אין עוד דרך חזרה, ויוצאים לבחירות? כך זה יעבוד - סרוגים

אין עוד דרך חזרה, ויוצאים לבחירות? כך זה יעבוד

שתי יממות עד לפיזור הכנסת, והכנסת מתחילה בהליך חוק הבחירות שמצריך שינוי של חוק יסוד, העברתו בוועדה ובמליאה, התקדים לשינוי יום הבחירות משלישי ⇐ לשני ומתי נצא שוב לקלפי?

author-image
אין עוד דרך חזרה, ויוצאים לבחירות? כך זה יעבוד
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

60 שעות נותרו עד שהכנסת תתפזר מעצמה לאחר 3 ניסיונות אפשרות של הרכבת ממשלה שלא צלחו. בעקבות כך, הגיעו היום (שני) יומיים לפני המועד ראשי הסיעות בכנסת על הסכמה לתאריך החדש בו ייצאו אזרחי ישראל לקלפי בפעם השלישית תוך שנה  – 2.3, ו' אדר בעוד 85 יום

תקדים: שינוי יום הבחירות משלישי ⇐ לשני

מדובר בתקדים בשנים האחרונות, שכן הזזת הבחירות ליום שני מיום שלישי בשבוע, בהתאם לקבוע בחוק התרחשה עד כה בחיי מדינת ישראל 3 פעמים בלבד: 1999 – ביום שני, 1984 – ביום שני ואילו ב- 1966 הבחירות התקיימו ביום רביעי.

חוק הבחירות: שינוי חוק יסוד, רוב של 61

המהלך ייאלץ להיעשות על ידי שינוי חוק יסוד שמצריך רוב של 61 במליאת הכנסת, בעקבות ההסכמה בין הליכוד וכחול לבן לא צפויות התנגדויות להעברתו של החוק כשבמערכת הפוליטית מביניים שאין מנוס.

בכנסת מבקשים להעלות זאת כבר היום בוועדה המסדרת במטרה להתחיל בהליך החקיקה בהתאם להודעת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי החוק יעלה להצבעה ביום רביעי הקרוב. "הכנסת תחוקק ביום רביעי הקרוב בשלוש קריאות את החוק שיקבע את הקדמת תאריך הבחירות ל- 2.3.20", אמר בישיבת נשיאות ליושבי ראש הסיעות זאת כמובן עם הערה "ככל שלא יימנעו הבחירות הנוספות".

וצריך להגיד, גם בשתי יממות שנותרו, נקווה שמישהו מהצמרת הפוליטית יחליט להתחרט ולמנוע מישראל את "טירוף המערכות", כפי שכינה זאת ראש הממשלה נתניהו, אך זה לא נראה באופק.

אז מה קורה מרגע פיזור הכנסת ?

המערכת הפוליטית נכנסת בהילוך גבוה לעוד מערכת בחירות כפי שהכרנו בשתיים האחרונות, כשציון היום הקרוב הוא מועד הגשת הרשימות, ככל הנראה ב- 15- 16 בינואר אז מגיע הלחץ לשיאו עם המועמדים והמספרים של המפלגות השונות איתם ירוצו לכנסת, בהמשך סביב החתימות על הסכמי העודפים והרצת הקמפיינים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עע
לל | 09-12-2019 21:45
בחירות בחירות עד שיצא ביבי באמת צריך לתביש מדינה שלימה מוחזקת בת ערובה בידו של ביבי משחט גנב הסכים למיחרת צלילות למדינת ערב