לקצר את זה במשפט של חז"ל – מי שמרחם על אכזרים בסוף מתאכזר לרחמנים, וגם להפך, מי שמתאכזר על רחמנים בסופו של דבר מרחם על אכזרים.

140 התפרצויות לכנסים

עוד באותו נושא

כך נגרר באלימות משתתף מבוגר שהפריע בכנס בשבע


7

כמה שנים אתה כבר מתפרץ לכנסים עם המסרים של מכירת נשק לדרום סודאן?

5 שנים בערך.

אתה זוכר מה היה הכנס הראשון?

הכנס הראשון היה התפרצות לנאום של בנט, באירוע של רבני צהר. בנט היה האורח המרכזי, ואני התפרצתי.

והאחרון היה אתמול בכנס מקור ראשון?

כן, מאז זה בין 130 ל-140 כנסים.

אלי יוסף מגורש בכח מכנס בשבע בשנת 2018

כך הגיב הרב רפי פרץ להתפרצות של אלי יוסף בכנס הבחירות של המפלגה

על ההתפרצות לכנס מקור ראשון פרסם יוסף בחשבון הפייסבוק שלו

"לפני 10 דקות – כנס מקור ראשון לכלכלה . (לאחר שמוקדם יותר המאבטחים חסמו את דרכי לפני נאומו של ראש הממשלה – הצלחתי יותר מאוחר להשתחל פנימה). נשיא בית המשפט לשעבר – פרופ' .אהרן ברק עולה לבמה לריאיון. ואני מתפרץ: "פרופ' אהרן ברק – מי אישר לך כיועץ המשפטי לממשלה בשנות ה-70, לאפשר לנו לחמש את המיליציות בארגנטינה וצ'ילה – 30,000 נרצחו. סללת את הדרך לפרופ' רובינשטיין למיכאל בן יאיר וחימשנו הרבה מדינות רצחניות כולל רוואנדה לפני ובמהלך הטבח, ועכשיו דרום סודן – רק 382,000 נרצחו.

(ואני פונה לקהל) אבל עברנו שואה ואנחנו מחמשים מדינות שמבצעות רצח עם".

וכולם שותקים כמו דגים. ומוציאים אותי בכוח.

אם אתה רץ מהיום לכנסת, אתה תזנח את ההתפרצות לכנסים?

הרעיון הוא לזעוק את האמת איפה שאפשר לזעוק אותה. זה לא אומר שאנשים ירצו לשמוע אותה, וזה לא אומר שאנשים נעים להם לשמוע אותי כמו שידוע לך, אבל הזעקה חייבת להישמע. אם הייתי יכול להיכנס לבית המשפט העליון ולזעוק שם נגד השופטים שמתירים לישראל למכור נשק לדרום סודאן, ולהסתכן במאסר – יכול להיות שאני אעשה את זה. אבל הרעיון הוא לפרסם את מה שמעלימים מהציבור.

אני לא בא להגיד לך תלבש מכנסיים כאלה או חצאית כזו. אני לא מדבר על חומרות אלא על הבסיס של היהדות. וזה נעלם לגמרי מהציבור – מהרבנים ועד הפרופסורים באוניברסיטה, מהתקשורת ועד המערכת המשפטית, והכל בגלל קבוצת אנשים מצומצמת, שתקרא להם בעלי הון, שהם שולטים בכל.

חשבת כבר על שם למפלגה הזו?

כן, הלב היהודי.

ויש עוד תומכים ואנשים שירוצו איתך במפלגה?

כרגע אני בקשרים עם עוד אנשים כדי שיתמכו בי. ייתכן ואף אחד לא יתמוך, ויכול להיות שאנשים יבינו שכדאי לתמוך. אנשים אומרים לי: 'אני מסכים איתך, אבל זה לא הנושא הכי חשוב היום'. ואני אומר להם – זה הבסיס, כשאין קדושת החיים, ואין חמלה – אין כלום. לכן לא הצבעתי בבחירות האחרונות, כי בלי העמדה המוסרית הבסיסית, אין לנו כלום.

אני רוצה לנצח במלחמה. זה לא אומר שצריך להחריב את כל עזה, אלא לחסל את המחבלים, להקים שם מערכת חינוך מוסלמי-מוסרי, שילמדו לאהוב אדם ולא לרצוח. אפילו המפלגה הכי ימנית שרצה פה, עוצמה יהודית, הלכו נגד הרב כהנא שקרא עשרות פעמים לא לחמש רוצחים בעולם. כששאלתי אותם למה אתם לא מעלים את הנושא, הם אמרו לי 'אתה צודק' ומרחו אותי. אפילו הם מפחדים לצאת נגד ההשפעה של בעלי ההון.

צריך לעשות תשובה. צריך לעשות תיקון של החברה הישראלית. ואת זה אני רוצה להציג לציבור

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
החסר משוגעים אנוכי?
שוקי | 09-12-2019 16:02
זו תוצאה של הבזיון שמקרינים הפוליטיקאים. ומכאן הדרך לכל הזוי לנצל את המהומה הפוליטית הנוכחית. זהירות - אנרכיה!!!
תמיד בכנסים, ''שוכח'' אלי לקחת כדורי HABAL
אור כסלו | 11-12-2019 9:29
למה משפחתו לא מסבירה לו, כי כל ממשלות ישראל מכרו נשק למי ששילם טוב. 30 אחוז מכלכלת המדינה בנוייה על מכירת נשק. כל המדינות מוכרות נשק. אז בבקשה להזריק לאלי זריקת הרגעה לפני לכתו לכנסים. יוסף ה' לרחם ה' על אלי.
נח נח נח מן
ס.תחמן | 09-12-2019 16:38
קצת צבע למערכת מטורללת של פוליטיקקים בשקל. הזויים. עלובים. משרתי כיסא ו פה ושם גם חשודים לכאורה לכאורה במעשה רע. מה עוד תבקשי מאיתנו מכורה ואין ואין גרביים...
2
כל הרבנים חייבים לתמוך בו
גלגל | 09-12-2019 16:17
הרי הוא מדבר כהלכה.
3
מטורלל
יהושוע | 09-12-2019 16:35
עוד מטורלל בנוסח ויקטור תייר המנוח.
ממש לא מטורלל
הרטמניסט | 09-12-2019 17:36
הוא צודק לחלוטין, ואם מפחידים אתכם הניסוחים והסגנון שלו-ככה נראה מישהו שבוער לו נושא מסויים, מישהו שמבין שזה הנושא הכי חשוב כרגע למען קדושת עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל.
4
אבל אם לא אנחנו, אז אחרים ימכרו
הכל סבבה | 09-12-2019 17:36
ואם לא נמכור לא נוכל לממן פיתוח של נשק חדש להגנתנו.
אין להזכיר את השואה
מלכה | 09-12-2019 20:48
לנכד של ניצול שואה: לא גדלת בבית של ניצולי שואה, נכד לא חי ממש את מה שקרה שם. אין זכות לאף אחד להשוות את השואה לדבר כלשהו. דור שני
תתבייש על מה שאמרת
נכד של ניצול שואה | 09-12-2019 19:18
היגיון של ילד בכיתה ד׳.
5
סוף סוף מפלגה עם ערכים אמיתיים שניתן להצביע ל
יוסף | 09-12-2019 18:07
סוף סוף מפלגה עם ערכים אמיתיים שניתן להצביע לה. לאחר חסר הערכים בבית היהודי ובימין החדש ובאיחוד הלאומי, קם בן אדם עם ערכים אמיתיים ודוגל בהם במסירות אמיתית. מי שמוסר את עצמו באמת אני מוכן להצביע לו היום ובמיוחד לאחר הפלוטר הפוליטי. מגמתו מאחדת גם ימין וגם שמאל כולל ערבים די לפשעים של הריגת חפים מפשע. יישר כול לאלי יוסף !!
רומה להקים מפלגה ?
אחת | 09-12-2019 22:00
במקום לתמוך בעם ישראל הוא דואג לילד בדרום סודן , לא לא תדאג ותתפלל עבור הילד והאב שנפצעו קשה מאוד בפיגוע בצומת נוה צוף מודיעין.
6
אין מה לעשות, הוא צודק
חחח | 09-12-2019 18:21
תיזהרו מאוד מלקרוא לאיש הזה מטורלל והזוי. הייצוא הבטחוני של ישראל קשור לשפיכות דמים, במיוחד גנרלים בדימוס שנסעו לרקום עסקאות במדינות עולם שלישי ולהתעשר על גבם של בני אדם. אלה רשעים גדולים. יש הבדל בין ייצוא בטחוני של מערכות הגנה לבין נשק התקפי. חברה נמדדת לפי החמלה שלה כלפי חלשים. אני לא חושב שישראל נמצאת במקום טוב.
7
הנה עוד אחד שרוצה לשרוף קולות
אחד שאכפת לו | 09-12-2019 18:47
חבל על הקולות שאתה שורף המלצה שלי תעלה את המודעות ואז תפרוש יום לפני הבחירות ככה אתה משיג את הדבר המרכזי שזה המודעות
8
נו שויין יהיה לך למע להצביע
אני | 09-12-2019 22:01
מפלגת המטורללים. במקום לדאוג לעם ישראל ידאגו לגויים .
9
וואו
טין טן | 09-12-2019 22:59
גדולים ממך לא הצליחו .תלחם למען העם שלך כולם מוכרים לכולם אם לא נמכור אחרים ימכרו ,,,
10
הוא צודק. מי שאומר שאחרים ימכרו. רשע !
רשע גדול | 09-12-2019 23:08
מאחר ואחרים יסעימו למכור, האם זה נותן לנו את הלגיטימציה להיות שפלים ורשעים ? שעם הנשק הישראלי ייהרגו ילדים ונשים חפים מפשע ? מפלגות הבית היהודי ואיחוד הלאומי היו אמורות להיות הראשוניות לקדם את איסור מכירת נשק, כמפלגות המתיימרות להיות ערכיות וציוניות תורניות. לצערינו רק האינטרסים הצרים שלהם מדברים. ביבי או לא ביבי עוד ישוב ולא עוד ישוב. בשביל מה אם המדינה מתנהלת באופן מכוער בכל הקשור למכירת נשקים. האם התורה מאשה להיות שותפים להרג? לאמדובר כאן רק במכירת נשק לצרכי מלחמה, אלא ברכישת נשק לצורך דיכוי את העמים שלהם, של עצמם. פשוט טיהורי הטניים. אלי יוסף צודק לחלוטין. כמי שמאס מכל מפלגות הימין אצביע לו. לפחות הבןאדם הזה פועל באופן מתמיד למעלה מחמש שנים לאידאל הזה מבלי לקבל אגורה. עדיף לי אותו על פני סמוטריץ רפי פרץ או בנט ושקד שסירבו למנוע מכירת נשק.
11
סוג חדש של מנהיגות
אליהו | 09-12-2019 23:26
הלב היהודי - - לבלתי רום לבבו מאחיו . . לא עוד מפלגה , ולא עוד תנועה. המטרה - לשנות סדרי עולם ולהעמיד את הכל ,כולל הכל על בסיס החמלה. סגנון חדש של מנהיגות : חבר הכנסת וכל הצוות שלו , כל יום ראשון מבוקר ועד ערב יוצאים למשימת הדגל שלהם. ללמוד , להרגיש ולהעצים ..על חבר הכנסת להיות חדור מוטיבציה ולהט להביא שינוי יסודי בתחום שבחר. אחד עם קשישים , השני אסירים , שלישי חסרי בית , רביעי נוער במצוקה,ועוד.. יום שלם בשבוע - לא בכנסת - בשטח . לשמוע ולהפנים לא רק מידע כי אם הרגשות . ואז להצמיח וליזום חלום של ריפוי, מתוך אהבה ללא תנאי. כל חבר כנסת יתעסק עם תחום , עם אוכלוסייה שהוא לא הכיר. ללמוד לחוש אחריות על מי שלא דומה לך בדעות , ברקע בכל. להפוך עם למשפחה. כך מתחילים שבוע - עם חיבור לסבל למצוקות . לחבק את הסבל ואת האנשים ולבוא להעצים, לרפא עם גישות שבאים מעומק הלב. ישיבות ממשלה יכולים להיות ביום שני. כולם יוצאים למשימת הדגל הקדוש ביום ראשון. חברי כנסת , שרים וגם ראש הממשלה. הניתוק , ההתנשאות הוא השורש של כל השחיתות.ובלשון התורה - פן תשיב העם מצרימה - לנכר - לניכור לגלות של השומר אחי אנכי . נבוא מתוך פשטות. נבוא מתוך ענווה. נלמד להתבייש לקבל משכורת עד שאנשים חסרי בית ,חימום או תרופות יקבלו חזרה את כבודם. נשיב את הלב היהודי לכנסת. ונתחיל להוביל תנועה של תשובה. תשובה ללב , תשובה לנשמה תשובה לאהבת האדם שנברא בצלם..
12
האיש לא תקין
גלעד | 10-12-2019 3:07
מכיר אותו שנים ארוכות
13
הלב היהודי
רחמו | 10-12-2019 11:47
סוף סוף מצאתי מישהוא חושב על האינשות של האדם כבן ולא חשוב מי הוא ומה הוא קדימה
14
ניכרים דברי אמת
ישראל | 10-12-2019 12:17
גם אם צורת ההתבטאות לא יפה, דבריו באים מלב יהודי נאמן אמתי. יהי רצון שהקבה יפתח את הלבבות להקשיב לדבריו הנכוחים.
15
נראה לי הילדים שלו יכולים לשכוח מירושה
אני | 10-12-2019 12:41
כל הכסף עומד להישפך ולא ייצא מזה כלום כל אחד חושב שהוא יצליח, לא למדתם לקח מפייגלין? שסחף 100,000 איש ונכשל? אז אתה תצליח יותר?
16
יש כבר פייגלין!
למה עכשיו? | 10-12-2019 13:39
חבל! אלו בחירות גורליות, חבל לבזבז כח עכשיו
17
אכן קדושת החיים
יי | 10-12-2019 20:27
מכירת הנשק הוא עיניין זניח. גם בחרבות ,חיצים ,אבנים ומקלות אפשר להרוג. לא על ישראל אתה צריך לזעוק . הפנה את זעקתך לעמים המוסלמים שמקדשים את המוות .צא והיה משיח האיסלם. תקן את דרכם ביד חזקה ובזרוע נטויה . כי הנה לך הפתרון חסד יפגש עם שלום אמת יחבק את צדק אהבה תעלה מן הארץ ושם השם נשקף משמים.